Het is nu 23 okt 2021 14:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 906 van 918 [ 13770 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 903, 904, 905, 906, 907, 908, 909 ... 918  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Coronavirus
BerichtGeplaatst: 23 sep 2021 12:25 
Emmeke schreef:
Ow, enkel 'de juiste bronnen' mogen geraadpleegd worden. Waar vinden we een lijstje van de goedgekeurde bronnen, wat is de juiste mening die iedereen moet hebben? En wanneer zijn we juist in China of Noord-Korea beland :scratch: ?
Het is niet omdat er nonsens tussen zitten, dat alles per definitie nonsens zijn!

In de onderzoeksmethodologie bestaat er wel degelijk een hiërarchie in betrouwbare bronnen. En zo'n bron als hierboven, komt zelfs helemaal niet in dat lijstje voor. Dat is pure prietpraat.
Ik ben het eens met die gast, zo'n bronnen helpen een mens zeker niet om kritisch te zijn. Daar staan leugens in en verdraaiing van de waarheid. Informatief heeft dit geen enkel waarde.
Jij die zo 'kritisch' beweert te zijn, zou beter alvast beginnen met kritisch te zijn over de bronnen die je raadpleegt ;)

BerichtGeplaatst: 23 sep 2021 15:44 

Gast schreef:
Emmeke schreef:
Ow, enkel 'de juiste bronnen' mogen geraadpleegd worden. Waar vinden we een lijstje van de goedgekeurde bronnen, wat is de juiste mening die iedereen moet hebben? En wanneer zijn we juist in China of Noord-Korea beland :scratch: ?
Het is niet omdat er nonsens tussen zitten, dat alles per definitie nonsens zijn!

In de onderzoeksmethodologie bestaat er wel degelijk een hiërarchie in betrouwbare bronnen. En zo'n bron als hierboven, komt zelfs helemaal niet in dat lijstje voor. Dat is pure prietpraat.
Ik ben het eens met die gast, zo'n bronnen helpen een mens zeker niet om kritisch te zijn. Daar staan leugens in en verdraaiing van de waarheid. Informatief heeft dit geen enkel waarde.
Jij die zo 'kritisch' beweert te zijn, zou beter alvast beginnen met kritisch te zijn over de bronnen die je raadpleegt ;)

En wat zijn de bronnen die ik raadpleeg dan, volgens jou? Het was een gast die daarmee afkwam, en een andere gast die zei dat een compleet andere stelling van die aangehaalde bron nonsens was, dus alles van die aangehaalde bron is nonsens. En daar ben ik het niet mee eens: het is niet noodzakelijk omdat iemand over één ding nonsens vertelt, dat alles wat die vertelt meteen per definitie nonsens zijn. Net zoals het niet is omdat iemand één keer niet liegt, alles wat die ooit gezegd heeft ineens waarheid is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 sep 2021 16:04 
Je snapt het echt niet hè, het principe van betrouwbare bronnen.
Of wil je het niet snappen?

BerichtGeplaatst: 23 sep 2021 16:10 

Gast schreef:

Het lijkt me eerder dat jij het niet wilt snappen. Zelfs een onbetrouwbare bron kan de waarheid vertellen, zelfs een betrouwbare bron kan liegen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 sep 2021 17:07 
Emmeke schreef:
Gast schreef:

Het lijkt me eerder dat jij het niet wilt snappen. Zelfs een onbetrouwbare bron kan de waarheid vertellen, zelfs een betrouwbare bron kan liegen.

Schreef jij ooit een scriptie? Is dit hoe jij je bronnenonderzoek aanpakte?

Eerlijk gezegd, denk ik niet dat je ooit een wetenschappelijke scriptie of paper schreef. Anders zou je hier nu geen zo'n nonsens ivm bronnen vertellen...

Maar goed, ga maar verder te rade bij zwendelaars als Jane Ruby, in de hoop dat ze mss op een dag 'de waarheid' vertellen, wars tegen de bevindingen van gevestigde wetenschappers en erkende universiteiten in. Wie perse bevestiging zoekt voor z'n eigen negatieve houding tov vaccins, zal die zeker vinden, al helemaal in de diepste krochten van het internet. Voor je het weet raak je via de algoritmes verstrikt in de fabeltjesfuik...
'Kritisch' noem je jezelf dan... Tja...

BerichtGeplaatst: 23 sep 2021 17:17 

Wie zit hier weer compleet nonsens te verkopen :roll: ? Het gaat hier niet over de bronnen die je moet opgeven bij een scriptie ofzo. Het gaat erom dat jij meteen ALLES wat iemand vertelt klasseert als nonsens. Soit, je bent er WEERAL in geslaagd om nog maar eens te beginnen kappen op mij over iets wat WEERAL totaal niet ter zake doet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 sep 2021 17:41 
Geraken jullie dit niet beu zo tegen elkaar op te bieden? Godganse dagen je gelijk willen halen, elkaar overtreffen, 1000 maal hetzelfde herhalen? Niet plezant voor buitenstaanders steeds dat geruzie.
Kom eens buiten ipv te ertefretten op elkaar. :roll: :wall:

BerichtGeplaatst: 23 sep 2021 17:46 
Gast schreef:
Geraken jullie dit niet beu zo tegen elkaar op te bieden? Godganse dagen je gelijk willen halen, elkaar overtreffen, 1000 maal hetzelfde herhalen? Niet plezant voor buitenstaanders steeds dat geruzie.

Het zal in ieder geval niet aan mij liggen, want ik ben hier nog maar recentelijk gedurende meer dan een week niet geweest. Alweer in het geniep een ban van een week gekregen toen ik Emmeke op de inconsequenties in haar betoog wees. Er is er maar eentje dat hier constant is en op wonderbaarlijke wijze haast binnen de 5 minuten op elk bericht antwoordt, en we weten allemaal wie dat is.
Maar goed, 't is haar living. Als zij ervoor kiest daar nooit eens buiten te komen is dat ook haar recht, of niet soms?

BerichtGeplaatst: 23 sep 2021 17:49 

Gast schreef:
Gast schreef:

Het zal in ieder geval niet aan mij liggen, want ik ben hier nog maar recentelijk gedurende meer dan een week niet geweest. Alweer in het geniep een ban van een week gekregen toen ik Emmeke op de inconsequenties in haar betoog wees. Er is er maar eentje dat hier constant is en op wonderbaarlijke wijze haast binnen de 5 minuten op elk bericht antwoordt, en we weten allemaal wie dat is.
Maar goed, 't is haar living. Als zij ervoor kiest daar nooit eens buiten te komen is dat ook haar recht, of niet soms?

En weer een ban, voor weeral je laster en leugens.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 sep 2021 20:27 
Sorry maar ik geef gast hierin wel gelijk hoor. Je kan hier zo ook iets schrijven uit een sprookjesboek of een sinterklaasboek, om je mening te onderbouwen en dan beweren dat er in elke bron wel iéts van waarheid moet schuilen. Op de universiteit of hogeschool ben je voor zoiets bij een onderbouwing direct gebuisd.

BerichtGeplaatst: 23 sep 2021 20:43 

Gast schreef:
Sorry maar ik geef gast hierin wel gelijk hoor. Je kan hier zo ook iets schrijven uit een sprookjesboek of een sinterklaasboek, om je mening te onderbouwen en dan beweren dat er in elke bron wel iéts van waarheid moet schuilen. Op de universiteit of hogeschool ben je voor zoiets bij een onderbouwing direct gebuisd.

Zeggen dat een stelling niet klopt door met een voorbeeld af te komen van iets helemaal anders wat die persoon gezegd heeft dat niet klopt, is complete nonsens. Dus neen, gast heeft hierin geen gelijk. Iets is geen leugen of waarheid door degene die het zegt. Het enige wat je kan aantonen door de bron te kaderen, is dat het waarschijnlijk meer of minder betrouwbaar is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 sep 2021 22:54 
Gast schreef:
https://www.knack.be/nieuws/factcheck/factcheck-geen-bewijs-dat-coronavaccins-grafeenoxide-bevatten/article-longread-1771173.html

Soortgelijke beweringen over grafeenoxide worden op Facebook ook door andere gebruikers gedeeld. Ook de website NineforNews wijdde er in juli twee artikels aan, die samen 24.200 lezers bereikten.

Ook de website NineforNews wijdde er in juli twee artikels aan, die samen 24.200 lezers bereikten. NineForNews, dat zichzelf omschrijft als een website die 'vrij en onafhankelijk' nieuws brengt, dat 'doorgaans niet door de MSM (mainstream media, nvdr.) naar buiten wordt gebracht', staat op de lijst van valse nieuwssites van de Hoax-Wijzer.

Het eerste artikel van NineforNews ging over Spaanse onderzoekers die de stof in het Pfizervaccin zouden gevonden hebben, het tweede was een interview met Jane Ruby in de Stew Peters Show - dat interview wordt ook door Wakker Vlaanderen aangehaald. Jane Ruby is een Amerikaanse gezondheidseconome die zichzelf op haar website omschrijft als 'gezondheidseconome en New Right politiek expert met fascinerende conservatieve inzichten'. Voor zover bekend is Ruby geen gediplomeerd arts.
(...)

Ruby zegt in het interview dat het onderzoek gebeurde door 'La Quinta Columna, een groep researchers verbonden aan de Universiteit van Almería'. Dat blijkt een verkeerde voorstelling van zaken: La Quinta Columna is niet verbonden aan de Universiteit van Almería. La Quinta Columna is - zo lezen we op de website - 'een beweging voor het vrije en kritische denken, die informatie wil verspreiden in de marge van de huidige censuur'.

Zelf schreef ze dit op haar instagram:
Ruby advanced claims that over 99% of the Pfizer/BioNTech vaccine consists of graphene oxide and that “There’s no other reason for this to be in here except to murder people.

https://www.forbes.com/sites/brucelee/2 ... 20be7a74d7

Allee mensen, leg mij nu eens uit vanwaar die bewondering komt voor zo'n dubieuze bron als Jane Ruby?? En alweer politiek geïnspireerd, vanuit rechtse hoek (New Right). Googelen jullie die niet eens op voor je zo'n zaken op fora of facebook verspreidt? Of werk je hier moedwillig aan mee, om angst te zaaien en het bestaande establishment te ondermijnen? Daar zou ik nu toch eens een oprecht antwoord op willen.

Citaat:
Dus dr. Ruby, de experte in medicatieontwikkeling, heeft ongelijk? Waar baseer je dat op?

Ze is dus geen arts, geen expert in 'medicatieontwikkeling' of wat dat ook moge zijn en ze heeft ongelijk omdat ze valse gegevens aanhaalt, rekenfouten maakt en algemene tekenen van onkunde ter zake vertoont. En bovendien heeft ze een radicaal rechtse politieke agenda, wat het blijkbaar bon ton maakt om de overheid en de wetenschappelijke 'elites' te beschuldigen van massamoord...

Ik heb haar geen arts genoemd maar dr. Dat is correct, aangezien ze twee doctoraten behaalde (en twee masterdiploma's). Ze is dus zeker niet eender wie.

https://m.imdb.com/name/nm9616350/bio

Als ze echt gezegd heeft dat er een bepaalde stof in vaccins gedaan wordt om mensen te vermoorden, dan sta ik daar uiteraard niet achter. De vraag is wel, voor mij althans, of ze dit ook echt gezegd heeft. Ik heb al een keer te veel gezien hoe men probeert af te raken van mensen die voor sommigen vervelende waarheden brengen door een karaktermoord op hen te plegen. En tenslotte, het is niet omdat iemand zichzelf een conservatief noemt, of politiek rechts, dat die plots geen kennis van zaken kan hebben over haar eigen werkveld. Trouwens, je hoeft daarom niet al haar opvattingen te kopiëren.

BerichtGeplaatst: 23 sep 2021 22:57 
Director at SK Life Science (biopharmaceuticals) geweest.

https://thewikibiography.com/dr-jane-ru ... al-doctor/

BerichtGeplaatst: 23 sep 2021 23:19 
Ik wilde net verder zoeken naar info over Jane Ruby en kwam uit op een interview dat ze gegeven zou hebben bij een zekere Stew. De link kwam uit op het interview dat op fb geplaatst is. Maar ik kan het niet openen omdat fb besloten heeft dat de info dat het filmpje bevat vals is én dat ik het bijgevolg niet mag zien. Vind je dat normaal? Dat een organisatie of bedrijf als fb gaat bepalen wat de waarheid is en wat ik mag lezen of beluisteren? Denk je niet dat dit soort censuur net de argwaan aanwakkert? Er zijn inderdaad heel wat gestoorde complottheorieen. Maar er waren ook altijd mensen die aliens, zeemonsters of bigfoot zagen. Mensen die hun kelder klaarmaakten voor de nakende apocalyps en hoedjes uit zilverpapier droegen. En die verkondigden ook overal hun mening. Veruit de meerderheid haalde de schouders op en negeerde hen. We hadden het recht en de vrijheid om die info te ontvangen en te beoordelen als onbetrouwbaar. Vandaag mogen we die inschatting en beoordeling niet meer zelf maken.

Ik kijk op youtube af en toe filmpjes van 2 ex-moslims, de ene een Pakistaan die in Canada woont, de andere een Turk. Beide zeer beschaafde, welbespraakte atheisten die hun mening over allerlei zaken in de islam staven met degelijke bronnen. Beiden zijn al gebannen geweest en filmpjes die ik gezien heb en waar absoluut niets mis mee is, zijn al 'demonetized' en zelfs verwijderd omdat ze zogezegd oproepen tot haat, valse info verspreiden of zelfs "terreurgroepen zoals IS" steunen. Dat laatste bewijst dat ze niet eens hun best doen om een reden te vinden, ze zeggen eender wat.

Dat en nog andere ervaringen maakt dat ik inderdaad minder vertrouwen heb in 'the big corporations'. En wat wetenschap betreft, zijn dat net degenen die geloven dat mannen zwanger kunnen worden en dat er 56 genders zijn. En zij gaan beslissen welk (wetenschappelijk) nieuws betrouwbaar is, en ik mag zien?

Ten slotte nog dit. Op slechts 1 of 2 weken tijd zag ik in 1 online krant twee à drie keer een artikel waarop de titel een variant was van: "Jonge vader sterft aan corona. Spreekt aan sterfbed de wens uit dat zijn kinderen gevaccineerd worden." Sorry, maar als jik gelooft dat de MSM onpartijdig is en niet probeert je in een bepaalde richting te laten denken, dan leef je in lala - land. En dat is gevaarlijk. Niet alleen voor jou maar voor de hele samenleving.

BerichtGeplaatst: 23 sep 2021 23:30 

Ik heb ondertussen wat verder gezocht op die "graphene oxide", dat zou in andere vaccins wél gebruikt worden (stond niet bij dewelke) maar het was nog niet bewezen dat het kwaad zou kunnen. Het zou veel voordelen hebben, een betere drager zijn voor het vaccin,... Wat ik uit heel die uitleg vooral onthouden heb: het is zeker al gebruikt geweest bij de ontwikkeling van vaccins! In hoeverre het ook tot op de markt geraakt is (in andere vaccins dan) was me niet meteen duidelijk.
Als ze dat bericht dus gaf vóór de lijst met ingrediënten gekend was, kan het best wel zijn dat het wél gebruikt werd in bepaalde test-vaccins, dat er wél mee geëxperimenteerd werd, dat het dus niet helemaal totaal op niks sloeg. Ook al zat het dan toch niet in het uiteindelijke vaccin.

Profiel  

Pagina 906 van 918 [ 13770 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 903, 904, 905, 906, 907, 908, 909 ... 918  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]