Het is nu 23 okt 2018 18:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 2 van 2 [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Genderneutraal opvoeden
BerichtGeplaatst: 17 apr 2018 15:16 
Een kind moet je de kans geven om zich te ontplooien tot een evenwichtige volwassene en helaas horen daar ook 'verboden' bij.

Als de kleinkinderen hier zijn moeten ze zich aanpassen aan de regels des huizes. Soms pieker ik wel eens of ik niet te streng ben. Een neen is bij mij een neen en zal normaliter nooit een ja worden. Eerlijk gezegd heb ik weinig problemen met die kleintjes en zijn het schatjes als ze hier zijn.

Eentje dat hier wekelijks komt is de dag vooraf steeds bij de andere grootouders. Daar mag het heel het huishouden dirigeren en lopen en springen ze voor de kleine. In het begin had de kleine het zeer lastig als die hier was. Nu niet meer.

Een ander is dan weer gewend om enkel te eten wat die lekker vindt. Die eet dagelijks samen met de grootouders en ouders die naast elkaar wonen die om beurten koken. Die heeft al ondervonden dat iedereen hier eet wat de pot schaft en anders niets. Hier is dat een normale eter. Thuis of bij die grootouders is dat een andere zaak want die weet als ik niet eet dan zoeken ze iets wat ik graag lust.

Als ze ziek zijn wijk ik wel eens van de regeltjes af maar over het algemeen blijf ik bij de regels des huizes. Ik weet dat het veel gemakkelijker is om ze hun zin te geven maar ik ben niet van plan om hun slaaf te worden.

BerichtGeplaatst: 17 apr 2018 19:47 
Gast schreef:
Emmeke schreef:
Een goed evenwicht met respect voor de eigenheid van het kind is het belangrijkste hé.

Ik vroeg gisteren aan mijn oudste of ze vond dat ze streng werd opgevoed. Haar antwoord was :"Een beetje... maar dit is goed."

Mijn zoon (nu 21) liet onlangs aan tafel vallen dat hij blij is dat we soms zo streng waren voor hem. Ik ben soms razend kwaad geweest omdat ik iets niet mocht of kreeg, maar ik ben blij dat dat zo was. Hij heeft een maat die als enig kind alles mag, thuis alles mag laten rondslingeren en eigenlijk niet geleerd heeft dat er grenzen zijn. Hij gaat nu werken en zou gewoon alles uitgeven aan wat hem op het moment zelf interesseert, zelfs nog gaan 'lenen' bij zijn ouders. Wij zijn van het principe dat jongeren niet moeten uitgeven wat ze niet hebben, niet meer zakgeld moeten krijgen dan wat wij als ouders zelf aan zotte goestingskes opdoen per maand, dat ze de basis krijgen en al wat voor hun studies nodig is, maar zelf kunnen werken voor alle zotte extra's die ze willen. En voor ze oud genoeg zijn om dat geld te verdienen, hoeven ze geen bakken geld te krijgen om op te doen aan eender wat. Als ze er zelf voor gewerkt hebben, beseffen ze veel beter dat geld niet uit de lucht gevallen komt en wordt het ook niet zo zot besteed...

BerichtGeplaatst: 07 jul 2018 15:14 
Omdat het hier bij aansluit. Transgender Paulien De Grootte is uit het leven gestapt. Erg dat deze mensen in het jaar 2018 nog zoveel moeilijkheden ondervinden door hun geaardheid en geen uitweg meer zien om gelukkig te worden. Het wordt hoog tijd dat men hun gemakkelijker gaat aanvaarden. Ook zij hebben recht op geluk en erkenning!

Gelukkig is homoseksualiteit niet meer zo'n taboe als vroeger. Ook deze mensen hebben het zeer moeilijk gehad om hun plaatsje in onze maatschappij te verkrijgen. Ik hoop bij deze dat de toekomst voor alle transgenders snel in de positieve zin zal veranderen. Dat de dag snel mag komen dat ze volledig aanvaard worden in onze maatschappij.

https://tingo.be/news/12942/paulien-de- ... d-gepleegd

BerichtGeplaatst: 08 jul 2018 09:43 

Gast schreef:
Omdat het hier bij aansluit. Transgender Paulien De Grootte is uit het leven gestapt. Erg dat deze mensen in het jaar 2018 nog zoveel moeilijkheden ondervinden door hun geaardheid en geen uitweg meer zien om gelukkig te worden. Het wordt hoog tijd dat men hun gemakkelijker gaat aanvaarden. Ook zij hebben recht op geluk en erkenning!

Gelukkig is homoseksualiteit niet meer zo'n taboe als vroeger. Ook deze mensen hebben het zeer moeilijk gehad om hun plaatsje in onze maatschappij te verkrijgen. Ik hoop bij deze dat de toekomst voor alle transgenders snel in de positieve zin zal veranderen. Dat de dag snel mag komen dat ze volledig aanvaard worden in onze maatschappij.

https://tingo.be/news/12942/paulien-de- ... d-gepleegd

Zo erg dat mensen vinden dat ze iemand mogen pesten omdat die anders is... Wat bezielt zo’n mensen toch? Alsof zij er last van hebben :roll: ...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 jul 2018 09:57 

En je ziet ook dat het maar een druppel is die het grote onderscheid kan maken: leven of dood willen gaan. Zoals het voorval met Telenet. Ik snap niet hoe moeilijk het kan zijn mensen te aanvaarden zoals ze zijn. Oké het doet misschien eventjes raar een man in vrouwenkleren te zien lopen maar dat moet toch direct gewennen? Of zitten er een aantal tussen die dezelfde gevoelens hebben of verlangens én die dan maar deze vrouw/man beginnen te pesten omdat ze er zelf geen weg mee kunnen? Omdat ze zichzelf niet te durven outen?

BerichtGeplaatst: 08 jul 2018 09:59 

Mensen die zo bezig zijn met een ander, zijn idd degenen die zelf ongelukkig zijn, die zelf met een probleem zitten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 jul 2018 10:44 
Lobstercat schreef:
En je ziet ook dat het maar een druppel is die het grote onderscheid kan maken: leven of dood willen gaan. Zoals het voorval met Telenet. Ik snap niet hoe moeilijk het kan zijn mensen te aanvaarden zoals ze zijn. Oké het doet misschien eventjes raar een man in vrouwenkleren te zien lopen maar dat moet toch direct gewennen? Of zitten er een aantal tussen die dezelfde gevoelens hebben of verlangens én die dan maar deze vrouw/man beginnen te pesten omdat ze er zelf geen weg mee kunnen? Omdat ze zichzelf niet te durven outen?

Een goede jeugdvriend, die destijds een oogje op mij had, heeft rond zijn 20ste gekozen voor mannen en hulde zich in vrouwenkleding. Wel hij stond er nog mee ook. Bij hem heb ik het nooit raar gevonden omdat hij zo compleet leek. Bij personen die het wel moeilijker hadden of nog hebben om zich te outen voel je meestal de onzekerheid en raar maar waar bij hen voel ik mij iets minder goed.

De zoon uit het eerste huwelijk van mijn schoonbroer hult zich geregeld in vrouwenkleding. Die heeft een berg zelfvertrouwen en voelt zich super in zijn vel. Wij zien hem niet zo dikwijls maar als hij komt is hij altijd de surprise van de dag want niemand weet vooraf welke kleding hij die dag draagt. Wel als hij/zij zich die dag super voelt is het belangrijkste.

BerichtGeplaatst: 08 jul 2018 12:12 

Gast schreef:
Lobstercat schreef:

Een goede jeugdvriend, die destijds een oogje op mij had, heeft rond zijn 20ste gekozen voor mannen en hulde zich in vrouwenkleding. Wel hij stond er nog mee ook. Bij hem heb ik het nooit raar gevonden omdat hij zo compleet leek. Bij personen die het wel moeilijker hadden of nog hebben om zich te outen voel je meestal de onzekerheid en raar maar waar bij hen voel ik mij iets minder goed.

De zoon uit het eerste huwelijk van mijn schoonbroer hult zich geregeld in vrouwenkleding. Die heeft een berg zelfvertrouwen en voelt zich super in zijn vel. Wij zien hem niet zo dikwijls maar als hij komt is hij altijd de surprise van de dag want niemand weet vooraf welke kleding hij die dag draagt. Wel als hij/zij zich die dag super voelt is het belangrijkste.

Dat is mooi! :)

BerichtGeplaatst: 08 jul 2018 13:52 
Dat is het he, het mag op zich nog zo raar aanvoelen voor jezelf, als iemand dergelijke, weinig evidente keuzes maakt en zich daar beter bij voelt, kan je toch wel op zijn minst de moeite doen om die keuze te respecteren.

BerichtGeplaatst: 08 jul 2018 13:53 

Gast schreef:
Dat is het he, het mag op zich nog zo raar aanvoelen voor jezelf, als iemand dergelijke, weinig evidente keuzes maakt en zich daar beter bij voelt, kan je toch wel op zijn minst de moeite doen om die keuze te respecteren.

Vind ik ook. Afbreken is oh zo gemakkelijk.

BerichtGeplaatst: 19 jul 2018 20:57 
Emmeke schreef:
Citaat:
Ze willen niet dat hun kind in een vakje van een specifiek geslacht wordt gestopt en daarom hebben de Amerikaanse Kyl en Brent Myer beslist om kleine Zoomer (2) genderneutraal op te voeden. Het wordt met onzijdige voornaamwoorden aangesproken, krijgt zowel speelgoed van jongens als van meisjes en draagt kleren van allebei de geslachten.

Het gezin uit Salt Lake City in de staat Utah is aangesloten bij de ‘Gender Creative Parenting’-beweging en houdt de lippen stijf op elkaar als het over het geslacht van hun kind gaat. “We onthullen het aan niemand die dat niet hoeft te weten”, zo klinkt het vastbesloten.
Volledig artikel HLN
Voor mij is dit niet genderneutraal opvoeden... Elke mens heeft een geslacht, daar is niets mis mee en kan je gewoon niet rond. Dat staat in mijn ogen los van genderneutraal opvoeden: dan laat je het spelen met poppen en auto's, leer je het koken, tuinieren, vuilbakken buiten zetten, de was en de plas, lampen vervangen, vogelhuisjes timmeren,...
Ik hoop dat die kleine er niks aan overhoudt :? ...

Dat is daar echt een gekte geworden, aan de overkant van de oceaan. Er is een tijd geweest dat de natuur alles bepaalde (meisje dus niet studeren en enkel het huishouden) en dat was niet goed. Maar nu is de slinger te ver doorgeslagen en denkt men dat alleen de cultuur iets te bepalen heeft.

Het doet me denken aan een aflevering van dr Phil (incidentele guilty pleasure :mrgreen: ) die ik een paar maanden geleden zag. Een blanke vrouw die zich etnisch kleedde en veel gebruind had, beweerde dat ze zwart was. Het was wel te zien dat ze eerder licht koffiekleurig was, maar ze had zwarte voorouders, zwarte roots dus ze hoorde bij de black community. Sterker nog, ze werd een woordvoerster van de black community. Tot men te weten kwam dat ze helemaal geen zwarte roots had, geen zwarte voorouders, ze is gewoon blank. Haar reactie: "Ik voel me zwart." Gevolg: een storm van protest en verontwaardiging. Hoezo is dat anders aan: "Ik voel me een meisje terwijl ik een jongen ben?" Ik wil niemand veroordelen maar waarom is het ene maatschappelijk aanvaard en het andere een schande? Het is toch in beide gevallen 'kiezen' boven wat de natuur je gegeven heeft? Of als het niet kiezen is, je anders voelen dan je bent. Waarom kan je wel je sexe verzwijgen of veranderen omdat het er niet toe doet en niet je huidskleur?

https://edition.cnn.com/2015/06/16/us/w ... index.html

Pagina 2 van 2 [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]