Het is nu 23 okt 2018 18:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 494 [ 7404 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 494  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Waar ik vandaag blij om werd
BerichtGeplaatst: 16 sep 2014 22:32 
Om:
- een mooi gedicht dat al jaren tegen een muur op het werk hangt maar dat ik nu pas ontdekt heb.
- de kleine en een paar vriendjes die me zagen vanuit de bus (op weg naar het zwemmen :) ) en die enthousiast naar me zwaaiden.
- een geslaagde bijles.
- de wandeling naar huis met de kleine terwijl het zo'n mooi weer was.

En jullie?

Berichttitel: Re: Waar ik vandaag blij om werd
BerichtGeplaatst: 16 sep 2014 22:34 
De zeevlam die een feeërieke omgeving schiep. Zon aan de ene kant, oprukkende nevel aan de andere. Heel mooi.

BerichtGeplaatst: 16 sep 2014 22:37 
Gast schreef:
De zeevlam die een feeërieke omgeving schiep. Zon aan de ene kant, oprukkende nevel aan de andere. Heel mooi.

Oh! Dat soort mooie uitzichten mis ik hier in de stad wel. Hoewel niet altijd, soms is hier ook een mooie zonsondergang of zonsopkomst te zien, of een indrukwekkende 'supermaan' eens om de zoveel tijd.

BerichtGeplaatst: 16 sep 2014 22:42 
Gast schreef:
Gast schreef:

Oh! Dat soort mooie uitzichten mis ik hier in de stad wel. Hoewel niet altijd, soms is hier ook een mooie zonsondergang of zonsopkomst te zien, of een indrukwekkende 'supermaan' eens om de zoveel tijd.

De stad moet boeiend zijn om in te leven, maar ik zou mijn zeetje niet kunnen missen. Dagelijks fiets ik langs de duinen met mijn jongste naar school en passeer ik even langs de zee. Ik blijf daarvan genieten.

BerichtGeplaatst: 16 sep 2014 22:47 
De spreuk op onze afdeling; sommigen brengen vreugde als ze komen, anderen als ze gaan :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 16 sep 2014 22:49 
Gast schreef:
De spreuk op onze afdeling; sommigen brengen vreugde als ze komen, anderen als ze gaan :mrgreen:

Een waarheid als een koe! :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 16 sep 2014 22:52 
Gast schreef:
Gast schreef:
Gast schreef:

De stad moet boeiend zijn om in te leven, maar ik zou mijn zeetje niet kunnen missen. Dagelijks fiets ik langs de duinen met mijn jongste naar school en passeer ik even langs de zee. Ik blijf daarvan genieten.

Dat kan ik me voorstellen. De zee trekt me ook enorm. Vooral als ik het gevoel heb dat het even te veel is. Dat wijdse, onpeilbare en soms troosteloze van de zee dat toch vertroosting brengt. Ah, ik heb al weer heimwee. :-)

BerichtGeplaatst: 16 sep 2014 22:53 
Om "sehnsucht".

BerichtGeplaatst: 16 sep 2014 22:56 
Gast schreef:
Om "sehnsucht".

Het woord, of echt?
Wat het woord betreft, ik loop niet hoog op met de Duitse taal, maar dit woord is prachtig en onvertaalbaar.

BerichtGeplaatst: 16 sep 2014 23:02 
Gast schreef:
Gast schreef:
Om "sehnsucht".

Het woord, of echt?
Wat het woord betreft, ik loop niet hoog op met de Duitse taal, maar dit woord is prachtig en onvertaalbaar.

Om het woord, absoluut één van mijn lievelingswoorden.

BerichtGeplaatst: 16 sep 2014 23:05 
Gast schreef:
Gast schreef:
Gast schreef:
Om "sehnsucht".

Het woord, of echt?

Om het woord, absoluut één van mijn lievelingswoorden.

Och, dat maakt mij nu blij sè. Dat er hier nog mensen zitten die blij kunnen worden door een mooi woord. :)

BerichtGeplaatst: 16 sep 2014 23:11 
Natuurlijk! :)
'Weltschmerz' is nog zo'n onvertaalbaar, gevoelig woord. Of "Ich habe dich lieb/ Ik heb je lief.", dat klinkt meer naar de betekenis dan "ik houd van je" of bewaar me "I love you".
Ook: "avoir quelqu'un dans la peau". Prachtig toch! Of, en deze is werkelijk subliem: "Mi lanct na di."

BerichtGeplaatst: 16 sep 2014 23:18 
Gast schreef:
Natuurlijk! :)
'Weltschmerz' is nog zo'n onvertaalbaar, gevoelig woord. Of "Ich habe dich lieb/ Ik heb je lief.", dat klinkt meer naar de betekenis dan "ik houd van je" of bewaar me "I love you".
Ook: "avoir quelqu'un dans la peau". Prachtig toch! Of, en deze is werkelijk subliem: "Mi lanct na di."

Gezelle mi...

Mooie regel om de dag af te sluiten en mijn bedstee op te zoeken. :)

BerichtGeplaatst: 16 sep 2014 23:20 
Zoete dromen! :)

BerichtGeplaatst: 17 sep 2014 09:07 
Tiental eenden in een groepje op mijn weg. :)

Pagina 1 van 494 [ 7404 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 494  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]