Het is nu 22 feb 2020 10:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 3 van 13 [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Cadeau voor plechtige communie
BerichtGeplaatst: 20 mei 2011 10:48 
Gast schreef:
Gast schreef:
Het is een plechtige communie en ik vind geld maar geld.
Zou een bijna-puber-meisje daar blij mee zijn? Een kledingbon in de H&M lijkt me iets leuks. En voor 50 euro heb je eigenlijk niets meer, he.

In de H&M kun je voor 50 euro zeker meerdere dingen kopen. Van t-shirts tot kleedjes of een leuke handtas.

Ik vind dat een puber juist graag geld heeft! De voorwaarde is uiteraard dat het kind het gekregen geld mag gebruiken;-)

BerichtGeplaatst: 20 mei 2011 13:38 
Gast schreef:
Gast schreef:
Gast schreef:
Het is een plechtige communie en ik vind geld maar geld.
Zou een bijna-puber-meisje daar blij mee zijn? Een kledingbon in de H&M lijkt me iets leuks. En voor 50 euro heb je eigenlijk niets meer, he.

In de H&M kun je voor 50 euro zeker meerdere dingen kopen. Van t-shirts tot kleedjes of een leuke handtas.

Ik vind dat een puber juist graag geld heeft! De voorwaarde is uiteraard dat het kind het gekregen geld mag gebruiken;-)

Mijn dochter is (nog) niet echt geïnteresseerd in kleren en naar de H&M gaan wij nooit, meestal naar boetieks, soms eens de Zara.
Ik gaf wel zo'n bon aan een studente, die zelf haar kledij moest beginnen kopen, toch extraatjes. Maar 12-jarigen krijgen hun kleren toch sowieso van hun ouders, of niet?

BerichtGeplaatst: 20 mei 2011 15:26 

Gast schreef:
We moeten in juni naar een communiefeest voor een "hapje en een drankje".
Als cadeau had ik gedacht, het is voor een meisje, aan een cadeaubon van de H&M van een 75 euro.
Is dat te weinig of te veel?
Ik heb ook totaal geen idee of het om een receptie gaat of over een gewoon feest. Het is wel met de familie en wij zijn maar vrienden.

Voor een kind van vrienden is dat een mooi bedrag ;)

BerichtGeplaatst: 20 mei 2011 15:58 

Lobstercat schreef:
Wat gangbaar is? Wat als je je dat gangbaar niet kan permitteren?

Volledig mee eens!

Dus als het gangbaar is om 150 euro te geven maar jij kan dat eigenlijk niet missen, dan zal je dat toch doen, gast, of niet?

BerichtGeplaatst: 20 mei 2011 16:19 
Knolletje schreef:
Lobstercat schreef:
Wat gangbaar is? Wat als je je dat gangbaar niet kan permitteren?

Volledig mee eens!

Dus als het gangbaar is om 150 euro te geven maar jij kan dat eigenlijk niet missen, dan zal je dat toch doen, gast, of niet?

Pff, ik blijf erbij de een geschenk niet de grootte van de portemonnee van de gasten moet verraden. Dat gaat niemand aan.

BerichtGeplaatst: 20 mei 2011 16:37 
Gast schreef:
Mijn persoonlijke mening. Bij het geven van cadeaus krijg ik soms de indruk dat mensen hun eten op een feest willen kopen en dat het niet meer gaat om een attentie voor het feestvarken. Trouwens met al dat feestgedoe zoals kostprijs menu, animatie, versiering, .... is men tegenwoordig ook aan het overdrijven. Ik vraag me dan ook dikwijls af of er niet velen zijn die zich in nesten werken voor wat uiterlijk vertoon. Zelf ga ik het liefst naar feestjes zonder al te veel toeters en bellen want daar gaat het er nog het meest gemoedelijk aan toe.

Ik heb soms zelfs het gevoel dat de ouders je liever geld zien geven om dat eten te betalen. Ze nodigen veel volk uit en willen dat precies terugverdienen. Ik geef iets van een 50 euro voor de communicant en vind zo'n H&M-bon prima voor een pubermeisje. Als mijn dochter dat van vrienden zou krijgen, zou ze daar zeker blij mee zijn en ze zou daar, zeker als het straks solden is, best wat mee kunnen kopen. Gewoon al het feit dat ze daar haar gedacht mee kan doen en ook lelijke rommel kan kopen die 'in' is maar ik zelf niet zo rap mee zou nemen als ik met har ga shoppen - dat is veel meer waard dan wat geld op zich ;-)

BerichtGeplaatst: 20 mei 2011 16:42 
Gast schreef:
Gast schreef:
Mijn persoonlijke mening. Bij het geven van cadeaus krijg ik soms de indruk dat mensen hun eten op een feest willen kopen en dat het niet meer gaat om een attentie voor het feestvarken. Trouwens met al dat feestgedoe zoals kostprijs menu, animatie, versiering, .... is men tegenwoordig ook aan het overdrijven. Ik vraag me dan ook dikwijls af of er niet velen zijn die zich in nesten werken voor wat uiterlijk vertoon. Zelf ga ik het liefst naar feestjes zonder al te veel toeters en bellen want daar gaat het er nog het meest gemoedelijk aan toe.

Ik heb soms zelfs het gevoel dat de ouders je liever geld zien geven om dat eten te betalen. Ze nodigen veel volk uit en willen dat precies terugverdienen. Ik geef iets van een 50 euro voor de communicant en vind zo'n H&M-bon prima voor een pubermeisje. Als mijn dochter dat van vrienden zou krijgen, zou ze daar zeker blij mee zijn en ze zou daar, zeker als het straks solden is, best wat mee kunnen kopen. Gewoon al het feit dat ze daar haar gedacht mee kan doen en ook lelijke rommel kan kopen die 'in' is maar ik zelf niet zo rap mee zou nemen als ik met har ga shoppen - dat is veel meer waard dan wat geld op zich ;-)

Niet ieder meisje wil toch H&M kledij?? Ik laat m'n kind daar niet in rondlopen en gelukkig volgt ze mijn smaak voorlopig nog.
Maar soit.
Al bij al blijven cadeau's bijzaak en een gegeven paard kijk je niet in de bek.

BerichtGeplaatst: 20 mei 2011 16:44 
Heh... wacht tot ze wat ouder zijn - ik moei me niet met de kledij van mijn dochters. Lopen ze liever rond in H&M-brol, so be it. Ze zullen zelf wel leren onderscheiden wat bruikbaar is en wat niet. Zo betuttelend ben ik niet...

BerichtGeplaatst: 20 mei 2011 16:48 
Gast schreef:
Gast schreef:
Niet ieder meisje wil toch H&M kledij?? Ik laat m'n kind daar niet in rondlopen en gelukkig volgt ze mijn smaak voorlopig nog.
Maar soit.
Al bij al blijven cadeau's bijzaak en een gegeven paard kijk je niet in de bek.

Hoe oud is ze? En ik vrees dat je niet veel snapt van pubers. Je zal nog zwaar teleurgesteld worden als je denkt met je merkkledij en nuffige kledij (ouderwetse in hun ogen) haar smaak te beinvloeden. :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 20 mei 2011 16:51 
Gast schreef:
Heh... wacht tot ze wat ouder zijn - ik moei me niet met de kledij van mijn dochters. Lopen ze liever rond in H&M-brol, so be it. Ze zullen zelf wel leren onderscheiden wat bruikbaar is en wat niet. Zo betuttelend ben ik niet...

:ok:
Dat denk ik er ook van.
Ik mocht nooit zwart dragen van mijn moeder...je mag eens raden wat het overheersende kleur in mijn kleerkast was. :mrgreen: En voor heel veel jaren nadien.

BerichtGeplaatst: 20 mei 2011 16:58 
Gast schreef:
Gast schreef:

:ok:
Dat denk ik er ook van.
Ik mocht nooit zwart dragen van mijn moeder...je mag eens raden wat het overheersende kleur in mijn kleerkast was. :mrgreen: En voor heel veel jaren nadien.

Ik droeg millet en dat mocht van mijn moeder. :D
Mijn dochter zal daar nu waarschijnlijk niet anders in zijn. Ik zie ze zo rap nog niet naar de H1M hollen.

BerichtGeplaatst: 20 mei 2011 17:04 
En ook met de dochter zal dus gelachen worden. :mrgreen: History repeats itsself.

BerichtGeplaatst: 20 mei 2011 17:13 
http://www.youtube.com/watch?v=4fPEg2deA2Q

Achteraf bezien is dat toch zeer zeer zielig, dat bij de groep willen horen. Geen persoonlijkheid....

BerichtGeplaatst: 20 mei 2011 17:49 
Eigenlijk klopt dat Millet-imago volledig met het profiel van een schoolpoortmoeder die er inderdaad problemen zou van maken als een leerkracht bij een ander naar een feest zou gaan. Just saying...

BerichtGeplaatst: 20 mei 2011 20:49 
Gast schreef:
Eigenlijk klopt dat Millet-imago volledig met het profiel van een schoolpoortmoeder die er inderdaad problemen zou van maken als een leerkracht bij een ander naar een feest zou gaan. Just saying...

Als de leerkracht niet bepaald bijzonder goed bevriend is met de ouders, maar gewoon gaat omdat ze een goede band heeft met de leerling, dan is dat voor mij een probleem ja. Alle leerlingen moeten gelijk zijn voor de leerracht. Millet of niet. ;)

Pagina 3 van 13 [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur