Het is nu 20 okt 2019 11:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 1 [ 10 berichten ] 

Auteur Bericht
 Berichttitel: Aanslag Duitsland
BerichtGeplaatst: 09 okt 2019 19:35 

https://www.demorgen.be/nieuws/schietpa ... ~b903cb98/

Wat is me dat toch allemaal? Wat gaat er toch allemaal in sommige mensen hun hoofd om? Moeilijk te begrijpen dat men zoiets doet!! :wall: :wall:
Waarom kan al dat geweld toch gewoon niet stoppen?

Profiel  

Berichttitel: Re: Aanslag Duitsland
BerichtGeplaatst: 09 okt 2019 20:04 
Wel knolletje dat vroeg ik me ook af. Ik heb enkele gedachten laten passeren maar de enige die hierop het antwoord weet is de dader. Is het de bedoeling om eens in de belangstelling te staan? Mensen bang te maken? Actie in de hoop dood geschoten te worden? Diepzittende haat? Ziet in het hoofd of is het een combinatie van meerdere factoren.

Ik vermoed dat hij trots is op zijn daden of dat het gepakt wil worden want anders zou hij zelf geen filmpje maken.

BerichtGeplaatst: 09 okt 2019 23:26 
Lees je eens in bij extreemrechts, negationisten, soroshaters enz. en je zal beter snappen wat er in zijn hoofd omgaat.

BerichtGeplaatst: 10 okt 2019 07:55 
Gast schreef:
Lees je eens in bij extreemrechts, negationisten, soroshaters enz. en je zal beter snappen wat er in zijn hoofd omgaat.

Sorry gast zoveel tijd om overal te gaan lezen heb ik niet. Zo te zien weet jij er meer over en ik zou het fijn vinden om meer uitleg te krijgen.

BerichtGeplaatst: 10 okt 2019 09:33 
Extreemrechts streeft naar een sterke, blanke etnostaat.

Hun afkeer van joden heeft iets te maken met wat zij de de rol noemen van de zionisten in de vernietiging van de blanke naties.

De Europese culturele erfenis en natie zou in gevaar zijn omdat politici massale immigratie uit derde wereldlanden toelaten.
De eigenlijke verantwoordelijken hiervoor zouden joden zijn.
Ze zitten in allerlei machtige ngo's die migratie bevorderen. Grootste kop van jut voor extreemrecht is de steenrijke jood George Soros over wie allerlei complottheorieën de ronde doen. Met zijn Open Society Foundation zou hij migratiekaravanen financieren en aanmoedigen.
Er zou namelijk een Joods complot bestaan om de oorspronkelijke Europese cultuur te ondermijnen en uiteindelijk te vernietigen.
Joden zouden dat o.a. doen als wraak voor wat hen in Europa overkomen is tijdens de holocaust en voor de eeuwenlange discriminatie van joden in Europa.
Maar er is ook de verwijzingen naar de profetieën uit hun heilige geschriften: op het einde der dagen zou de westerse christelijke cultuur mixen met de Arabische en moslimcultuur. Dit zou nu gebeuren door de massamigratie. Dat zou die godsdiensten uiteindelijk vernietigen waardoor enkel de joodse zou overblijven.
Dat zou beschreven staan in bepaalde hoofdstukken in de joodse geschriften. Voor veel joden zou het opnemen van vluchtelingen in het westen geen kwestie van goed of kwaad zijn, maar de vervulling van de profetieën, 'the fulfillment of what was always meant to be'.
De Messias van de Joden zou pas terugkeren eens het christendom gevallen is en daar zou de massamigratie van moslims voor zorgen. Daarom dat het voor de joden goed nieuws is dat de islam Europa zou veroveren.
De islam is de bezem van Israël, om de grote vijand, het christendom weg te vegen.
Dat zou de rol van de joden als verkozen volk bevestigen en de positie van Jeruzalem als heilige stad versterken.

Dat is dus in het kort een klein beetje de ideeën van nogal wat extreemrechtse mensen. Zij zien de islam als directe oorzaak van de ondergang van hun christelijke, blanke natie, maar de ware oorzaak hiervan zouden de duistere orkestraties zijn van joden, die dit dus bewust doen om onze cultuur te gronde te richten en er zelf als sterkste uit te komen.
Ze haten dus zowel moslims/arabieren die naar hier komen (niet degenen die ginder blijven, want extreemrechts is niet perse tegen de islam op zich) en de joden die vanuit hun rol als 'verkozen volk' de islam als wapen gebruiken om ons te vernietigen.

Wat ging er dus om in het hoofd van degene die die aanslag pleegde?: wellicht de wil om zijn natie, zijn blanke etnostaat die nu in verval is, gewapenderhand te verdedigen.
Omdat onze politici te laks zijn en de rest van de bevolking te blind om te zien wat er écht aan het gebeuren is.

Btw, veel van die ideeën vond ik op de sociale mediakanalen van Dries Van Langenhove. Zijn aanhangers plaatsen er regelmatig filmpjes die dat joods complot moeten bewijzen.
Zelf vermeldde hij Soros verschillende keren in deze context of hij plaatste zelf de oorspronkelijke altright-verwijzing (((migratie))), waarbij die haakjes codetaal is voor joden. Ik volgde hem al van zeer nabij voor de panoreportage over Schild&Vrienden. Veel van wat hij toen, dus voor hij 'bekend' werd in heel Vlaanderen, getweet heeft verwijderde hij ondertussen wijselijk.
Nu, ik moet zeggen, ik volg het van nabij en dat zijn dus mijn bevindingen. Andere mensen hebben andere meningen. Ik herinner me dat Emmeke bijvoorbeeld zeer kwaad werd destijds toen ik Dries extreemrechts noemde...
Tja...?
In mijn ogen is Dries natuurlijk geen persoon die effectief een wapen zou opnemen om joden of moslims omver te knallen, maar hij voedt de haat en de angst. Door zijn voortdurende stigmatisering van moslims, door herhaaldelijk te wijzen naar de 'omvolking', door te verwijzen naar Soros enz.
Dan kan er altijd wel eens een zot zijn die zodanig ver meegaat in dat gedachtegoed waardoor hij het uiteindelijk als zijn heilige plicht ziet om onze blanke natie tegen al die vijanden te gaan verdedigen. En dan krijgen je dat soort aanslagen.
En dan vragen mensen zich af waar dat vandaan komt...

BerichtGeplaatst: 10 okt 2019 10:08 

Correctie: jij noemde indertijd de mars tegen Marrakesh een extreem rechtse betoging, jij noemde alles wat niet links was, extreem rechts :roll: . En ja, daar heb ik op gereageerd.
Emmeke schreef:
Gewoon rechts noemt men ook al extreem rechts, gewoon realist is ook racist. Er zijn niet meer racisten en xenofoben, echt niet, er zijn wel steeds meer mensen die beseffen dat we ten onder gaan aan de toestroom van migranten. En natuurlijk komt dat niet alleen door die hoeveelheid migranten hé, het is ons beleid dat compleet faalt! Zet één migrant in een klas en die kent binnen de kortste keren Nederlands en die is mee. Geef ze een goeie begeleiding, en iedereen vaart er wel bij. Maar kijk naar onze zoveelste graad migranten die nog steeds geen Nederlands kunnen, nog steeds niet werken... Dat is gewoon mislukt.

Elke extreme strekking heeft mensen die flippen en vinden dat ze het recht in eigen handen moeten nemen. Dat heeft te maken met de extreme visie, niet met het feit dat het rechts is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 okt 2019 10:18 
Emmeke schreef:
Correctie: jij noemde indertijd de mars tegen Marrakesh een extreem rechtse betoging, jij noemde alles wat niet links was, extreem rechts :roll: . En ja, daar heb ik op gereageerd.
Emmeke schreef:
Gewoon rechts noemt men ook al extreem rechts, gewoon realist is ook racist. Er zijn niet meer racisten en xenofoben, echt niet, er zijn wel steeds meer mensen die beseffen dat we ten onder gaan aan de toestroom van migranten. En natuurlijk komt dat niet alleen door die hoeveelheid migranten hé, het is ons beleid dat compleet faalt! Zet één migrant in een klas en die kent binnen de kortste keren Nederlands en die is mee. Geef ze een goeie begeleiding, en iedereen vaart er wel bij. Maar kijk naar onze zoveelste graad migranten die nog steeds geen Nederlands kunnen, nog steeds niet werken... Dat is gewoon mislukt.

Elke extreme strekking heeft mensen die flippen en vinden dat ze het recht in eigen handen moeten nemen. Dat heeft te maken met de extreme visie, niet met het feit dat het rechts is.

Amai, ik zal dementeren zeker.
Ik meende mij nu echt te herinneren dat jij DVL niet extreemrechts vond. :scratch:

De organisatie van de mars tegen Marrakesh kwam trouwens ook uit die hoek. Daarmee dat NVA er niet mee geassocieerd wou worden. Omdat ze niet met extreemrechts en racisten geassocieerd wilden worden:

N-VA distantieerde zich openlijk van de mars en de rellen. De partij kantte zich de voorbije weken wel tegen het VN-Migratiepact en trok daarvoor zelfs de stekker uit Michel I, maar dat de mars werd gedomineerd door extreemrechts maakte het voor de Vlaams-nationalisten wel heel vervelend.

Zeker nadat Bart De Wever in interviews had verklaard dat er een Chinese Muur staat tussen zijn partij en Vlaams Belang. Toch werden volgens sommigen leden van Jong N-VA gesignaleerd. ­Dominic Potters hield zelfs een speech en werd daarbij voorgesteld als ondervoorzitter van Jong N-VA, iets wat de jongerenafdeling later op de dag ontkende.

Voorzitter Tomas Roggeman nam officieel afstand van de betoging. Ook Theo Francken deed dat. “Kritiek hebben op het ­Migratiepact is volkomen terecht. Geweld en racisme is voor idioten”, tweette hij.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181216_04039713

BerichtGeplaatst: 10 okt 2019 18:21 

Tja, ik vond niet dat hij veroordeeld moest worden voor er ook maar enig onderzoek was geweest, jij vond dat helemaal ok... Dat ik het niet eens was met de manier waarop hij meteen aan de schandpaal genageld werd, betekent nog altijd niet dat ik het eens zou zijn met wat hij gedaan heeft, maar dat is nog altijd niet doorgedrongen blijkbaar...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 okt 2019 18:40 
Emmeke schreef:
Tja, ik vond niet dat hij veroordeeld moest worden voor er ook maar enig onderzoek was geweest, jij vond dat helemaal ok... Dat ik het niet eens was met de manier waarop hij meteen aan de schandpaal genageld werd, betekent nog altijd niet dat ik het eens zou zijn met wat hij gedaan heeft, maar dat is nog altijd niet doorgedrongen blijkbaar...

Ik vond de maatregel van de unief nogal streng. Ik snap wel dat ze zijn bedoelingen (de mars door de instellingen om die van binnenuit te vernietigen) verder wilden uitspitten. En ik heb nooit gesnapt waarom ik hem niet extreemrechts mocht noemen. Ik volg hem van in het prille begin, ken mensen van binnen zijn organisatie persoonlijk, dus ik weet heus wel waarover ik spreek.
Tenzij jij vindt dat ik de betekenis van extreemrechts of altright niet ken natuurlijk. Of tenzij jij vindt dat er niet zoiets bestaat als extreemrechts.

Btw, voor de geïnteresseerden, deze lectuur doet het goed in zijn middens: Ethnic Apocalypse van Guillaume Faye en Der weisse Ethnostaat van Johannes Scharf.
Kwestie van een beetje recent werk te kunnen lezen ter zake. Ik heb namelijk mijn tipgevers. ;)

BerichtGeplaatst: 10 okt 2019 19:04 

Jij kende hem al van voor die Pano-reportage? Ik niet, denk ik. Dus het eerste wat ik ervan hoorde, is een éénzijdige poging om hem zwart :mrgreen: te maken. Ik weet hoe media dingen kunnen verdraaien, hoe dingen anders kunnen zijn dan ze lijken, daarom was ik sceptisch. Het enige waarop ik reageerde, was op de manier waarop ze hem aanpakten, de manier waarop iedereen die Vlaamsgezind is weer in een negatief daglicht gesteld werd. Je kan ook Vlaamsgezind zijn zonder daarom tegen al de rest te zijn, zonder racist te zijn, gewoon fier op je eigen cultuur en geschiedenis...

Profiel  

Pagina 1 van 1 [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]