Het is nu 03 okt 2022 19:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 3 [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: OT: Waar ik vandaag triest/kwaad/geërgerd om werd.
BerichtGeplaatst: 12 jun 2020 06:30 
Kan iemand mij even helpen? Ik heb hier heelder pagina’s terug gescrold om dat gebrek aan respect bij gast te vinden, maar voorlopig niets. Enkel arrogantie bij anderen die vanuit een soort valse autoriteit terzake boven een ander denken te staan. En daarbij bedoel ik niet de andere gast die wel duidelijk expertise heeft.

Berichttitel: Re: Waar ik vandaag triest/kwaad/geërgerd om werd.
BerichtGeplaatst: 12 jun 2020 06:32 
Gast schreef:
Gast schreef:
Gast schreef:

Allez, dat heb ik misschien ook ongelukkig verwoord. :?
Ik bedoel eigenlijk: lijkt het je waarschijnlijk dat iemand die zo een serie klappen meemaakt maar verder geen achterliggende, psychische problematiek heeft, een depressie kan krijgen en uiteindelijk misschien zelfmoord pleegt?
Of speelt er bij depressie altijd nog een ander psychisch aspect mee, waardoor je vatbaarder bent voor depressie? En als je dat niet hebt, je bijvoorbeeld van die klappen waarschijnlijk wel "vlot" kan recupereren?

Soms. Je moet ook alles in acht nemen: eventuele psychische aandoeningen, iemands jeugd, netwerk,...
Een 23 jarige vrouw, die een onbezorgde jeugd heeft gekend, mentaal helemaal ok is, zal een verkrachting (of ander trauma) beter verwerkt krijgen dan een 17 jarig meisje met borderline, om maar iets te zeggen. Maar je kunt iemands voorgeschiedenis niet meer ongedaan maken. Soms heeft een 17 jarige zoveel meegemaakt, zo weinig vaardigheden, gaan die van de ene psychose in de andere,... dan ben ik oprecht blij dat een team van artsen in eer en geweten kan zeggen : “jouw lijden is ondraaglijk en dit krijgen we niet meer goed”.
Een depressie kan je echt wel gewoon overkomen. Chemisch proces in de hersenen. Moet je medicamenteus behandelen!
Niet te verwarren met depressieve gevoelens door een groot verdriet. Ook hier heeft medicatie in eerste instantie een belangrijke rol, maar daarnaast moet gerichte therapie worden ingezet.

Ik sta nog steeds huiverachtig tegenover het idee om vlotter euthanasie toe te staan maar ik moet toegeven dat ik anderzijds ook geen antwoord heb voor de voorbeelden die jij aanhaalt. Het voelt voor mij aan alsof mensen zichzelf opgeven en hun omgeving dat ook doet. En ja, het is niet aan mij om dat al dan niet te willen beletten, maar het lijkt zo hopeloos. Dat gevoel moet je ongetwijfeld kennen als je dagelijks met deze problematieken geconfronteerd wordt.

Ik blijf wel bij het idee dat je niemand mag dwingen een ander te euthanaseren. Als ik kan begrijpend lezen is dat toch het resultaat wanneer men vindt dat men het van artsen moet kunnen eisen. Ik vraag me ook af wat je van een versoepeling van de regels vindt? Salgado liet duidelijk uitschijnen dat hij er niet mee opgezet was dat er aan "hun voorwaarden" voldaan moet worden vooraleer artsen/een instelling overgaat op euthanasie. Ik vind die extra beveiliging juist wel nodig, om excessen te voorkomen.

En daar heb je gelijk in. Ik vind ook dat alle mensen het recht hebben om euthanasie aan te vragen en dat alle artsen het recht hebben om dat te weigeren. En een arts heeft zeker het recht om te zeggen “euthanasie strookt niet met wie ik ben” en past het d’office nooit toe. Dat kan en mag. Absoluut.

BerichtGeplaatst: 12 jun 2020 07:18 
Mien schreef:
Emmeke schreef:
Het maakt voor mij vooral duidelijk dat ze enkel heel selectief wilt 'luisteren'.

Idd maar dat heb ik al meer ervaren, ze vertikt het om op duidelijke antwoorden te reageren.

Maar jij hebt ook zelf gezegd dat je die antwoorden niet leest, dat je je er niet op kan concentreren. En nu ga je klagen dat je geen antwoord krijgt?

BerichtGeplaatst: 12 jun 2020 07:21 
Mien schreef:
Salgado schreef:

Gij heb5 uwen job bij bond zonder naam gemist!
Heb jij dat gelezen? Ik niet, zo vermoeiend, ik kan me daar echt niet op concentreren. :?

BerichtGeplaatst: 12 jun 2020 07:31 
Tuuuttuut, kunnen alle gasten even stoppen met respectloos te zijn hier en op z’n minste naar de high moral standards van Mien, Salgado en Emmeke streven? :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 12 jun 2020 07:47 

Gast schreef:
Tuuuttuut, kunnen alle gasten even stoppen met respectloos te zijn hier en op z’n minste naar de high moral standards van Mien, Salgado en Emmeke streven? :mrgreen:

Voila, das gesproken, maar wel eerst zelf uw mening geven dan :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 12 jun 2020 08:13 
Salgado schreef:
Gast schreef:

Hoe voelt dat eigenlijk zo het handje boven het hoofd gehouden worden door iemand die kan wissen, bannen, verplaatsen?
Je ziet toch zelf wel in hoe scheefgetrokken de situatie wordt als jij iemand kan uitlachen met zo’n bond zonder naam opmerking en de beheerder en moderator dan wel een ander op de vingers komt tikken omdat die respectloos zou zijn tov jou? Je moet al ziende blind zijn om niet te beseffen dat dit de wereld op zijn kop is. Jij vraagt mss niet om zo’n betuttelende houding maar je wentelt je er wel graag in. De schaamte voorbij...

BerichtGeplaatst: 12 jun 2020 08:23 

De situatie wordt alleen maar scheefgetrokken door jouw constante aanvallen, de deugd dat je er van hebt mensen te vernederen en kleineren. :roll:

BerichtGeplaatst: 12 jun 2020 08:40 
Mien schreef:
De situatie wordt alleen maar scheefgetrokken door jouw constante aanvallen, de deugd dat je er van hebt mensen te vernederen en kleineren. :roll:

Ik ben hier al weken niet meer geweest, mens!
Het was mijn tweede post hier. :roll:

Maar goed, die maar lekker verder neerbuigend over gasten die nog de moeite nemen om iets te schrijven. Die concentratie en de bond zonder naam toch hè...

BerichtGeplaatst: 12 jun 2020 08:42 
Mien schreef:

Vernederen, kleineren? Altijd hetzelfde liedje. Wie blijft er hier nog over die op een niveau kan discussieren, behalve een stuk of 2 die jullie altijd in groep aanvallen, zeggen dat je het niet leest enzovoort. Lobstercat heeft letterlijk gezegd dat ze C niet eens meer leest. Dat is ook al ene die we hier waarschijnlijk kwijt zijn. Allemaal door jullie 4, het is net alsof jullie niet liever zouden hebben dat iedereen met een mening en die die goed kan verwoorden wegblijven. Doek dan dit forum op en begin een whatsapp groepje he, bende gatlikkers! Wie niet meedoet met jullie gezever wordt weggelachen of nog slechter geband of verplaatst. Leuk groepje zijn jullie NOT.

BerichtGeplaatst: 12 jun 2020 08:43 
Salgado schreef:
Gast schreef:

Je bent een klein kind die zijn dagen moet vullen met hier zitten zwanzen met mensen die ook tijd te veel hebben

BerichtGeplaatst: 12 jun 2020 08:46 
Gast schreef:
Mien schreef:

Vernederen, kleineren? Altijd hetzelfde liedje. Wie blijft er hier nog over die op een niveau kan discussieren, behalve een stuk of 2 die jullie altijd in groep aanvallen, zeggen dat je het niet leest enzovoort. Lobstercat heeft letterlijk gezegd dat ze C niet eens meer leest. Dat is ook al ene die we hier waarschijnlijk kwijt zijn. Allemaal door jullie 4, het is net alsof jullie niet liever zouden hebben dat iedereen met een mening en die die goed kan verwoorden wegblijven. Doek dan dit forum op en begin een whatsapp groepje he, bende gatlikkers! Wie niet meedoet met jullie gezever wordt weggelachen of nog slechter geband of verplaatst. Leuk groepje zijn jullie NOT.

Raak!
Deze mensen hebben geen forum nodig, maar bevestiging. En dat zouden ze idd beter zoeken op whatsapp of messenger.

BerichtGeplaatst: 12 jun 2020 08:56 

Ik heb de discussie hier gevoerd en mijn standpunt gegeven,
De zelfmoorden die gast aanhaalt hebben niets maar dan ook niets met euthanasie te maken, dat zijn wanhoopsdaden waarvoor uiteraard geen euthanasie wordt gegeven, vandaar mijn opmerking. Want hoeveel het ook herhaald werd, het geraakt er niet in.
Zo gevoelig? Tja ... kijk....

BerichtGeplaatst: 12 jun 2020 09:00 
Salgado schreef:
De zelfmoorden die gast aanhaalt hebben niets maar dan ook niets met euthanasie te maken, dat zijn wanhoopsdaden waarvoor uiteraard geen euthanasie wordt gegeven, vandaar mijn opmerking. Want hoeveel het ook herhaald werd, het geraakt er niet in.

En jij bent niet gevoelig? Je beseft toch dat hier mensen geband worden gewoon omdat ze weerwerk tegen jou bieden?
Hoe is het mogelijk dat jij iemand belachelijk mag maken gewoon omdat je vindt dat die persoon niet met de juiste argumenten afkomt (of dat klopt of niet laat ik in het midden), maar dat een ander direct verweten wordt dat ze respectloos is of jou vernedert. Reageer daar dan eens op als je de ballen hebt! Of ben je bang zelf uit de gratie te vallen als je dat zou doen?

BerichtGeplaatst: 12 jun 2020 09:05 

Gast schreef:
Salgado schreef:

En jij bent niet gevoelig? Je beseft toch dat hier mensen geband worden gewoon omdat ze weerwerk tegen jou bieden?
Hoe is het mogelijk dat jij iemand belachelijk mag maken gewoon omdat je vindt dat die persoon niet met de juiste argumenten afkomt (of dat klopt of niet laat ik in het midden), maar dat een ander direct verweten wordt dat ze respectloos is of jou vernedert. Reageer daar dan eens op als je de ballen hebt! Of ben je bang zelf uit de gratie te vallen als je dat zou doen?

Al ooit gelezen hoe het er hier vroeger aan toe ging open wat ik moest slikken? Trouwens, begin hier allemaal eens met een Nick te komen, ipv van jullie belachelijk gedoe als gast waardoor je niet meer weet tegen wie je praat, mss zou het er anders aan toe gaan!

Pagina 1 van 3 [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]