Het is nu 22 feb 2019 10:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 1 van 37 [ 555 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Grappig
BerichtGeplaatst: 21 jun 2017 18:10 

Het is een paar dagen warm in België en zie, de miserie begint. :D
Zoiets zie je niet in landen waar het altijd heet is.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... oten.dhtml

Berichttitel: Re: Grappig
BerichtGeplaatst: 21 jun 2017 18:14 

Amai, het is wel het ene na het andere op de E314 de laatste week...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 jun 2017 18:16 

Emmeke schreef:
Amai, het is wel het ene na het andere op de E314 de laatste week...

Idd, je zal er maar alle dagen moeten passeren.

BerichtGeplaatst: 21 jun 2017 20:36 

3 dagen sneeuw, strooizout op en geen voertuig dat nog vooruit raakt, 3 dagen snikheet weer, water op, waar o waar is het misgegaan in onze onstuitbare rush in de "vooruitgang" van de laatste decennia ?

BerichtGeplaatst: 21 jun 2017 20:39 

Cornelis schreef:
3 dagen sneeuw, strooizout op en geen voertuig dat nog vooruit raakt, 3 dagen snikheet weer, water op, waar o waar is het misgegaan in onze onstuitbare rush in de "vooruitgang" van de laatste decennia ?

Idd, wij waren een tijdje geleden in de Moezel, de wijnregio bij uitstek. Hoor je daar mensen klagen van te nat/te droog? Neen, dat kunnen ze alleen hier. Altijd maar zagen om hun prijzen de hoogte in te jagen.

BerichtGeplaatst: 21 jun 2017 20:42 
Cornelis schreef:

Bij het toekennen van de openbare aanbestedingen. Die gaan niet naar degene met de meeste kennis terzake, maar wel wie het meeste schuift. Zoals nog steeds overal gebeurt.
Hoe verklaar je dat ze er wel in slagen in NL om normale berijdbare wegen aan te leggen?
Of in eender welk ander buurland?

BerichtGeplaatst: 21 jun 2017 21:58 
Cornelis schreef:

Het is wel al veel langer dan 3 dagen zo goed als droog. De afgelopen maanden hebben we amper 3 dagen regen gehad. Het heeft wat geregend begin mei, toen de maïs pas was ingezaaid. Daarna nog amper. Dat is erger dan 3 dagen snikheet weer. Ik heb hier borderplanten die niet half zo hoog staan als normaal. Die geef ik ook geen water. De moestuin met mondjesmaat. De tomaten en aubergines genieten van dit weer. De rest hangt redelijk half stok en zaaien in volle grond moet ik met die aanhoudende droogte ook niet doen.

BerichtGeplaatst: 21 jun 2017 22:12 

Het is echt altijd van het ene extreme in het andere gegaan, nooit echt een langere periode met regen, enkel kort en krachtig. Ik merk het hier ook aan mijn planten...
Maar het klopt wel dat het hier altijd een ramp is voor de landbouw, voor het verkeer. Altijd is er wel een reden waarom er een compensatie nodig is, waarom iets opnieuw aangelegd moet worden. Het wordt tijd dat ze eindelijk eens kijken naar duurzame oplossingen en methodes, en niet naar wat hen zelf het meeste voordeel geeft. Wat heb je aan een 'goedkoop' bestek wanneer er toch altijd de helft van het bedrag en tijd bijkomt, terwijl ze geen kwalitatieve materialen gebruiken? Dat iets duurder is omdat het kwaliteit is, is ok, en dat willen ze niet snappen blijkbaar. Liever een wegennet dat regelmatig vernieuwd of hersteld moet worden, of waar het gevaarlijk is bij nat weer, bij vriesweer, bij hitte,...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 jun 2017 23:28 
https://www.demorgen.be/buitenland/fran ... -be99561d/

Bij mijn man worden collega's met short scheef bekeken door flamboyante en diep gedecolleteerde dames die er wel in luchtige kleedjes bijlopen. Als men geen afspraken heeft met klanten, maakt zo'n short volgens hem nochtans niets uit. Hij vond dit een goeie en ziet het wel zitten om samen met de geviseerde collega's in rok op te dagen. Gewoon om de madammen op het werk eens luchtig op hun plaats te zetten.

BerichtGeplaatst: 26 jun 2017 07:32 
Wat vinden jullie, grappig of niet? Ik zie dar totaal de grap niet van in. :roll:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf2017062 ... 0300090374

BerichtGeplaatst: 26 jun 2017 08:28 

Gast schreef:
Wat vinden jullie, grappig of niet? Ik zie dar totaal de grap niet van in. :roll:

Ze konden er schijnbaar zelf toch wel om lachen en zagen er de grap van in. Ik zou het minder zien zitten maar ik hou totaal niet van zo'n toestanden. Mensen moeten uit m'n huis blijven. En die jokes met lege bier en drankkratten, oké daar haal jedan tenminste nog iets uit. Maar dit? Zo'n grote boom? Voor de boom alleen al vind ik het erg.

BerichtGeplaatst: 26 jun 2017 09:15 

Ik vind dit zeker niet grappig. Stuk van de oprit open gebroken, waar hebben ze die boom gehaald en gans je huis onder de snippers, dat is niet mijn norm van grapjes.

BerichtGeplaatst: 26 jun 2017 10:26 

Da's toch ook niet mijn soort humor...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 jun 2017 13:35 
Gast schreef:

Die boom dat is goed gevonden. :ok: Dat is gewoon een afgezaagde boom die ze met wat spankabels recht lieten staan. Aan de oprit is niks kapot want er is gewoon ne kruiwagen zand rond. Voor de rest als je altijd haantje de voorste bent om een grap uit te halen dan krijg je het terug. :D

Toen wij trouwden waren alle lampen verdwenen. Op het bed lag een plaat met enkele kruiwagens stenen. In de kasten en op de vloer lag rijst. Nadat we slapen waren had er nog ne plezante een bord gezet dat iedere passant aan de deur moest bellen. En dat hebben er verschillenden gedaan tot mijn schoonzus die daarnaast woonde het bord is komen weghalen. Toen mijn schoonmoeder in de namiddag langs kwam om te zien wat haar lieve kinders allemaal hadden uitgespookt en hoorde dat alle lampen weg waren heeft die haar lieverdjes op het matje geroepen om de lampen terug te bezorgen. Een lieve schoonzus is komen stofzuigen. :D
Wij wisten dat ons iets te wachten stond. Mijn man was goed in huizen van trouwers versieren. Wij konden daar mee lachen. En er was niks stuk. Trouwens zoiets is eenmalig en als je daar mee lacht is de lol voor de decorateurs veel minder dan dat je kwaad wordt. :D

BerichtGeplaatst: 26 jun 2017 13:39 

Ik dacht dat ze hem daar echt geplant hadden :mrgreen: .

Profiel  

Pagina 1 van 37 [ 555 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur