Het is nu 08 dec 2024 08:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 1 van 5 [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: leven zonder warm water
BerichtGeplaatst: 10 mei 2013 16:58 
Wij zitten met een probleem. Onze mazoutketel heeft het vandaag begeven, hij kan niet meer gemaakt worden. Nu waren we al bezig met offertes voor een nieuwe op gas, gezien ze hier nog maar kortelings gas hebben aangelegd. Maar op de gasaansluiting moeten we nog even wachten voor die in orde is. Ondertussen zitten we dus zonder verwarming en warm water. Die verwarming lukt nog wel gezien de dagen toch al wat warmer zijn en we nog een houtstoof hebben. Maar hoe overleven we minstens een maand zonder warm water?

Alle tips zijn welkom : )

Berichttitel: Re: leven zonder warm water
BerichtGeplaatst: 10 mei 2013 17:00 
waterketel op de houtsstoof?

BerichtGeplaatst: 10 mei 2013 17:01 

Eigenlijk heb je alleen warm water nodig om te douchen of voor een bad hé, dus best zien wie er in je buurt woont om daar te gaan douchen. Het water in de leidingen is toch al iets warmer dan in de winter om je gewoon te wassen :-) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 mei 2013 17:02 
Kan je de leidingen van uw mazouketel loskoppelen? Dan kan je die in een kruik steken en zo nog mazout gebruiken.

Wij verkopen mazout en je zou ervan verschieten hoeveel mensen dit doen (meestal omdat ze wegens geldgebrek hun ketel niet kunnen laten vullen).

BerichtGeplaatst: 10 mei 2013 17:03 
Gast schreef:
Kan je de leidingen van uw mazouketel loskoppelen? Dan kan je die in een kruik steken en zo nog mazout gebruiken.

Wij verkopen mazout en je zou ervan verschieten hoeveel mensen dit doen (meestal omdat ze wegens geldgebrek hun ketel niet kunnen laten vullen).

Ik zie nu dat dat geen oplossing gaat zijn want het is uw ketel dat stuk is en niet uw tank ;)

BerichtGeplaatst: 10 mei 2013 17:06 
Ik was me al aan het afvragen hoe ik dat ging doen : )

BerichtGeplaatst: 10 mei 2013 17:41 
Je goed wassen aan de lavabo (het water is nu niet zo ijskoud als in de winter) en voor je haar water warmen met waterkoker ofzo.

BerichtGeplaatst: 10 mei 2013 18:46 
Een abonnement nemen op het zwembad of de fitness :ok:

BerichtGeplaatst: 10 mei 2013 18:52 
Dat wou ik ook zeggen: veel gaan zwemmen, kan je je daar douchen. ;-)

BerichtGeplaatst: 10 mei 2013 19:07 
Je douchen op het werk, in de sportclub, ...

BerichtGeplaatst: 10 mei 2013 19:09 
Waterkoker of moor voor kleine wasjes, en afspreken met dichte familie of vrienden voor de douche en het bad. Tijdens de verbouwingen gingen wij af en toe een badje nemen bij mijn schoonouders. Het is een beetje afspreken, maar een maand is wel te overbruggen hoor.

BerichtGeplaatst: 11 mei 2013 14:04 
Bedankt voor de tips. Het zal vrees ik wat langer worden dan een maandje maar we overleven dat wel.

Hopelijk krijgen we snel een hittegolf dan kunnen we onder een koude douche gaan staan om af te koelen :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 11 mei 2013 15:01 
Is er geen mogelijkheid om een klein doorstromertje te installeren in de keuken of badkamer - of elders - zodat je toch snel warm water hebt?

BerichtGeplaatst: 11 mei 2013 15:08 
Ik ben opgegroeid zonder warm water! Het gevolg is dat ik geen kasplantje ben :ok:

Met jullie trunten altijd :roll:

BerichtGeplaatst: 11 mei 2013 16:43 

gastin schreef:
Wij zitten met een probleem. Onze mazoutketel heeft het vandaag begeven, hij kan niet meer gemaakt worden. Nu waren we al bezig met offertes voor een nieuwe op gas, gezien ze hier nog maar kortelings gas hebben aangelegd. Maar op de gasaansluiting moeten we nog even wachten voor die in orde is. Ondertussen zitten we dus zonder verwarming en warm water. Die verwarming lukt nog wel gezien de dagen toch al wat warmer zijn en we nog een houtstoof hebben. Maar hoe overleven we minstens een maand zonder warm water?

Alle tips zijn welkom : )

Electrische waterketel?

Pagina 1 van 5 [ 66 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur