Het is nu 06 aug 2021 04:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 53 van 54 [ 797 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Hebben jullie al geboekt voor de zomervakantie?
BerichtGeplaatst: 29 maart 2021 21:04 

Gast schreef:
En alles wat je daar doet, is ook nog eens erg commercieel. Veel geld voor de animaties, en om iets te gaan eten en drinken.

Voila, ik vind dit volledig overroepen en veel te duur.
De chalets zagen er nu ook niet meer up to date uit mijn gedacht en als ik op vakantie ben wil ik toch wel wat luxe.

BerichtGeplaatst: 29 maart 2021 21:13 

Het is ook veel te duur, maar wel heel gemakkelijk. Allez ja, normaal gezien dan toch, nu is het niet meer dan een huisje dat je ergens huurt. Maar daar moest je nooit ver gaan om te eten, te zwemmen,... en toch had je je eigen huisje.
Ik vind het concept wel goed, maar het is gewoon zijn prijs niet waard.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 maart 2021 21:16 

Dan ga je beter naar de Beekse Bergen, daar is ook alles aanwezig voor de kinderen, mooi speelplein, het dierenpark. Je mag ook nog naar de sporthal waar het zwembad gelegen is. Ook niet goedkoop maar stukken beter dan Centerparcs. Wij zijn daar al een paar keer geweest en vervelen doe je je daar echt niet.

BerichtGeplaatst: 30 maart 2021 13:48 
Emmeke schreef:
Het is ook veel te duur, maar wel heel gemakkelijk. Allez ja, normaal gezien dan toch, nu is het niet meer dan een huisje dat je ergens huurt. Maar daar moest je nooit ver gaan om te eten, te zwemmen,... en toch had je je eigen huisje.
Ik vind het concept wel goed, maar het is gewoon zijn prijs niet waard.

Idd heel duur. Wel eens gemak met kinderen, je eigen kot etc.... maar duur. Ik heb me blauw betaald.
Het concept is idd goed met kinderen.

BerichtGeplaatst: 19 apr 2021 20:57 

Zeg gast, hoe heb je het gesteld met de camper ? Beetje kunnen genieten van het moois dat ons land te bieden heeft ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 apr 2021 10:10 
Carrera 2.0 schreef:
Zeg gast, hoe heb je het gesteld met de camper ? Beetje kunnen genieten van het moois dat ons land te bieden heeft ?

We zijn tot het besef gekomen dat zo'n kleine camper goed is voor een paar dagen, ofwel voor tijdens een periode met goed, warm weer.
We trokken eerst naar Limburg, achtereenvolgens geslapen in Sint-Truiden, Borgloon, Voeren... en daarna naar oa de Oostkantons naar de sneeuw. Daar hebben we onze camper voor een hotelletje geparkeerd, want ik zag het niet zitten om onder dat dunne dakzeil ingesneeuwd te geraken met temperaturen tot -6° en na drie dagen, vooral in dat weer, begon ik echt wel te verlangen naar een warme douche en een lekkere maaltijd geserveerd op de kamer.

Volgende keer moet ik me wel beter organiseren en minder kledij en onnodige spullen meenemen, maar door het wisselvallige weer had ik zelfs skibroeken, sneeuwbottines enz. mee. Dat moest dan iedere avond verplaatst worden naar de chauffeurszetel, anders hadden we zelf geen plaats om te zitten, vooral omdat buiten leven door het slechtere weer niet echt aan de orde was. En eens op restaurant gaan konden we uiteraard ook al niet...

Verder was de camper wel klein maar goed uitgerust: verwarming, warm water, (buiten)douche, WC, kookfornuis enz.. En de eerste drie dagen vielen echt wel mee, maar daarna was ik toch blij met een hotel.

Voordeel vond ik dat we overal konden parkeren met zo'n kleine camper en hij rijdt als een personenauto.
Een ander voordeel vond ik de vrijheid. Wij wisten 's morgens nooit waar we 's avonds gingen terecht komen. De eerste avond hebben we ons daar wel een beetje aan mispakt: na wat zoekwerk vonden we in Sint-Truiden een campersite, maar er stond een bord dat je een gratis vergunning moest gaan halen in het bureau van toerisme ofwel online 48 uur op voorhand aanvragen. Het was toen 23 uur 's avonds, de nachtklok kwam eraan en we hebben ons dan maar met een klein hartje illegaal zonder vergunning op dat terrein gezet.
De andere keren gingen we vroeger op zoek naar een kleine parkeerplaats waar je zomaar mocht staan met een camper en dat lukte wel.
Toch is dat ook een bedenking die ik heb bij zo'n camper: als ik op voorhand moet weten waar ik naartoe wil én daarbij nog eens moet reserveren zie ik echt de voordelen van een camper niet, dan kan ik al zo goed een hotel of B&B boeken. Maar dat echt 'columbussen' zoals we Wim Lybaert zien doen is toch niet zo evident in België hebben we ondervonden. Wildkamperen mag hier niet en overnachtingen in campers werden op veel parkings expliciet verboden, en waar het wel toegelaten was zonder afspraak of reservering stond het vaak al redelijk vol. En als de ene camper naast de andere staat is de romantiek ook ver zoek.

Ondanks de bedenkingen overwegen we wel nog steeds om eventueel zelf zo'n kleine omgebouwde camper (volkswagen of mercedes) te kopen. Het lijkt ons leuk om de vrijdagavond impulsief te beslissen ergens naartoe te rijden om een weekendje door te brengen.

Wat ons land betreft: ik heb op geen enkel moment het buitenland gemist. Genoten van prachtige fietstochten door de bloesemstreek, Tongeren en Hasselt verkend, ons laten verrassen door de prachtige natuur in de Voerstreek, tot onze enkels in de sneeuw gaan wandelen in de Oostkantons in de rustige, bosrijke omgeving van Büllingen, op de terugweg langs de abdijruïne van Villers la Ville enz.
Het is toch niet slecht om zo eens gedwongen in eigen land te verblijven. Integendeel, ik was aangenaam verrast.

BerichtGeplaatst: 20 apr 2021 17:45 

Het buitenland niet missen zou ik niet durven zeggen maar ik kan ook echt genieten van ons eigen landje. Als ik in Durbuy aankom is dat precies mijn 2e thuis. Onze buitenlandse reis zal allicht toch weer in duigen vallen dus trekken we voor ons groot verlof ook weer naar daar.
Villers la Ville is echt héél mooi om te gaan bezoeken, wij waren daar 2 jaar terug.

BerichtGeplaatst: 14 mei 2021 22:35 

Zeg gast die naar Amerika ging reizen begin juli, gaat dat kunnen doorgaan ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 mei 2021 20:24 
Carrera 2.0 schreef:
Zeg gast die naar Amerika ging reizen begin juli, gaat dat kunnen doorgaan ?

Goeie vraag!! We weten nog altijd van niets :?
Tot nu toe geldt er nog altijd een reisverbod naar Amerika. Zal Biden de travelban tijdig opheffen? Het blijft stil aan de overkant. We hebben geboekt voor de maand juli, dus het begint te nijpen he.

BerichtGeplaatst: 20 mei 2021 21:12 

De vluchten zijn dus nog niet geannuleerd ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 mei 2021 20:18 
Carrera 2.0 schreef:
De vluchten zijn dus nog niet geannuleerd ?

Neen, de vluchten zijn nog niet geannuleerd. We hebben wel al een paar wijzigingen in ons vluchtschema doorgekregen, maar nog geen cancellation van de maatschappij.

We hopen, als de EU binnenkort de niet-EU-reizigers zal toelaten, dat het dan ook omgekeerd gaat gelden en dat zij ons dan ook zullen toelaten.

BerichtGeplaatst: 21 mei 2021 21:13 

Normaal gingen wij nu rondgezworven hebben in de kurkdroge Australische Outback bij temperaturen van 35 graden, maar in de plaats daarvan gaan we tijdens het verlengd Pinsterweekend in ons zeiknatte landje moeten blijven, pfffffff.

Hopelijk lukt het voor jullie wel ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 15:46 
Kent iemand een leuk adresje in Italië voor een gezinsvakantie? Toscane of Umbrië?

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 16:27 
Gast schreef:
Kent iemand een leuk adresje in Italië voor een gezinsvakantie? Toscane of Umbrië?
Ik denk dat je voor de leuke adresjes al rijkelijk te laat bent.

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 18:29 
Gast schreef:
Gast schreef:
Ik denk dat je voor de leuke adresjes al rijkelijk te laat bent.

Haha, ik zit in hetzelfde schuitje.

Pagina 53 van 54 [ 797 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 50, 51, 52, 53, 54  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]