Het is nu 22 okt 2018 10:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 1 [ 6 berichten ] 

Auteur Bericht
 Berichttitel: Potjestraining zo vroeg?
BerichtGeplaatst: 02 jul 2008 22:20 

Mijn jongste zoontje is bijna 18 maanden, ik vraag mij af of ik al kan beginnen met postjestraining. Hij gaat uit zichzelf al regelmatig op het potje zitten en zegt dan pipi of kaka, wanneer hij een kakapamper heeft gemaakt, komt hij het ook zeggen. Onze oudste was op zijn 2 jaar zindelijk, de middelste pas tegen 2,5. Maar de jongste heeft nu blijkbaar echt veel interesse in dat potje...
Ik zou er liever iets langer mee wachten, omdat ik een beetje schrik heb dat hij ander zal hervallen of er nog niet echt klaar voor is, maar langs de andere kant, wil ik ook geen kans laten schieten! Ik heb al mogen ervaren dat potjestraining in de zomer iets aangenamer verloopt dan in de winter (voor de mama dan toch ;) :mrgreen: )!).
Zijn er nog kindjes die zo vroeg al echte interesse toonden en hoe hebben jullie dat dan aangepakt?

Profiel  

Berichttitel: Re: Potjestraining zo vroeg?
BerichtGeplaatst: 02 jul 2008 22:23 
Ik zou het gewoon eens proberen en als je merkt dat de interesse snel verzwakt nog even wachten. Het kan evengoed zijn dat hij er wel aan toe is he?

BerichtGeplaatst: 03 jul 2008 09:11 
Zoontje van 22 maand, had op 19 maand interesse voor het potje. We lieten hem doen, lieten hem op het potje zitten wanneer hij er om vroeg. Intussen is zijn interesse volledig verdwenen. Hij komt het wel nog zeggen wanneer hij kaka gedaan heeft, maar wil niet meer op het potje gaan zitten. Ik vermoed dat hij er nog niet klaar voor was en dat het nog wel zal terugkeren.
Wat ik gewoon wil zeggen: het kan goed gaan, dat hij er klaar voor is, maar het is geen ramp als hij vlug zijn interesse verliest.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2008 14:15 

Ik ga nog wachten tot we terugzijn van verlof, anders moet het tijdens ons verlof eventjes onderbroken worden, want ik zie mij nog niet rondtrekken met altijd een potje bij :mrgreen: ! En dan zie ik wel of de interesse er nog altijd is.
Ik ga niets forceren, er is nog meer dan tijd genoeg :) . Maar als het zou lukken, zal ik toch wel blij zijn eindelijk uit de pampers te zijn :D !

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jul 2008 19:44 
Hier rond 20 maanden echt veel interesse. Konstant op het potje willen maar nog te vroeg om zonder pamper te laten lopen. Ook al bleef de pamper meestal droog. Behalve als ik enkel een onderbroekje aandeed gegarandeerd maar na 5 minuten was het nat. Nu zijn we 6 maanden later en totaal geen interesse meer in het potje. :( En ik dacht joepie we zijn op de goede weg. Ik hoop dat het snel terugkomt die interesse voor het potje.

BerichtGeplaatst: 18 jul 2008 10:52 
Ja, de onze is 25 maand en zijn interesse is ook verdwenen. Binnenkort zal dat wel terug moeten komen.

Pagina 1 van 1 [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]