Het is nu 16 jan 2019 07:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 1070 van 1075 [ 16119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 1067, 1068, 1069, 1070, 1071, 1072, 1073 ... 1075  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Waar ik vandaag triest/kwaad/geërgerd om werd.
BerichtGeplaatst: 11 jan 2019 11:40 

Citaat:
Zeggen dat de meeste allochtonen in België opgroeien in een crimineel milieu, ik vind het eigenlijk ongelooflijk dat de meesten hier dat zomaar laten passeren...

Ik zou eerder denken dat het zo is en dat er natuurlijk uitzonderingen zijn. Maar waarom zouden we dat niet laten passeren? Omdat jij daar nu éénmaal alweer over valt én ons allemaal zo graag in een extreem rechts kaderke wil plaatsen? Jij zou beter gaan zagen op een ander.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2019 11:49 
Lobstercat schreef:
Citaat:
Zeggen dat de meeste allochtonen in België opgroeien in een crimineel milieu, ik vind het eigenlijk ongelooflijk dat de meesten hier dat zomaar laten passeren...

Ik zou eerder denken dat het zo is en dat er natuurlijk uitzonderingen zijn. Maar waarom zouden we dat niet laten passeren? Omdat jij daar nu éénmaal alweer over valt én ons allemaal zo graag in een extreem rechts kaderke wil plaatsen? Jij zou beter gaan zagen op een ander.

Maar echt?
Is het zo dat alle mensen van allochtone afkomst in België in een crimineel milieu zitten en niet-criminelen bij allochtonen uitzonderingen zijn??!

Ik zie dat hier meer gelezen wordt dan gereageerd. Is dat echt wat alle bezoekers van dit forum denken? Is er echt niemand anders, behalve die ene andere gast die zich geroepen voelt om daar toch even op te reageren?

Ben ik hier de Cruella omdat ik daar inderdaad over val? Over dit dus:
Citaat:
ullie zijn niet in een crimineel milieu opgegroeid, waarschijnlijk goed beschermd, goeie opvoeding, toch wat waarden en normen meegekregen als kind. De meeste allochtone jongeren groeien niet in datzelfde milieu op, daar kijken ze op naar dealers en misdadigers, daar is het gewoon dat ze op jonge leeftijd al met politie in contact komen.

In het het hoofd van Lobster en Emmek ben ik het serpent dat eigenlijk ook denkt dat de meeste allochtonen criminelen zijn (want in hun hoofd is dat gewoon een feit, geen mening), maar gewoon uit persoonlijke vete, om tegendraads te doen, daar niet in mee gaat!!?? En iedereen die dat hier leest vindt dat maar normaal?

OMG, wat scheelt er met de wereld?? :wn:

BerichtGeplaatst: 11 jan 2019 11:53 
Lobstercat schreef:
Citaat:

En je laatste zin Lobstercat. Je zou wel willen hé, dat ik hier niet meer kon schrijven?
Iedereen die jullie racistisch gebral eerder bekritiseerde kregen jullie hier al buiten. Op een normaal forum zou ik hiervoor de moderator contacteren, maar hier doet de moderator zelf in de eerste plaats aan rassenhaat. Schaam jullie, bende fascisten!

BerichtGeplaatst: 11 jan 2019 12:02 
Lobstercat schreef:
Citaat:

Dat is zeker niet standaard. Dat is niet wat ik zag in de scholen waar ik werkte. Vaak zijn allochtone ouders wel mensen die moeilijk werk vinden, maar er zijn er genoeg die aannemen wat ze kunnen vinden. Ze vinden de taal moeilijk, maar 'de meesten' doen hun best, en ik zou ook niet 123 verstaanbaar Chinees spreken als ik naar daar moest emigreren. Ze hebben misschien een klassieker man-vrouw beeld dan ikzelf, maar zoveel verschilt dat man-vrouw beeld niet van wat de generatie van mijn ouders als kind kreeg ingelepeld. Het zijn geen aliens he? En ze hebben nog zeer sterke familiebanden, wat er misschien wel voor zorgt dat ze redelijk op hun eigen volk betrokken blijven, maar ze zorgen over het algemeen goed voor hun familie, iets wat bij ons misschien een beetje teveel verwaterd is. Je kan zeker niet over de hele lijn stellen dat mensen met allochtone roots per definitie marginaal en crimineel zijn, niet in staat om van hun kinderen te houden, niet in staat om zich normaal te gedragen en zelf te werken voor de kost. Maar ik denk dat er zeker problemen zijn, en als ik in de kranten lees dat veel uit zee opgeviste migranten alleenstaande jonge mannen zijn, zonder bezittingen, vrouw of kind, dan ben ik wel bang dat die hier ontsporen. Die zijn hier dan niet in familieverband, en het zullen volgens mij ook vooral bravoureschoppers zijn die in hun eentje de wereld intrekken. Ik vind dus wel dat men een en ander beter zou mogen opvolgen, als het om migratie gaat. Dat zou wel mogen.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2019 12:05 
Gast schreef:
Gast schreef:
so?
maakt dat zelfs uit of hij bij andere partijen welkom zou zijn, die zou dat zelfs ook niet eens willen.
Altright, racistisch, extreem-rechts. Die zou al liever doodgaan dan bij die andere partijen te zitten.
Als je in het stemhokje de naam ziet staan, dan weet je direct waarvoor hij staat en wat hij wil bereiken in de politiek.

Geldt dat laatste voor iedereen? Ik denk nu aan al die studenten van de UGent die voor hem stemden.

Er kunnen 2 dingen gebeuren:
- Van Grieken maakte een fatale vergissing en drukt zijn partij weer in het extreemrechts verdomhoekje door het binnenhalen van zo'n figuur, waardoor het opheffen van het cordon ineens weer verderaf dan ooit blijkt.

- Van Grieken maakt zijn partij nog groter door een deel van de rechtse jeugd te lokken met zo'n figuur als Dries. Wat hem aan de unief in Gent gelukt is, moet hem op deze lijst ook lukken, denkt hij misschien.

Hoe het zal uitdraaien is voor iedereen koffiedik kijken. Spannend in ieder geval. Ook voor zijn grootste concurrent in Vlaams-Brabant, Theo Francken.

Die kiezers die hem in de studentenraad hebben gestemd, wisten toch heel goed dat hij geen rode of groene ideeën had. S&V is toch zoals VNV vroeger, daar wist je ook welke ideologie ze aanhingen. je kan niet zeggen dat ze niet wisten voor wie ze stemden

BerichtGeplaatst: 11 jan 2019 12:13 

Gast schreef:
Lobstercat schreef:
Citaat:

En je laatste zin Lobstercat. Je zou wel willen hé, dat ik hier niet meer kon schrijven?
Iedereen die jullie racistisch gebral eerder bekritiseerde kregen jullie hier al buiten. Op een normaal forum zou ik hiervoor de moderator contacteren, maar hier doet de moderator zelf in de eerste plaats aan rassenhaat. Schaam jullie, bende fascisten!

Dat is iets wat jij leest, niet wat ik schrijf! Alweer doe je het.

Jij bent zo zot als een deur als je ons in een kastje van rassenhaat steekt. Jij weet gewoon niet wat je bralt, maar je bralt gewoonweg héél graag. Dat is alles. Jij moet je schamen om mensen in kastjes te duwen want jij bent uiteindelijk diegene die racistisch is ten opzichte van een ander.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2019 12:30 
Gast schreef:
Gast schreef:

Ja ik ook. Cools en haar collega’s , ook op VTM, heb ik nooit kritisch weten zijn tegen hun linkse vrienden-politici.
Ze hadden Moureaux toch even zwaar kunnen aanpakken, maar dat doen ze niet. Ze had ook dezelfde vragen kunnen stellen aan Beels, maar dat doen ze niet.
De geloofwaardigheid en neutraliteit van de journalisten is ver te zoeken.
En dat heeft DVL wel weer pijnlijk duidelijk gemaakt.

Helemaal akkoord.

Moureau had niet bepaald iemand nodig om zichzelf in de val te lokken

BerichtGeplaatst: 11 jan 2019 13:11 

Gast schreef:
Gast schreef:
Ik heb in een technische school gewerkt waar veel jongeren met allochtone roots school liepen. De 'meesten' daarvan waren behoorlijk gewone jongens, met zo nu en dan een grote bek, en de leerlingen die echt problemen stelden, waren gekend, beperkt in aantal en zeker niet allemaal gekleurd. Nu die school een redelijk normaal publiek, met grotendeels werkende ouders, ook die van allochtone origine. Ik heb ook in een beroepsschool gewerkt met veel pas aangekomen jongeren uit een eerder Albanees en Roma milieu, dat was andere koek. Er zijn dus zeker wel verschillen, maar je hoeft ze niet allemaal over dezelfde kam te scheren.

Mijn maag keert als ik dit lees:

Citaat:
Jullie zijn niet in een crimineel milieu opgegroeid, waarschijnlijk goed beschermd, goeie opvoeding, toch wat waarden en normen meegekregen als kind. De meeste allochtone jongeren groeien niet in datzelfde milieu op, daar kijken ze op naar dealers en misdadigers, daar is het gewoon dat ze op jonge leeftijd al met politie in contact komen. Die krijgen van thuisuit mee dat een vrouw minder waard is, dat westerse vrouwen hoeren zijn, de westerse maatschappij verdorven en slecht.

Tja, dat is omdat jij er weer een draai aan geeft en de meesten lezen wat er wél staat. Ik ben er vrij zeker van dat jij bijna geen enkele allochtoon kent (we laten de poetsvrouw ff achterwege ;) ), buiten dan degene die ook uit een goed milieu komen, gestudeerd hebben, niet-islamitisch zijn,...
Mensen zoals jij zorgen ervoor dat de problemen steeds groter worden, want het mag niet gezegd worden zoals het is, het moet allemaal politiek correct zijn. Als het over allochtonen gaat, vind ik niet dat jij iets van meerwaarde kan geven in een discussie eigenlijk, want je hebt er totaal geen ervaring mee, je hebt totaal geen benul van wat er zich in steden afspeelt.
Je kan een probleem pas aanpakken, als het benoemd kan/mag worden, en er is een serieus probleem.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 jan 2019 13:25 

De beelden van Jemen die al alle dagen op tv getoond worden. :cry:
Niet te begrijpen dat mensen nog zoveel kinderen maken terwijl ze gedoemd zijn om te sterven.
Waarom kan daar eens niets aan gedaan worden?

BerichtGeplaatst: 11 jan 2019 13:29 

Mien schreef:
Niet te begrijpen dat mensen nog zoveel kinderen maken terwijl ze gedoemd zijn om te sterven.

Een redenering hierachter, als er al één achterzit, kan zijn dat veel kinderen sterven, dus dat je voor meer kinderen moet zorgen als je wil dat er overblijven om voor jou te zorgen op je oude dag. En die redenering is niet zo verkeerd als het gaat over sterfgevallen door ziekte en ongevallen, maar totaal verkeerd bij hongersnood.
Ik vind het vooral erg dat daar genoeg hulp naartoe gestuurd werd, maar dat het gewoon niet bij de mensen geraakt, dat het gestolen en peperduur verkocht wordt :( .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 jan 2019 13:33 
Wat ik me afvraag is, wanneer je een thuissituatie als onbeschermd, zonder opvoeding en crimineel mag noemen? Mijn broer en mijn man hadden allebei redelijke streken toen ze klein waren en die kwamen niet met de politie in contact, maar wel met hun moeder of grootouders of vader die thuis waren of van thuis uit werkten. En onze generatie had nog niet zoveel miserie met gescheiden ouders. Als je één ouder tegen kreeg, kreeg je van de andere ook nog eens onder je broek. Of kon die het overnemen als dat nodig was. Wie nu als arbeider werkt, heeft een tweede loon nodig om te overleven, en waar twee ouders gaan werken, zitten er meer kinderen zonder toezicht. Bovendien heb je meer alleenstaande en hertrouwde ouders. Alleenstaande ouders kunnen de zaak niet even doorschuiven naar iemand anders als ze voor een lastige puber staan. En stiefouders hebben daarvoor geen recht van spreken. Dus nog een hoop kinderen die moeilijker in het gareel te houden zijn. En als er geen geld is om kinderen zinvol bezig te houden terwijl beide ouders gaan werken zijn, hangen ze rond op straat, en daar komen ze dan 'in contact met de politie', want de buurt is ook gaan werken. Het is een situatie die volgens mij meer sociaal gebonden is, dan herkomstgebonden. En het is allemaal geen excuus, want mijn ouders zaten ook in de situatie van arbeidende vader en thuisblijfmoeder, met weinig geld, en toch slaagden ze erin om ons ervan te weerhouden om echt domme dingen te doen. Maar ons gezin was niet onoverzichtelijk groot, mijn moeder kwam geen handen of ogen tekort om ons in de gaten te houden, en wij naast onze ouders ook 'in contact' met buren, familie, leraars, passanten die ons de les spelden als dat nodig was. Zeg nu maar eens iets op een kind dat niet het jouwe is...
Er is zeker en vast een crimineel milieu waarin kinderen gelijk het goede voorbeeld krijgen, vraag is of dat echt een algemeen 'allochtoon' probleem is. Ik denk dat bij veel allochtone gezinnen gewoon dezelfde problemen spelen als in niet-allochtone gezinnen als het om opvoedingsgerelateerde zaken gaat. En dat het voor veel gezinnen moeilijker geworden om bv. minder vlotte studenten en experimenterende kinderen deftig op te volgen. Ik zie veel gezever op politiek niveau, maar weinig initiatief om de problemen die er zijn te benoemen en op te nemen. Ze zijn zo druk bezig met elkaar uit te maken voor rotte vis, dat er weinig ten goede verandert.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2019 23:52 
Wat doen een dertigtal hesjes in godsnaam 's avonds op de snelweg? Je moet niet gestudeerd hebben om te weten dat hierdoor ongevallen kunnen gebeuren. De juiste omstandigheden van het ongeval zijn nog niet helemaal duidelijk. Ik vind het verschrikkelijk dat de chauffeurs nu ook al bij avond opgehouden worden door hesjes, rijtijd verliezen en hierdoor mss verplicht kunnen overnachten op een parking waar vluchtelingen in de laadruimte proberen te kruipen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190111_04095773

BerichtGeplaatst: 12 jan 2019 01:38 
Gast schreef:
Die kiezers die hem in de studentenraad hebben gestemd, wisten toch heel goed dat hij geen rode of groene ideeën had. S&V is toch zoals VNV vroeger, daar wist je ook welke ideologie ze aanhingen. je kan niet zeggen dat ze niet wisten voor wie ze stemden

Daar hebben volgens mij twee dingen in meegespeeld. Ten eerste dat Universiteit Gent zo rood is als een tomaat, en ten tweede dat die DVL misschien toch geen volledig van de pot gerukt verhaal heeft.

BerichtGeplaatst: 12 jan 2019 08:23 
Emmeke schreef:
Mien schreef:

Een redenering hierachter, als er al één achterzit, kan zijn dat veel kinderen sterven, dus dat je voor meer kinderen moet zorgen als je wil dat er overblijven om voor jou te zorgen op je oude dag. En die redenering is niet zo verkeerd als het gaat over sterfgevallen door ziekte en ongevallen, maar totaal verkeerd bij hongersnood.
Ik vind het vooral erg dat daar genoeg hulp naartoe gestuurd werd, maar dat het gewoon niet bij de mensen geraakt, dat het gestolen en peperduur verkocht wordt :( .

een andere redenering is godsdienstwaanzin.
tegen 2050 gaat ook daar de bevolking een derde gestegen zijn, ondanks de hongersnood en oorlog. Mensen op de wereld zetten zonder dat er een toekomst voor hen is. Er is niet meer werk, er is niet meer eten, wel meer mensen die geen toekomst hebben en dus ook meer oorlog en ellende

en dat geldt voor heel afrika: ze zetten massaal mensen in de wereld die geen toekomst hebben

BerichtGeplaatst: 12 jan 2019 09:11 
In Niger hebben ze het slimmer aangepakt: https://www.volkskrant.nl/kijkverder/20 ... eer-groen/

Pagina 1070 van 1075 [ 16119 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 1067, 1068, 1069, 1070, 1071, 1072, 1073 ... 1075  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur