Het is nu 23 okt 2021 13:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1683 van 1686 [ 25288 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 1680, 1681, 1682, 1683, 1684, 1685, 1686  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Waar ik vandaag triest/kwaad/geërgerd om werd.
BerichtGeplaatst: 19 sep 2021 00:11 

Gast schreef:
Die overdreven focus op dat lesgeven alleen doet denken aan die mensen die schamper doen over dat licentiaten ‘maar’ 20 uur (van 50 minuten ;) ) moeten werken. Veel kennis van zaken blijkt daar toch niet uit.
Btw, het aggregaat stelde vroeger ook niet veel voor, tegenwoordig moeten studenten een heel extra jaar spenderen aan de (verkorte) lerarenopleiding. Of ze daardoor nu veel beter zijn weet ik niet, mss liggen de eisen op het werkveld gewoon veel hoger.

En hoe jij hier doet, doet denken aan een serieus minderwaardigheidscomplex en héél lange tenen :mrgreen: . De enige die hier zo overdreven doet, ben jij ;) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 sep 2021 08:07 
Gast schreef:
Ik ken toch schooldirecties die elkaar het licht in de ogen niet gunnen omdat ze elkaar zien als concurrentie.
Een goeie kracht zien ze soms nog liever naar een andere provincie vertrekken dan naar een naburige school die ongeveer dezelfde richtingen aanbiedt. Niet al te naïef zijn…

Naïef?
Na al die jaren tussen alleen maar leerkrachten werken, verlies je die snel.
;)

BerichtGeplaatst: 22 sep 2021 12:20 
Pfff.... het is hier nogal een beestenboel. Nog nooit zoveel spinnen in huis gehad en buiten slakken die sporen nalaten op de ramen en door de kipramen boven binnen komen. Het enige diertjes die ik leuk vind zijn het eekhoorntje en de hazen die over onze gazon huppelen. Achter die hun passage moet ik niet gaan poetsen.

BerichtGeplaatst: 22 sep 2021 12:43 
Gast schreef:
Pfff.... het is hier nogal een beestenboel. Nog nooit zoveel spinnen in huis gehad en buiten slakken die sporen nalaten op de ramen en door de kipramen boven binnen komen. Het enige diertjes die ik leuk vind zijn het eekhoorntje en de hazen die over onze gazon huppelen. Achter die hun passage moet ik niet gaan poetsen.

De natuur... daar ben je als mens geen baas over, ook al zou je alles controleerbaar en maakbaar willen maken. Spinnen zijn trouwens enorm nuttig en ieder gezond huis heeft er. En ze eten muggen op!
Ik vraag me ook wel af wat de zin is van slakken op de ramen, ook hier slakkensporen.

BerichtGeplaatst: 22 sep 2021 12:49 

Ik heb niks tegen spinnen, ze mogen alleen niet rondlopen :mrgreen: . Die slakkensporen lijken me erger dan vorige jaren, en idd: ook op de ramen. Ze moeten kiezen: ofwel de planten opeten, ofwel alles vuil maken, maar ni alletwee hé!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 sep 2021 13:49 
Gast schreef:

Herkenbaar! Mijn angst voor spinnen is legendarisch groot. En sinds deze zomer weet ik ook dat ik ook echt geen fan ben van naaktslakken. ;)

BerichtGeplaatst: 27 sep 2021 14:10 
Een vriend van ons is gisteren op een hondenshow gebeten door de hond van iemand anders. Onze vriend zit in de lappenmand met enkele kwetsuren. Nu zijn er die hem het ongeval in zijn schoenen willen schuiven en dat vind ik schandalig want dat is zo niet.

BerichtGeplaatst: 30 sep 2021 11:38 

De verwarmingen staan weer op, en ik krijg dan gemakkelijker last van hoofdpijn. Iemand enig idee hoe je dat zou kunnen verhelpen? Eens die verwarming een aantal dagen/weken opstaat, heb ik daar geen last meer van, het is echt die overgang van geen verwarming naar terug verwarming...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 sep 2021 11:40 
Emmeke schreef:
De verwarmingen staan weer op, en ik krijg dan gemakkelijker last van hoofdpijn. Iemand enig idee hoe je dat zou kunnen verhelpen? Eens die verwarming een aantal dagen/weken opstaat, heb ik daar geen last meer van, het is echt die overgang van geen verwarming naar terug verwarming...

Zelf zet ik nog geen verwarming aan en als overgangsmaatregel later enkel de houtkachel in de woonruimte.
Ik voel me ook rap mottig van chauffagelucht. Gebruik je van die waterverdampers, mss helpt dat een beetje?

BerichtGeplaatst: 30 sep 2021 11:46 

Gast schreef:
Emmeke schreef:

Zelf zet ik nog geen verwarming aan en als overgangsmaatregel later enkel de houtkachel in de woonruimte.
Ik voel me ook rap mottig van chauffagelucht. Gebruik je van die waterverdampers, mss helpt dat een beetje?

Ik had ook het vermoeden dat het met de luchtvochtigheid te maken zou hebben, al heb ik echt niet de indruk dat de lucht droog is. Ik ben daarnet al met mijn plantenspuit langs al mijn planten gegaan, misschien dat ik best de verwarmingen mee bevochtig :D ! Merci voor de tip!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 sep 2021 11:48 
Er bestaan zo van die hangertjes om aan radiatoren te hangen, maar ik heb hier roosters in de vloer dus ik zet er gewoon kommetjes water op, die kunnen dan verdampen. Ook op mijn houtkachel zet ik altijd een volle ketel water. Ik denk echt wel dat dit kan helpen.

BerichtGeplaatst: 30 sep 2021 11:51 

Gast schreef:
Er bestaan zo van die hangertjes om aan radiatoren te hangen, maar ik heb hier roosters in de vloer dus ik zet er gewoon kommetjes water op, die kunnen dan verdampen. Ook op mijn houtkachel zet ik altijd een volle ketel water. Ik denk echt wel dat dit kan helpen.

Elke keer in de herfst neem ik mij voor om van die hangers te kopen, maar kheb het nog nooit gedaan :mrgreen: . Ik zette soms ook kommetjes op mijn verwarming wanneer ik merkte dat de lucht echt droog was, maar compleet niet aan gedacht nu.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 sep 2021 15:40 
Voetbal een feest? Waarom moet er toch altijd boel zijn en moet alles kapot geslagen worden?
Zijn die nu zo gefrustreerd dat dit het enige is wat ze kunnen, de boel kort en klein slaan?
Waar is de tijd dat de opa's met hun kleinkinderen naar het voetbal gingen?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210930_94786298

BerichtGeplaatst: 30 sep 2021 15:56 
Gast schreef:
Voetbal een feest? Waarom moet er toch altijd boel zijn en moet alles kapot geslagen worden?
Zijn die nu zo gefrustreerd dat dit het enige is wat ze kunnen, de boel kort en klein slaan?
Waar is de tijd dat de opa's met hun kleinkinderen naar het voetbal gingen?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210930_94786298

Waar is de tijd...?

Hoe oud ben je?

Ik herinner me dat we in het humaniora in de Engelse les teksten lazen over voetbalhooligans en dat was in de jaren 80.
Het was ook de tijd van het Heizeldrama, tot op vandaag nog steeds het grootste drama in de voetbalgeschiedenis te wijten aan rellen met Liverpool-supporters en dat was in 1985.
Bedoelde je soms die tijd of moeten we terug tot voor oorlog? :mrgreen:

Die overdreven geromantiseerde visie op het verleden is toch aandoenlijk.

Bovendien zijn er nu nog altijd opa's en papa's die met hun kinderen naar het voetbal gaan. In mijn buurt heb ik nogal zware club Brugge alsook Anderlecht supporters en hun kinderen gaan al van jongs af aan mee en die zijn nog altijd heel hoor.

BerichtGeplaatst: 30 sep 2021 16:05 

Allez seg, die hooligans, dat was iets typisch voor de Engelsen, maar niet hier! En je kan toch niet ontkennen dat het ondertussen veel erger geworden is? Vroeger had je voetbalsupporters die wat teveel dronken en dat er achteraf ambras van kwam, tegenwoordig zijn het zelfs geen voetbalsupporters meer en spreken ze gewoon af om wat op elkaar te gaan slaan :roll: .

Profiel  

Pagina 1683 van 1686 [ 25288 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 1680, 1681, 1682, 1683, 1684, 1685, 1686  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]