Het is nu 20 jul 2019 03:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 4 van 4 [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Borstvoeding
BerichtGeplaatst: 27 jul 2010 15:56 

Wat dat bv-schema betreft: hangt ook veel van het kindje af. Mijn oudste zat na 2 weken al op een strak schema (met uitzondering van telkens de 'hongerweken'). Bij de jongste zat er zelfs na 4 maanden nog geen echt schema in. Da's dan natuurlijk het voordeel van bv, wanneer je onderweg bent en je kindje heeft ineens honger: dat heb je gewoon bij je. :)

De moeilijkste les die ik in het begin heb geleerd (en niet enkel wat betreft bv): baby's houden geen rekening met jouw schema! Sta je helemaal ingepakt klaar om naar de winkel te gaan: kan je ineens weer een pamper verversen. Sta je dan eindelijk in de winkel, dan heeft'm net die dag méér en sneller honger.
Zoals hierboven al gezegd is: belangrijkste is om die controle te laten gaan, en gewoon op ritme van je kindje te leven in het begin. In het begin soms frustrerend, maar als het lukt om het los te laten, werkt het heel bevrijdend. :mrgreen:

In het ziekenhuis wegen ze je kindje voor en na de bv, om te zien of je wel genoeg melk hebt. Bij mij zeiden ze dat ik te weinig had, omdat hij te weinig bijkwam. Tot één verpleegster zei dat ik moest aandringen. Mijn oudste viel altijd direct in slaap, van zo gauw hij een beetje had gegeten. Dan heb ik hem tijdens die maaltijd constant wakker gemaakt, en toen bleek dat ik meer dan genoeg melk had, maar dat hij niet voldoende dronk omdat hij altijd direct in slaap viel. Gewoon al zijn broekje uitdoen tijdens de maaltijden (zodat hij het zeker niet té warm en gezellig had), en af en toe eens (zachtjes!) in zijn billekes knijpen, was al genoeg om hem alert te houden tot de voeding gedaan was.

Ik hoop voor jou echt dat de bv lukt.
Zelf ben ik niet echt een baby-mama. Dat eerste jaar zie ik meer als werk dan als genieten (zeker bij een tweede, omdat je er minder je tijd voor kan nemen). Maar als er 1 ding is, dat ik absoluut mis, dan is het wel bv geven. Da's echt een moeder-babymoment, en ik vond elke voeding weer fantastisch. Het vervelendste vond ik dat ik eigenlijk iets teveel melk had. Ik heb verschillende merken compressen uitgeprobeerd, maar geeneen hielp 100%.

Bij mijn oudste ben ik na anderhalve week al beginnen afkolven: telkens na de maaltijd. Ik 'moest' toen wel: mijn broer trouwde een paar weken later, en ik zag het niet zitten om met een baby op zo'n lawaaierig feest te zijn, vol mensen die hem willen vastpakken. Ik heb gezorgd dat ik tegen de trouw zeker genoeg had voor 3 voedingen, die mijn schoonmoeder dan kon geven. Achteraf ben ik dan geregeld blijven afkolven, zodat mijn man ook eens af en toe een voeding kon doen. Extra voordeel was dan idd dat ons zoontje al vertrouwd was met een speen en een flesje, waardoor de omschakeling achteraf probleemloos verliep.

Profiel  

Pagina 4 van 4 [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]