Het is nu 23 okt 2021 13:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 907 van 918 [ 13770 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 904, 905, 906, 907, 908, 909, 910 ... 918  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Coronavirus
BerichtGeplaatst: 24 sep 2021 13:00 
Gast schreef:
Ik wilde net verder zoeken naar info over Jane Ruby en kwam uit op een interview dat ze gegeven zou hebben bij een zekere Stew. De link kwam uit op het interview dat op fb geplaatst is. Maar ik kan het niet openen omdat fb besloten heeft dat de info dat het filmpje bevat vals is én dat ik het bijgevolg niet mag zien. Vind je dat normaal? Dat een organisatie of bedrijf als fb gaat bepalen wat de waarheid is en wat ik mag lezen of beluisteren? Denk je niet dat dit soort censuur net de argwaan aanwakkert? Er zijn inderdaad heel wat gestoorde complottheorieen. Maar er waren ook altijd mensen die aliens, zeemonsters of bigfoot zagen. Mensen die hun kelder klaarmaakten voor de nakende apocalyps en hoedjes uit zilverpapier droegen. En die verkondigden ook overal hun mening. Veruit de meerderheid haalde de schouders op en negeerde hen. We hadden het recht en de vrijheid om die info te ontvangen en te beoordelen als onbetrouwbaar. Vandaag mogen we die inschatting en beoordeling niet meer zelf maken.

Ik kijk op youtube af en toe filmpjes van 2 ex-moslims, de ene een Pakistaan die in Canada woont, de andere een Turk. Beide zeer beschaafde, welbespraakte atheisten die hun mening over allerlei zaken in de islam staven met degelijke bronnen. Beiden zijn al gebannen geweest en filmpjes die ik gezien heb en waar absoluut niets mis mee is, zijn al 'demonetized' en zelfs verwijderd omdat ze zogezegd oproepen tot haat, valse info verspreiden of zelfs "terreurgroepen zoals IS" steunen. Dat laatste bewijst dat ze niet eens hun best doen om een reden te vinden, ze zeggen eender wat.

Dat en nog andere ervaringen maakt dat ik inderdaad minder vertrouwen heb in 'the big corporations'. En wat wetenschap betreft, zijn dat net degenen die geloven dat mannen zwanger kunnen worden en dat er 56 genders zijn. En zij gaan beslissen welk (wetenschappelijk) nieuws betrouwbaar is, en ik mag zien?

Ten slotte nog dit. Op slechts 1 of 2 weken tijd zag ik in 1 online krant twee à drie keer een artikel waarop de titel een variant was van: "Jonge vader sterft aan corona. Spreekt aan sterfbed de wens uit dat zijn kinderen gevaccineerd worden." Sorry, maar als jik gelooft dat de MSM onpartijdig is en niet probeert je in een bepaalde richting te laten denken, dan leef je in lala - land. En dat is gevaarlijk. Niet alleen voor jou maar voor de hele samenleving.

Daarom dat ik ook nooit kijk naar wie het gezegd heeft, maar naar wie het publiceert. En als het om wetenschappelijke informatie gaat, geloof ik enkel 100% de feiten uit de wetenschappelijke databanken. De rest is interpretatie, een mening van wie het zegt en wordt nog eens beïnvloed door allerlei media die het gaan publiceren. En daar ben ik heel kritisch op.

BerichtGeplaatst: 24 sep 2021 14:39 
Emmeke schreef:
Gewone bijwerkingen worden niet doorgegeven, enkel als het zo ernstig is dat je bij de dokter belandt én er een link gezien wordt met het vaccin, zullen ze het misschien doorgeven.

Gewone bijwerkingen zijn dan ook 'gewoon' en geen probleem.

BerichtGeplaatst: 24 sep 2021 14:41 
Emmeke schreef:
Ik las ook ergens, link van een antivaxer, dat door één van die experten gesteld werd dat er momenteel meer doden vielen gelinkt aan het vaccin, dan door het virus zelf... Het is ondertussen wel duidelijk dat de groep die gevaar loopt voor het virus, een andere groep is dan de groep die gevaar loopt bij de vaccin, toch? Ondertussen zou men genoeg cijfers bijeen moeten hebben om min of meer een leeftijdsgrens te bepalen vanaf wanneer een vaccin echt nodig is, en een leeftijd tot wanneer een vaccin eigenlijk meer slecht doet dan goed...
Dat ze (jonge) mensen niet moeten verplichten om zich te laten vaccineren 'voor de maatschappij', 'uit solidariteit', mag ondertussen ook wel duidelijk zijn.

Dan zouden hier dagelijks minstens 6 mensen moeten overlijden aan het vaccin zelf. Dat zou niet opvallen zeker?

BerichtGeplaatst: 24 sep 2021 14:44 
Gast schreef:
Ze hebben nog niet genoeg data. Ik beluisterde eergisteren een interview met dr. Jane Ruby, een "pharmaceutical drug development expert" met 20 jaar ervaring. Zij legde onderandere uit hoe het komt dat sommige mensen (zwaar) ziek worden van het vaccin en anderen nog niet eens een pijnlijke arm hebben. De dosissen van de werkende bestanddelen zijn verschillend binnen de vaccins. In sommige vaccins zitten veel deeltjes, in andere minder. Dit is omdat ze nog aan het testen zijn welke dosis het beste is qua effectiviteit en minste bijwerkingen. Elk vaccin heeft een soort serienr op de verpakking waardoor het farmabedrijf weet hoeveel de dosis van een bepaald vaccin bedraagt. Jij krijgt als patient een bepaald vaccin, het serienr wordt ingegeven en gelinkt aan de bijwerkingen die je achteraf eventueel meldt. Zo verzamelen ze de data om uiteindelijk te weten welke de bijwerkingen zijn bij zwangere vrouwen, vrouwen die borstvoeding geven, kinderen tussen 6-12 jaar, mensen met suikerziekte, mensen met nierproblemen, enz. Alle bevolkingscategorieen die je op elke bijsluiter vindt behalve bij die van de coronavaccins (omdat ze die gegevens nog niet hebben). Met andere woorden, het is een middel dat nog volop in de experimentele fase zit en dat getest wordt op de brede bevolking.

De gebruikte vaccins zijn getest en goedgekeurd aan een bepaalde dosering, die niet zomaar aangepast kan worden. Dit is dus dikke zever.

BerichtGeplaatst: 24 sep 2021 14:50 

Gast schreef:
Emmeke schreef:
Ik las ook ergens, link van een antivaxer, dat door één van die experten gesteld werd dat er momenteel meer doden vielen gelinkt aan het vaccin, dan door het virus zelf... Het is ondertussen wel duidelijk dat de groep die gevaar loopt voor het virus, een andere groep is dan de groep die gevaar loopt bij de vaccin, toch? Ondertussen zou men genoeg cijfers bijeen moeten hebben om min of meer een leeftijdsgrens te bepalen vanaf wanneer een vaccin echt nodig is, en een leeftijd tot wanneer een vaccin eigenlijk meer slecht doet dan goed...
Dat ze (jonge) mensen niet moeten verplichten om zich te laten vaccineren 'voor de maatschappij', 'uit solidariteit', mag ondertussen ook wel duidelijk zijn.

Dan zouden hier dagelijks minstens 6 mensen moeten overlijden aan het vaccin zelf. Dat zou niet opvallen zeker?

Mensen die gevaccineerd zijn, gaan dood aan kanker, hartfalen, andere 'onderliggende problemen'. Mensen die niet gevaccineerd zijn gaan dood aan covid. Je zou het nog niet eens weten als er mensen overlijden aan de gevolgen van het vaccin, want dat wordt gewoon niet onderzocht ;) . Er is gewoon géén eerlijke berichtgeving. Niet dat ik geloof dat er zoveel mensen zouden sterven door dat vaccin, maar ik ben er wel zeker van dat er meer sterven dan dat er officieel doorgegeven worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 sep 2021 14:54 
Emmeke schreef:
Gast schreef:
Maar is dat dan eigenlijk zo erg, dat iemand bijwerkingen heeft? Zeker als je er niet voor naar een dokter moet. Wordt daar niet een beetje disproportioneel veel drama over gemaakt dan?

Neen, dat is waarschijnlijk niet zo erg, er wordt ook totaal geen drama over gemaakt. Maar de big pharma en de 'iedereen moet geprikt worden'-club zit wel héél luid te verkondigen dat er eigenlijk geen bijwerkingen zijn, dat bijvoorbeeld de cyclus van vrouwen die compleet flipt complete nonsens zijn, terwijl dat wél gebeurt maar het gewoon niet elke keer doorgegeven wordt.

Mijn cyclus flipt bij elke infectie die ik doormaak, inclusief vaccinaties die ik krijg (en waar mijn immuunsysteem ook op reageert). Is dat een 'bijwerking' die veel miserie geeft? Ik vind van niet.

BerichtGeplaatst: 24 sep 2021 14:59 

Gast schreef:
Emmeke schreef:
Gast schreef:
Maar is dat dan eigenlijk zo erg, dat iemand bijwerkingen heeft? Zeker als je er niet voor naar een dokter moet. Wordt daar niet een beetje disproportioneel veel drama over gemaakt dan?

Neen, dat is waarschijnlijk niet zo erg, er wordt ook totaal geen drama over gemaakt. Maar de big pharma en de 'iedereen moet geprikt worden'-club zit wel héél luid te verkondigen dat er eigenlijk geen bijwerkingen zijn, dat bijvoorbeeld de cyclus van vrouwen die compleet flipt complete nonsens zijn, terwijl dat wél gebeurt maar het gewoon niet elke keer doorgegeven wordt.

Mijn cyclus flipt bij elke infectie die ik doormaak, inclusief vaccinaties die ik krijg (en waar mijn immuunsysteem ook op reageert). Is dat een 'bijwerking' die veel miserie geeft? Ik vind van niet.

Dus bij jou is dat normaal. Voor een ander is dat misschien niet zo normaal en geeft het net iets meer last. Voor jou is een cyclus die flipt misschien dat je eens een paar dagen later of vroeger ongesteld bent, voor een ander betekent dat misschien dat die een week in bed ligt met hevige krampen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 sep 2021 14:59 
En dit : "de big pharma en de 'iedereen moet geprikt worden'-club zit wel héél luid te verkondigen dat er eigenlijk geen bijwerkingen zijn" klopt ook niet.

Iedereen die dat wil, kan bijwerkingen melden, en die worden na wetenschappelijke toetsing (zoals dat hoort) netjes opgelijst in de bijsluiter.

https://www.geneesmiddeleninformatieban ... ,NL,127747

Het moet zijn dat een verstoorde menstruatiecyclus niet zo'n algemeen en vervelend probleem is als jij vermoedt, anders stond dat er ook wel bij.

BerichtGeplaatst: 24 sep 2021 15:02 
Emmeke schreef:
Gast schreef:

Dus bij jou is dat normaal. Voor een ander is dat misschien niet zo normaal en geeft het net iets meer last. Voor jou is een cyclus die flipt misschien dat je eens een paar dagen later of vroeger ongesteld bent, voor een ander betekent dat misschien dat die een week in bed ligt met hevige krampen.

Ik denk dat dit bij veel vrouwen normaal is, maar wie zich niet regelmatig laat vaccineren, of niet regelmatig eens flink ziek is, weet dat misschien niet. Als iemand bij zijn menstruatie standaard last heeft van hevige krampen, moet die niet scheel kijken naar een vaccin, maar een gyneacoloog opzoeken en kijken wat daaraan te verhelpen valt. Want veel vrouwen met een pijnlijke menstruatie blijken niet snel geneigd om dit te doen.

BerichtGeplaatst: 24 sep 2021 15:04 
Emmeke schreef:
Gast schreef:
Emmeke schreef:

Mensen die gevaccineerd zijn, gaan dood aan kanker, hartfalen, andere 'onderliggende problemen'. Mensen die niet gevaccineerd zijn gaan dood aan covid. Je zou het nog niet eens weten als er mensen overlijden aan de gevolgen van het vaccin, want dat wordt gewoon niet onderzocht ;) . Er is gewoon géén eerlijke berichtgeving. Niet dat ik geloof dat er zoveel mensen zouden sterven door dat vaccin, maar ik ben er wel zeker van dat er meer sterven dan dat er officieel doorgegeven worden.

Er zijn wel ook gevaccineerden met onderliggende problemen die doodgaan aan covid. Als dat erbij komt, halen ze het niet. En dat wordt wel degelijk geregistreerd. Mijn schoonzoon werkt nog steeds op een COVID-afdeling en daar liggen op dit moment wel enkel niet-gevaccineerden. Die zijn er blijkbaar het slechtst aan toe.

BerichtGeplaatst: 24 sep 2021 15:16 

Gast schreef:
En dit : "de big pharma en de 'iedereen moet geprikt worden'-club zit wel héél luid te verkondigen dat er eigenlijk geen bijwerkingen zijn" klopt ook niet.

Iedereen die dat wil, kan bijwerkingen melden, en die worden na wetenschappelijke toetsing (zoals dat hoort) netjes opgelijst in de bijsluiter.

Het moet zijn dat een verstoorde menstruatiecyclus niet zo'n algemeen en vervelend probleem is als jij vermoedt, anders stond dat er ook wel bij.

Citaat:
Om echt zicht te krijgen op de impact van vaccinatie, zou men dit beter reeds in kaart kunnen brengen tijdens de klinische studies van de vaccins. Tijdens de klinische studies van de beschikbare vaccins werden alvast geen bijzonderheden opgemerkt. Kanttekening: er werd ook helemaal niet naar gepeild. Dit gebeurt maar zelden tijdens klinische studies en is een uitstekend voorbeeld van hoe de farmaceutische wereld wel eens durft voorbijgaan aan de essentiële verschillen tussen vrouwelijke en mannelijk proefpersonen. Hoewel de veranderingen op zich waarschijnlijk weinig betekenis hebben, zou het toch voordelen kunnen hebben om er al tijdens de studies aandacht aan te besteden. Niet in het minst als geruststelling dat er niks ernstig aan de hand is.
Volledig artikel gezondheidenwetenschap.be
Mensen melden het vaak niet aan hun dokter. En bij ons ontvingen ze toen dat ze zeiden dat er geen link was nog geen patiënten met dergelijke klachten, omdat die leeftijd nog niet aan bod gekomen was, dus werd het als onwaar bestempeld. Als ik dat zou melden, zou het aan mijn gynaecoloog zijn, wanneer ik daar dan een afspraak zou hebben. Geen kat die daarvoor speciaal een afspraak gaat maken. Zoiets melden bij de dokter zal ook niet zo gemakkelijk gebeuren, of weggewimpeld worden als je het toch al doet.
Soit, ze hebben weeral eerst gezegd dat het totale onzin was, om daarna te zeggen dat het wel eens zou kunnen en dat het bij elk vaccin kan gebeuren. Net zoals het in het begin ook onzin was dat mensen besmettelijk konden zijn na vaccinatie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 sep 2021 15:21 
Het aantal nieuwe ziekenhuisopnames dat we rapporteren omvat enkel de patiënten met een bevestigde COVID-19-infectie die opgenomen zijn omwille van COVID-19. Opnames omwille van een andere pathologie maar met een positief test resultaat voor COVID-19 worden buiten beschouwing gelaten. (wat me logisch lijkt als ze niet voor COVID-gerelateerde symptomen worden behandeld)

De ziekenhuisopnames van patiënten met een bevestigde COVID 19-infectie worden verder opgesplitst volgens herkomst. Op deze manier hebben we een zicht op het aantal nieuwe patiënten afkomstig uit een woonzorgcentrum of
een andere instelling voor langdurige zorg. Van de 387 gerapporteerde opnames voor de periode 17 september 2021 tot 23 september 2021 zijn er 382 nieuwe opnames gerapporteerd met een onderscheid naar herkomst van
de patiënt. Voor deze periode waren 12 (van de 382) opnames afkomstig uit een woonzorgcentrum of een andere instelling voor langdurige zorg. (zoveel ouderen of langdurig zieken met onderliggende problemen en ernstige coronasymptomen zaten daar dus niet bij)

De eerste grafiek hieronder toont de evolutie van de incidentie, cumulatief over 7 dagen, voor het aantal COVID-19-gevallen onder de niet-gevaccineerde bevolking (lichtgroen) en onder de volledig geïmmuniseerde bevolking (donkergroen), sinds 15 februari 2021. Op 19 september 2021 was deze incidentie 285,99 gevallen per 100 000 niet-gevaccineerde personen tegenover 55,96 gevallen per 100 000 volledig geïmmuniseerde personen. Het risico op een infectie (symptomatisch en asymptomatisch) was in de week van 13 tot 19 september 2021 verminderd met 80,43 % onder volledig geïmmuniseerde personen in vergelijking met niet-gevaccineerde personen.
Wie niet besmet raakt, zal ook niet voor andere zaken met COVID opgenomen worden in het ziekenhuis, wie op dit moment in het ziekenhuis positief test, is - tot nu toe - met vrij grote zekerheid gewoon niet gevaccineerd)

https://covid-19.sciensano.be/sites/def ... update.pdf

BerichtGeplaatst: 24 sep 2021 15:30 
Emmeke schreef:
Gast schreef:

Citaat:
Om echt zicht te krijgen op de impact van vaccinatie, zou men dit beter reeds in kaart kunnen brengen tijdens de klinische studies van de vaccins. Tijdens de klinische studies van de beschikbare vaccins werden alvast geen bijzonderheden opgemerkt. Kanttekening: er werd ook helemaal niet naar gepeild. Dit gebeurt maar zelden tijdens klinische studies en is een uitstekend voorbeeld van hoe de farmaceutische wereld wel eens durft voorbijgaan aan de essentiële verschillen tussen vrouwelijke en mannelijk proefpersonen. Hoewel de veranderingen op zich waarschijnlijk weinig betekenis hebben, zou het toch voordelen kunnen hebben om er al tijdens de studies aandacht aan te besteden. Niet in het minst als geruststelling dat er niks ernstig aan de hand is.
Volledig artikel gezondheidenwetenschap.be
Mensen melden het vaak niet aan hun dokter. En bij ons ontvingen ze toen dat ze zeiden dat er geen link was nog geen patiënten met dergelijke klachten, omdat die leeftijd nog niet aan bod gekomen was, dus werd het als onwaar bestempeld. Als ik dat zou melden, zou het aan mijn gynaecoloog zijn, wanneer ik daar dan een afspraak zou hebben. Geen kat die daarvoor speciaal een afspraak gaat maken. Zoiets melden bij de dokter zal ook niet zo gemakkelijk gebeuren, of weggewimpeld worden als je het toch al doet.
Soit, ze hebben weeral eerst gezegd dat het totale onzin was, om daarna te zeggen dat het wel eens zou kunnen en dat het bij elk vaccin kan gebeuren. Net zoals het in het begin ook onzin was dat mensen besmettelijk konden zijn na vaccinatie.

Ik had het over 'melden van extreme krampen' aan je gynaecoloog, want als je die bij elke cyclus hebt, moet dit op zich nagekeken worden. En dat staat los van eenmalig eens wat vroeger of later die krampen ondergaan na vaccinatie.

BerichtGeplaatst: 24 sep 2021 16:53 

Gast schreef:
Ik had het over 'melden van extreme krampen' aan je gynaecoloog, want als je die bij elke cyclus hebt, moet dit op zich nagekeken worden. En dat staat los van eenmalig eens wat vroeger of later die krampen ondergaan na vaccinatie.

Dus je was gewoon commentaar aan het geven om commentaar te geven, want het ging totaal niet over krampen die iemand altijd zou hebben. Het ging over het melden van extreme krampen na het vaccin.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 sep 2021 17:55 
Gast schreef:

Er zijn wel ook gevaccineerden met onderliggende problemen die doodgaan aan covid. Als dat erbij komt, halen ze het niet. En dat wordt wel degelijk geregistreerd. Mijn schoonzoon werkt nog steeds op een COVID-afdeling en daar liggen op dit moment wel enkel niet-gevaccineerden. Die zijn er blijkbaar het slechtst aan toe.[/quote]

Een vriend van ons die werkt op IC zegt net hetzelfde.

Pagina 907 van 918 [ 13770 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 904, 905, 906, 907, 908, 909, 910 ... 918  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]