Het is nu 20 jun 2019 01:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1148 van 1183 [ 17745 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 1145, 1146, 1147, 1148, 1149, 1150, 1151 ... 1183  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Waar ik vandaag triest/kwaad/geërgerd om werd.
BerichtGeplaatst: 14 apr 2019 15:57 

Citaat:
Het hooikasteel tegenover de Kinderboerderij van het Antwerpse Rivierenhof is volledig in vlammen opgegaan. De ruim 30 kinderen die er aan het spelen waren, konden allemaal op tijd ontsnappen.

Het kasteel was nog maar een uurtje open toen één van de balen vuur vatte. Op dat moment waren er zo’n dertig à veertig kinderen aan het spelen. Al snel schoot ook de rest van het kasteel in brand. Niemand raakte gewond. Over de oorzaak van de brand is nog geen zekerheid.
Volledig artikel HLN
Gelukkig zijn hier geen gewonden of doden bij gevallen... Ik stel me toch wel vragen bij de veiligheid van zo'n kasteel. Ons werd indertijd geleerd dat er op hooibalen niet gespeeld mocht worden, dat is levensgevaarlijk :? . Ik hoop dat ze het kind dat met vuur aan het spelen was, en dan vooral de ouders, kunnen vinden en dat die hun opvoeding toch ff van dichterbij bekeken wordt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 apr 2019 16:13 

Emmeke schreef:
Citaat:
Het hooikasteel tegenover de Kinderboerderij van het Antwerpse Rivierenhof is volledig in vlammen opgegaan. De ruim 30 kinderen die er aan het spelen waren, konden allemaal op tijd ontsnappen.

Het kasteel was nog maar een uurtje open toen één van de balen vuur vatte. Op dat moment waren er zo’n dertig à veertig kinderen aan het spelen. Al snel schoot ook de rest van het kasteel in brand. Niemand raakte gewond. Over de oorzaak van de brand is nog geen zekerheid.
Volledig artikel HLN
Gelukkig zijn hier geen gewonden of doden bij gevallen... Ik stel me toch wel vragen bij de veiligheid van zo'n kasteel. Ons werd indertijd geleerd dat er op hooibalen niet gespeeld mocht worden, dat is levensgevaarlijk :? . Ik hoop dat ze het kind dat met vuur aan het spelen was, en dan vooral de ouders, kunnen vinden en dat die hun opvoeding toch ff van dichterbij bekeken wordt.

Vlgs ATV : Grote teleurstelling bij heel wat kinderen vanmiddag. Het pas vandaag geopend strokasteel ging meteen in vlammen op. Vermoedelijk werd het door een jongere van 11 in brand gestoken. De politie onderzoekt de zaak. Bron ATV

BerichtGeplaatst: 14 apr 2019 17:10 
Wij mochten niet tussen de hooibalen spelen. Veel te gevaarlijk als de boel aan het schuiven gaat. Een kind kan erdoor verpletterd raken. Dat hooi bovendien extreem brandbaar is, weten ze blijkbaar ook niet meer. Maar als we de gazetten mogen geloven, is de oudere generatie verkeerd bezig en moeten we een voorbeeld nemen aan al wat onnozel en jong is. Meer verhuizen bv. om minder kilometers af te leggen naar het werk. Dat onze kinderen dan om de zoveel jaar van school en sportclub mogen veranderen, is geen probleem. Kinderen drop je in crèches en je kijkt er niet naar om tot ze het huis verlaten. Als je zo nu en dan eens met hen babbelt zoals ze dat in de gazet voorkauwen, ben je goed bezig.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/to ... ~a09ed766/

BerichtGeplaatst: 14 apr 2019 17:47 
Gast schreef:
Wij mochten niet tussen de hooibalen spelen. Veel te gevaarlijk als de boel aan het schuiven gaat. Een kind kan erdoor verpletterd raken. Dat hooi bovendien extreem brandbaar is, weten ze blijkbaar ook niet meer. Maar als we de gazetten mogen geloven, is de oudere generatie verkeerd bezig en moeten we een voorbeeld nemen aan al wat onnozel en jong is. Meer verhuizen bv. om minder kilometers af te leggen naar het werk. Dat onze kinderen dan om de zoveel jaar van school en sportclub mogen veranderen, is geen probleem. Kinderen drop je in crèches en je kijkt er niet naar om tot ze het huis verlaten. Als je zo nu en dan eens met hen babbelt zoals ze dat in de gazet voorkauwen, ben je goed bezig.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/to ... ~a09ed766/

Goh, in een tijd waarbij men van relatie wisselt als van onderbroek is verhuizen naargelang het werk niet zo raar meer.
En maar wenen dat de alleenstaanden het toch zo moeilijk hebben... Leer eens wat water bij de wijn te doen en niet te hoppen van de een naar de ander omdat men er zin in heeft, steek eens wat meer energie te steken in een relatie.
Misschien zullen de kinderen er niet steeds de dupe van zijn dat mama en papa weer op jacht moeten gaan naar partner nummer xxxxxxx met bij behorende kinderen.
Vroeger had alles zijn tijd en waren de ouders uitgefuifd en uit hun pubertijd zodat men de kinderen kon opvoeden.
Nu zijn de ouders zelf nog de pubers en die zouden kinderen moeten opvoeden. Ze hebben daar geen tijd voor omdat mama en papa zichzelf nog moeten vinden. :roll:

En ja, er zijn redenen om uiteen te gaan maar als ik zie dat bij de jongste groep van de scouts (5-6 jaar) 95% van de kinderen gescheiden ouders heeft, dan mag je toch eens nadenken.

BerichtGeplaatst: 15 apr 2019 19:44 

Citaat:
Foto’s op Twitter tonen hoe de vlammen uit het dak slaan. De beroemde Parijse kathedraal staat in het hart van Parijs en is een van de grootste toeristische trekpleisters van de Franse hoofdstad. De brand gaat gepaard met veel rookontwikkeling.
Volledig artikel HLN
:(

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 apr 2019 20:34 
Emmeke schreef:
Citaat:
Foto’s op Twitter tonen hoe de vlammen uit het dak slaan. De beroemde Parijse kathedraal staat in het hart van Parijs en is een van de grootste toeristische trekpleisters van de Franse hoofdstad. De brand gaat gepaard met veel rookontwikkeling.
Volledig artikel HLN
:(

Voor zo'n monumentaal gebouw is dat een regelrechte ramp.

BerichtGeplaatst: 15 apr 2019 20:51 
Vreselijk...

BerichtGeplaatst: 15 apr 2019 21:02 
Ik ben curieus of daar nog iets van gaat overschieten en of het nog te restaureren of herstellen is.

BerichtGeplaatst: 15 apr 2019 21:07 

Gast schreef:
Ik ben curieus of daar nog iets van gaat overschieten en of het nog te restaureren of herstellen is.

Ze spreken nu al van een totale vernietiging.

BerichtGeplaatst: 15 apr 2019 21:55 
Lobstercat schreef:
Gast schreef:

Ze spreken nu al van een totale vernietiging.

Eeuwen geschiedenis is aan het verdwijnen..... :(

BerichtGeplaatst: 15 apr 2019 22:10 

Ja gast, spijtig genoeg wel. Er zijn er al bij die vragen wanneer wordt het terug heropgebouwd? Ik denk niet dat dat vlug zal gebeuren hoor en toch zeker niet naar wat het ooit was.

BerichtGeplaatst: 15 apr 2019 22:18 
Lobstercat schreef:
Ik denk niet dat dat vlug zal gebeuren hoor en toch zeker niet naar wat het ooit was.
Nogal een geluk dat jij dat al weet he :rofl:

BerichtGeplaatst: 15 apr 2019 23:06 
Lobstercat schreef:
Ja gast, spijtig genoeg wel. Er zijn er al bij die vragen wanneer wordt het terug heropgebouwd? Ik denk niet dat dat vlug zal gebeuren hoor en toch zeker niet naar wat het ooit was.

De structuur zou bewaard zijn doch het zal een werk van lange adem worden om het te herstellen als ze het al kunnen. Het is goed mogelijk dat de schade morgen bij daglicht erg gaat tegenvallen.

Gast schreef:
Lobstercat schreef:
Ik denk niet dat dat vlug zal gebeuren hoor en toch zeker niet naar wat het ooit was.
Nogal een geluk dat jij dat al weet he :rofl:

Mits een beetje logisch nadenken weet iedereen dat zoiets niet op enkele dagen herstelt is en of het ooit terug hetzelfde gaat worden valt te betwijfelen.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2019 07:53 
Man toch, Francken tweet een normale vaststelling en hij krijgt het journalistje van het Nieuwsblad over zich heen. Alweer.
Maar geen woord over de degoutante reacties op France 24 Arabic op Facebook.

BerichtGeplaatst: 16 apr 2019 08:37 

Gast schreef:
Man toch, Francken tweet een normale vaststelling en hij krijgt het journalistje van het Nieuwsblad over zich heen. Alweer.
Maar geen woord over de degoutante reacties op France 24 Arabic op Facebook.

Ik snap eerlijk gezegd ook niet wat hij daar aan verkeerd tweet hoor. Als je de beelden van die verwoestingen naast elkaar legt dan zie je toch een treffende gelijkenis? Het is gewoon één in een serie van verwoestingen dan.
Hij zal altijd wel een doorn in het oog zijn, niets van wat hij zegt of doet zal ooit goed zijn voor dat soort mensen.

Pagina 1148 van 1183 [ 17745 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 1145, 1146, 1147, 1148, 1149, 1150, 1151 ... 1183  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]