Het is nu 22 sep 2020 02:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 122 van 131 [ 1958 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 ... 131  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Klagen en frustraties ten tijde van corona
BerichtGeplaatst: 15 sep 2020 22:03 
Emmeke schreef:
Gast schreef:
Eh???? Moa jongens toch!? Emmeke!? 400 pubers op een hoop. Dan snak je naar adem. Het is geen evenement. Maar wel een massa volk in één binnenruimte.

Tja, echt nog nooit meegemaakt dat ze met zoveel samen moesten zitten. Op alle scholen waar ik gezeten heb of ooit geweest ben, zaten ze nooit met zoveel samen. Buiten onze lagere school vroeger, maar zelfs daar nooit het gevoel gehad dat ik snel naar buiten moest voor frisse lucht. Voor de rest waren dat nooit zo'n grote groepen samen, er waren altijd verschillende eetzalen voor verschillende graden, of er werd in shiften gegeten. Echt nog geen enkele middelbare school geweten waar ze met zoveel samen in één eetzaal moesten zitten.

Ik wel. 1700 leerlingen, 1 grote refter en 4 shifts. Dat is toch ongeveer 400 tegelijkertijd...

BerichtGeplaatst: 15 sep 2020 22:06 
Gast schreef:
Emmeke schreef:
Gast schreef:
Eh???? Moa jongens toch!? Emmeke!? 400 pubers op een hoop. Dan snak je naar adem. Het is geen evenement. Maar wel een massa volk in één binnenruimte.

Tja, echt nog nooit meegemaakt dat ze met zoveel samen moesten zitten. Op alle scholen waar ik gezeten heb of ooit geweest ben, zaten ze nooit met zoveel samen. Buiten onze lagere school vroeger, maar zelfs daar nooit het gevoel gehad dat ik snel naar buiten moest voor frisse lucht. Voor de rest waren dat nooit zo'n grote groepen samen, er waren altijd verschillende eetzalen voor verschillende graden, of er werd in shiften gegeten. Echt nog geen enkele middelbare school geweten waar ze met zoveel samen in één eetzaal moesten zitten.

Ik wel. 1700 leerlingen, 1 grote refter en 4 shifts. Dat is toch ongeveer 400 tegelijkertijd...

Is wat ik ook vaststel.

BerichtGeplaatst: 15 sep 2020 22:14 
Stelling waar ik me kan in vinden:

Men moet Covid-19-maatregelen nemen voor het zwakkere deel van de bevolking ipv heel de samenleving te blokkeren.

BerichtGeplaatst: 15 sep 2020 22:36 

Gast schreef:
Stelling waar ik me kan in vinden:

Men moet Covid-19-maatregelen nemen voor het zwakkere deel van de bevolking ipv heel de samenleving te blokkeren.

:agree:
Maar dat betekent niet dan een deel van de bevolking gewoon zijn goesting moet kunnen doen. De zwakkeren moeten idd beter beschermd worden, maar veel van die zwakkeren leven in dezelfde samenleving als jij. Dus iedereen gaat zich moeten houden aan bepaalde maatregels om die zwakkeren te beschermen. Zoals bijvoorbeeld zijn contacten beperken, zeker als er zo'n zwakkere mee in de bubbel zit. Degenen die zo'n stelling verkondigen, pleiten vaak eigenlijk meer voor het samenzetten en uit de maatschappij weren van die zwakkeren, zodat zij van hun vrijheid kunnen genieten. Dat die kwetsbaren zichzelf maar opsluiten, zodat zij er geen last van hebben...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 sep 2020 08:04 
Waarom mag het hoger onderwijs in code geel starten, maar doen de universiteiten dat in code oranje. :cry:

Zelfde voor hun residenties, ook daar kiezen ze voor code oranje, wat grote gevolgen heeft voor gebruik van keuken, sociaal contact op kot enz.

Slechts 1 op de 5 stoelen mag bezet zijn. Dat is dus veel dan in theaterzalen, bioscopen... Waarom?

BerichtGeplaatst: 16 sep 2020 10:59 

Omdat de universiteiten meer vooruitziend zijn? De cijfers zien er nu niet meteen goed uit momenteel hé...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 sep 2020 11:15 
Emmeke schreef:
Omdat de universiteiten meer vooruitziend zijn? De cijfers zien er nu niet meteen goed uit momenteel hé...

Maar zo spijtig voor de studenten.
Voetbalstadia openen, in theater en cinemazalen moet er maar één stoel meer tussen de verschillende bubbels zitten... Terwijl de studenten amper les op de campus zullen krijgen.

Ik vrees toch voor eenzaamheid en sociaal isolement ook hoor, zeker bij eerstejaars. Velen huurden toch al een kot. Dan zit je daar, helemaal alleen achter je computer.

BerichtGeplaatst: 16 sep 2020 11:25 

Die voetbalstadions, dat versta ik ook ni zenne... Bij mijn jongens op school heeft de eerste graad voorrang om zoveel en zo lang mogelijk irl les te krijgen, dat zouden ze ook mogen invoeren voor hogeschool en universiteiten. Een goede start is zo belangrijk...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 sep 2020 11:35 

Citaat:
Minstens 67 West-Vlaamse jongeren die tijdens de eerste veertien dagen van september naar het Portugese feestparadijs Albufeira trokken, hebben intussen positief getest op Covid-19. Dat meldt de West-Vlaamse gouverneur Carl Decaluwé woensdag. Onder meer in Waregem, Tielt en Ieper zijn er concentraties van besmette jongeren. Het aantal kan nog oplopen, nog niet alle testresultaten zijn gekend.
Volledig artikel HLN
Tiens, dat hadden we niet zien aankomen zenne :roll: .
Maar dat zijn wel besmettingen die met een beetje gezond verstand (zowel van die jongeren als van hun ouders en omgeving) niet hadden mogen gebeuren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 sep 2020 14:19 
Emmeke schreef:
Citaat:
Minstens 67 West-Vlaamse jongeren die tijdens de eerste veertien dagen van september naar het Portugese feestparadijs Albufeira trokken, hebben intussen positief getest op Covid-19. Dat meldt de West-Vlaamse gouverneur Carl Decaluwé woensdag. Onder meer in Waregem, Tielt en Ieper zijn er concentraties van besmette jongeren. Het aantal kan nog oplopen, nog niet alle testresultaten zijn gekend.
Volledig artikel HLN
Tiens, dat hadden we niet zien aankomen zenne :roll: .
Maar dat zijn wel besmettingen die met een beetje gezond verstand (zowel van die jongeren als van hun ouders en omgeving) niet hadden mogen gebeuren.

Tja, wie ging dat een jaar geleden gedacht hebben. Dat jongeren die sociaal zijn en gewoon eens plezier willen maken na hun zesde middelbaar nu haast als criminelen gezien worden. Terwijl plezier maken, zeker voor de jeugd, eigenlijk gewoon een essentiële behoefte zou moeten zijn. Net als eten, drinken, ademen. Leven dus.
Wat een geluk dat wij niet jong waren in tijden als deze nu. Al wat we gehad hebben hebben we toch maar gehad, nietwaar. ;)

BerichtGeplaatst: 16 sep 2020 14:32 

Wie ziet hen haast als criminelen :scratch: ? Degenen die dat gedaan hebben en de ouders die dat toegelaten hebben, zijn gewoon oerdom geweest. Maar ergens heb je wel gelijk: ze hebben zich bewust blootgesteld aan een heel groot risico om corona te krijgen en door hen loopt iedereen uit hun omgeving hier ook dat risico...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 sep 2020 15:27 
Ze gingen toch met een erkende organisatie? En toen ze boekten waren we hier wellicht roder gekleurd in België dan toen daar in Portugal.

We hebben hier trouwens voor onze kust een halve zomer crisisbeheer gehad door Ann Martens, vervangend gouverneur voor West-Vlaanderen, want de eigenlijke gouverneur zat in Portugal. Moest na drie weken z'n vakantie onderbreken en vervroegd terugkeren de sukkelaar. Net zoals Jambon, die ook vervroegd moest terugkeren, uit Italië. Politici kunnen ook besmet geraken, hebben we de afgelopen weken gezien.

Maar owee als ouders hun kinderen de toestemming geven na hun humaniora een klein reisje te maken. OERDOM :wn:
Zelfs wanneer die jongeren meegaan met een erkende organisatie die verzekert alles op perfect legale manier te organiseren. OERDOM :wn:
En owee als die 17- à 18- jarige jongeren op reis samen plezier willen maken en contact zoeken met elkaar. OERDOM :wn:

Enkel onze politici, zoals de 60-plussers als Jambon en Carl Decaluwé mogen naar het buitenland gaan chillen zeker? Maar owee als het plebs dat doet, jongeren dan nog: OERDOM :wn:

BerichtGeplaatst: 16 sep 2020 15:31 
Gast schreef:
Emmeke schreef:

Maar zo spijtig voor de studenten.
Voetbalstadia openen, in theater en cinemazalen moet er maar één stoel meer tussen de verschillende bubbels zitten... Terwijl de studenten amper les op de campus zullen krijgen.

Ik vrees toch voor eenzaamheid en sociaal isolement ook hoor, zeker bij eerstejaars. Velen huurden toch al een kot. Dan zit je daar, helemaal alleen achter je computer.

KULeuven start op in geel! :hurray:
Zoals Weyts het ook wenste. Goed zo. :ok: :ok:
Beste nieuws van de dag. :)
Desnoods kunnen ze aan de kotstudenten vragen niet meer te pendelen of hoogstens een keer in een maand ofzo. Maar gun hen dat studentenleven. Op de campus, niet vanachter het computerscherm.

BerichtGeplaatst: 16 sep 2020 15:31 

Samentroepen, dicht bij elkaar dansen onder luide muziek, drankjes delen, de ene na de andere binnendoen,... tijdens een wereldwijde pandemie die zowat even besmettelijk is als een verkoudheid, jep: oerdom.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 sep 2020 15:38 
Emmeke schreef:
Samentroepen, dicht bij elkaar dansen onder luide muziek, drankjes delen, de ene na de andere binnendoen,... tijdens een wereldwijde pandemie die zowat even besmettelijk is als een verkoudheid, jep: oerdom.

Maar als jouw jongens op 18-jarige leeftijd vragen naar dat ene weekje op reis met hun vrienden, nadat ze een half jaar achter de computer hebben doorgebracht? Ga jij hen dat ontzeggen? En in dit geval was het dan nog met een erkende organisatie, je stuurt ze niet helemaal in het wilde weg.
En is het eerste wat jij als ouder over je kind gaat denken dat ze de ene na de andere gaan binnen doen? Dat is alvast niet wat ik denk over mijn kinderen. Maar dat ze ergens wel terug contact beginnen zoeken onder elkaar snap ik wel en je kan dat geen jaar (/jaren?) meer tegenhouden.
Straks gaan ze op kot. Ga je er de gendarmes naast zetten of verwacht je dat hun ouders in de studentensteden gaan patrouilleren?

Pagina 122 van 131 [ 1958 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 ... 131  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]