Het is nu 12 dec 2018 00:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 1 van 4 [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Kribbe luistert niet naar wat ik vraag...
BerichtGeplaatst: 06 apr 2009 10:41 

Vorige week had mijn dochtertje hele rode billetjes. In het heen-en-weerboekje had ik gezien dat ze regelmatig talkpoeder gebruikten. Ik ben hiervoor echt geen voorstander. Het schuurt haar vel nog meer open. Talkpoeder kan je PREVENTIEF gebruiken en een heel dunne laag. Maar goed, ik schreef dus dat ik liever had dat ze dat niet meer gebruikten. Blijkbaar houden ze daar totaal geen rekening mee! Toen ik donderdagavond haar luiertje open deed, kon ik de klonters zo op haar billetjes zien plakken. En ik las ook in het boekje dat ze dat inderdaad gebruikt hadden. In het weekend kwamen de velletjes van haar billen af!
Toen mijn man ze afzette vanmorgen, zei hij er ook iets van en ze reageerde zo'n beetje gepikeerd...
Dit vind ik echt niet kunnen. Ik ben toch "klant"? Als ik iets niet wil, (en geen talkpoeder gebruiken is nu toch zoveel niet gevraagd) dan moeten ze dat toch respecteren?

Berichttitel: Re: Kribbe luistert niet naar wat ik vraag...
BerichtGeplaatst: 06 apr 2009 10:46 
Joanna schreef:
Vorige week had mijn dochtertje hele rode billetjes. In het heen-en-weerboekje had ik gezien dat ze regelmatig talkpoeder gebruikten. Ik ben hiervoor echt geen voorstander. Het schuurt haar vel nog meer open. Talkpoeder kan je PREVENTIEF gebruiken en een heel dunne laag. Maar goed, ik schreef dus dat ik liever had dat ze dat niet meer gebruikten. Blijkbaar houden ze daar totaal geen rekening mee! Toen ik donderdagavond haar luiertje open deed, kon ik de klonters zo op haar billetjes zien plakken. En ik las ook in het boekje dat ze dat inderdaad gebruikt hadden. In het weekend kwamen de velletjes van haar billen af!
Toen mijn man ze afzette vanmorgen, zei hij er ook iets van en ze reageerde zo'n beetje gepikeerd...
Dit vind ik echt niet kunnen. Ik ben toch "klant"? Als ik iets niet wil, (en geen talkpoeder gebruiken is nu toch zoveel niet gevraagd) dan moeten ze dat toch respecteren?

Ze zouden het inderdaad moeten respecteren, maar ja...
Als ik mijn zoontje ga halen, is hij meestal uitgekleed, omdat ze het daar echt warm vinden voor broekkousen....tja....Dat hij dan in het weekend ziek is, moet ik maar erbij nemen... :evil:

BerichtGeplaatst: 06 apr 2009 10:58 

Mja, ik begrijp dat niet goed, waarom dat ze dat blijven doen...

BerichtGeplaatst: 06 apr 2009 11:03 
Joanna schreef:
Mja, ik begrijp dat niet goed, waarom dat ze dat blijven doen...

Wat zou je graag willen? Dat ze bv creme gebruiken?

BerichtGeplaatst: 06 apr 2009 11:05 

Euh ja, alles behalve talkpoeder. Ik heb dat ook geschreven. Daktozin, Penaten, Dermocrème, Inotyol,...

BerichtGeplaatst: 06 apr 2009 11:09 
Joanna schreef:
Euh ja, alles behalve talkpoeder. Ik heb dat ook geschreven. Daktozin, Penaten, Dermocrème, Inotyol,...

En als je dat eens meegeeft??? Je kan toch niet verwachten dat ze dat allemaal in de kribbe hebben, maar als je zelf een tube meegeeft, ik zie niet in waarom dat ze het niet zouden gebruiken. Het kan wel zijn dat ze het eens vergeten (ze hebben ook hun routine bij het verversen), maar dan zeg je het nog eens.....

BerichtGeplaatst: 06 apr 2009 11:12 

Ik zou ook zelf een tube meegeven en het blijven herhalen. Ze moeten zelf toch ook zien dat dat talkpoeder bij jouw dochtertje meer kwaad dan goed doet?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 apr 2009 11:30 

Eerlijk gezegd snap ik ook niet goed dat de mensen in dat kinderdagverblijf verder talk gebruiken als ze zien dat het de billetjes van dat kindje niet goed doet...
Ik zou ook de zalf die jij wel gebruikt meegeven, heen en weer, elke dag in het tasje met haar gerief. Jij bent idd de vragende en betalende partij, verdikke toch ! In feite gaat het om een kleine vraag : zalf in plaats van talk, zoveel extra's is dat toch niet he.

BerichtGeplaatst: 06 apr 2009 11:46 

Jamaar, ze hebben al die crèmes daar, dat is het 'em net!
Ik hoef dat niet mee te geven...

BerichtGeplaatst: 06 apr 2009 12:02 
Staat die kribbe onder toezicht van kind en gezin? Anders daar eens melden en vragen wat je kan doen. Ik dacht dat ondertussen iedereen die met kinderen werkt weet dat talkpoeder niet goed is.

BerichtGeplaatst: 06 apr 2009 12:05 

Gast schreef:
Staat die kribbe onder toezicht van kind en gezin? Anders daar eens melden en vragen wat je kan doen. Ik dacht dat ondertussen iedereen die met kinderen werkt weet dat talkpoeder niet goed is.

Oh, je zou verschieten hoor!
Ik ga daar nu niet voor naar Kanker en Gezaag lopen, maar ik wil gewoon dat ze dat respecteren als ik dat vraag. Stel dat een kindje vegetarisch wordt opgevoed, dan gaan ze die toch ook geen vlees geven?

BerichtGeplaatst: 06 apr 2009 12:09 
Bij luiererytheem moet je zorgen dat je het poepje zorgvuldig wast met water en een neutrale zeep. Het is zeer belangrijk dat je alles grondig afdroogt.
Het aller-allerbeste bij een rood-of beschadigd velletje is Inotyol (is op basis van zink). Na enkele dagen is alles ok.
Ook regelmatig het pampertje verversen.
Daktozin, een antimicoticum (schimmeldodend dus), zou ik slechts in tweede instantie gebruiken.
Onthaalmoeders of opvangcentra zijn vaak eigenzinnig. Maar de klant is koning en betaalt daar zeer veel geld voor, nah.
Je niet laten doen, of anders kind&gezin contacteren. Ze zullen dan wel springen om die ouderwetse talk te negeren en zinkpasta te gebruiken.
Hoeveel keren wordt het pampertje/dag ververst??

BerichtGeplaatst: 06 apr 2009 12:09 

Schrijf op haar ene billetje "NO" en op het andere "TALK"
(maar dan wel als haar billetjes goed genezen zijn :-))
Misschien dat ze het dan niet meer 'vergeten'
:D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 apr 2009 12:11 

moi schreef:
Bij luiererytheem moet je zorgen dat je het poepje zorgvuldig wast met water en een neutrale zeep. Het is zeer belangrijk dat je alles grondig afdroogt.
Het aller-allerbeste bij een rood-of beschadigd velletje is Inotyol (is op basis van zink). Na enkele dagen is alles ok.
Ook regelmatig het pampertje verversen.
Daktozin, een antimicoticum (schimmeldodend dus), zou ik slechts in tweede instantie gebruiken.
Onthaalmoeders of opvangcentra zijn vaak eigenzinnig. Maar de klant is koning en betaalt daar zeer veel geld voor, nah.
Je niet laten doen, of anders kind&gezin contacteren. Ze zullen dan wel springen om die ouderwetse talk te negeren en zinkpasta te gebruiken.
Hoeveel keren wordt het pampertje/dag ververst??

Dat weet ik eigenlijk niet. Ze schrijven het alleen op als ze stoelgang heeft gehad.

BerichtGeplaatst: 06 apr 2009 12:12 
Gast schreef:

Het is niet goed als je het niet goed gebruikt! Ik gebruik altijd talkpoeder en mijn zoontje heeft maar één keer rode billetjes gehad...

Pagina 1 van 4 [ 55 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur