Het is nu 30 jan 2023 20:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 1135 van 1137 [ 17049 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 1132, 1133, 1134, 1135, 1136, 1137  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Wat hebben jullie vandaag gedaan?
BerichtGeplaatst: 04 maart 2022 16:57 
Gast schreef:
Antwerpen centrum doorkruist. Dat zijn daar op sommige plaatsen geen vodden. Dat spurt en fietst daar de baan over zonder kijken op plaatsen waar geen lichten of oversteekplaats is.

Dat is het rijk van de fiets; Overal hetzelfde.

BerichtGeplaatst: 04 maart 2022 19:59 

Antwerpen is toch nog een graadje erger. Hier gebeurt het ook dat fietsers zich gedragen alsof ze overal voorrang hebben, maar meestal kijken ze toch nog ff, terwijl ze in Antwerpen echt zonder op of om te kijken rondracen. Fietsers rijden daar alsof auto's altijd onmiddellijk kunnen uitwijken, remmen, stoppen. Toen er nog een arm moest uitgestoken worden om af te slaan, had je tenminste dát nog om op te merken en rekening mee te houden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 maart 2022 20:51 
Emmeke schreef:
Antwerpen is toch nog een graadje erger. Hier gebeurt het ook dat fietsers zich gedragen alsof ze overal voorrang hebben, maar meestal kijken ze toch nog ff, terwijl ze in Antwerpen echt zonder op of om te kijken rondracen. Fietsers rijden daar alsof auto's altijd onmiddellijk kunnen uitwijken, remmen, stoppen. Toen er nog een arm moest uitgestoken worden om af te slaan, had je tenminste dát nog om op te merken en rekening mee te houden.

Klopt volledig. En als je er ene bijna onder de wielen hebt kijken ze vies alsof je een crimineel bent. :roll:

BerichtGeplaatst: 06 maart 2022 16:06 
In en rond Brussel idem, net zoals de voetgangers.
Vroeger werd er ons geleerd om aan het zebrapad te staan en te kijken of je veilig kon oversteken. De auto moet namelijk de kans en de tijd hebben om te stoppen.
Nu wandelt men van op het voetpad plots op het zebrapad. En dan nog liefst zonder kijken.
Als het al op het zebrapad is, want liefst komt men plots te voorschijn van achter een geparkeerde bestelwagen of vrachtwagen dat langs de weg staat.

BerichtGeplaatst: 06 maart 2022 16:38 
Gast schreef:
In en rond Brussel idem, net zoals de voetgangers.
Vroeger werd er ons geleerd om aan het zebrapad te staan en te kijken of je veilig kon oversteken. De auto moet namelijk de kans en de tijd hebben om te stoppen.
Nu wandelt men van op het voetpad plots op het zebrapad. En dan nog liefst zonder kijken.
Als het al op het zebrapad is, want liefst komt men plots te voorschijn van achter een geparkeerde bestelwagen of vrachtwagen dat langs de weg staat.

:agree: Het is een echte pest aan het worden. Met die 30 Km/H in veel centrums wanen de voetgangers en fietsers zich de koning van de weg.

BerichtGeplaatst: 07 maart 2022 15:09 
Net terug van een rit naar Duitsland. Gelukkig behoren we tot de EU maar qua snelheid in de verschillende landen is er weinig eensgezindheid. Hopelijk gaan ze hier Nederland nooit volgen (of in het ergste geval nog strenger worden) om de snelheid te verlagen tijdens de dag naar 100 km/h.

BerichtGeplaatst: 07 maart 2022 18:32 
Gast schreef:
Net terug van een rit naar Duitsland. Gelukkig behoren we tot de EU maar qua snelheid in de verschillende landen is er weinig eensgezindheid. Hopelijk gaan ze hier Nederland nooit volgen (of in het ergste geval nog strenger worden) om de snelheid te verlagen tijdens de dag naar 100 km/h.

Op den duur zal het er van komen. We weten allemaal dat wanneer er maar 90/100 wordt gereden er minder ongevallen zijn en zeker minder dodelijke ongevallen. Dus ik vrees………

BerichtGeplaatst: 07 maart 2022 18:43 

Ik vind het enorm frustrerend om hier in België rond te rijden en constant te moeten kijken hoe snel je juist zou mogen rijden, tot waar een snelheidsbeperking juist geldt,... Of waar je je aan de snelheidsbeperking wilt houden, maar je dan eigenlijk je eigen leven in gevaar brengt door idioten die (zelfs met een camion!) beginnen bumperkleven :? .
Rondrijden in Nederland vond ik veel relaxter, maar daar hielden de meesten zich ook aan de snelheidsbeperking (tenzij ze wisten dat er geen controle was op sommige stukken). De keren dat ik daar reed, maakte het ook niet uit hoe lang ik erover deed (héél op tijd vertrokken :D ), maar als dat een rit zou zijn die ik dagelijks of wekelijks zou moeten doen: neen bedankt!
Het grote probleem hier in België is niet de snelheid, die is goed, maar het zijn degenen die zich daar niet aan houden die het gevaarlijk maken, degenen die asociaal rijgedrag vertonen, én de files, maar die ga je niet opgelost krijgen door overal de snelheid te gaan beperken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 maart 2022 13:01 
Naar de stoffenmarkt in Geel geweest. Minder kramen dus minder keus. Eigenlijk viel het bij mij tegen.

BerichtGeplaatst: 13 maart 2022 13:47 
Emmeke schreef:

Ik ben doorgaans heel erg tolerant voor jonge -vaak roekeloze- fietsers. Ik ben ook puber geweest. Pubers zijn roekeloos. Wat me stoort is dat het de laatste jaren vooral volwassenen zijn die voor gevaarlijke situaties zorgen in het verkeer. Dertigers, die oprecht kwaad zijn als je als automobilist uw voorrang van rechts neemt. “Maar ik ben met de fiets”.
Late twintigers die niet doorhebben dat haaientanden op het fietspad een betekenis hebben.
Vooral in het drukke stadsverkeer valt dat op.
Ik ben er dan ook hoe langer hoe meer van overtuigd dat dit te maken heeft met het stijgend aantal volwassenen dat geen rijbewijs haalt.
Laat ons eerlijk zijn, wanneer zijn wij ons écht bewust geworden van verkeersregels? Toch als we ons rijbewijs haalden?

BerichtGeplaatst: 13 maart 2022 14:03 

Ik had mijn rijbewijs niet nodig om te weten dat ik met de fiets niet door een rood licht mocht rijden, dat ik moest stoppen (of op zijn minst heel goed uit mijn doppen kijken) als ik een stopbord tegen kwam, dat ik niet zonder kijken de straat of een zebrapad moest oversteken. Ik heb geleerd dat auto's gevaarlijk zijn en dat je er niet vanuit mag gaan dat ze je altijd gezien hebben, laat staan dat ze zouden kunnen voorspellen wat je zou gaan doen.
Maar het klopt wél dat ik me pas als automobilist realiseerde hoe 'traag' je soms maar kan reageren, hoe onvoorspelbaar andere mensen écht zijn, wat de betekenis van veel verkeersborden was. Maar mensen van mijn generatie en ouder hebben geleerd dat ze zwakke weggebruikers zijn, dat ze kwetsbaar zijn. En toen ineens maakten ze van de zwakke weggebruiker iemand die bijna altijd in zijn recht was, en toen liep het mis...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 maart 2022 14:15 
Emmeke schreef:
Ik had mijn rijbewijs niet nodig om te weten dat ik met de fiets niet door een rood licht mocht rijden, dat ik moest stoppen (of op zijn minst heel goed uit mijn doppen kijken) als ik een stopbord tegen kwam, dat ik niet zonder kijken de straat of een zebrapad moest oversteken. Ik heb geleerd dat auto's gevaarlijk zijn en dat je er niet vanuit mag gaan dat ze je altijd gezien hebben, laat staan dat ze zouden kunnen voorspellen wat je zou gaan doen.
Maar het klopt wél dat ik me pas als automobilist realiseerde hoe 'traag' je soms maar kan reageren, hoe onvoorspelbaar andere mensen écht zijn, wat de betekenis van veel verkeersborden was. Maar mensen van mijn generatie en ouder hebben geleerd dat ze zwakke weggebruikers zijn, dat ze kwetsbaar zijn. En toen ineens maakten ze van de zwakke weggebruiker iemand die bijna altijd in zijn recht was, en toen liep het mis...

Ik weet dat toch niet. Ik ben van dezelfde generatie. Ik heb nochtans die roekeloze periode gehad. Ook al hadden mijn ouders me anders (en beter) geleerd. Pubers wanen zich onoverwinnelijk he.
Wat er nu ook nog bijkomt in de drukke ochtendspits, zijn de elektrische steps. Die ondingen zijn óveral. Op de rijbaan, op het fietspad, op het voetpad,…

BerichtGeplaatst: 13 maart 2022 14:25 

Wel dat je inschattingsfouten maakt, een auto 'dwingt' om te vertragen, expres meer midden op de baan rijden, in groep wat verkeersregels aan je laars lappen,... Maar ik zou nooit oversteken zonder kijken, afslaan zonder kijken, rondrijden alsof iedereen maar voor mij moet stoppen. Je deed misschien wel domme dingen, maar dan eerder door inschattingsfouten door minder ervaring in het verkeer, dan door een 'iedereen moet stoppen voor mij want ik ben een zwakke weggebruiker'-mentaliteit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 maart 2022 13:44 
Aardbeiplantjes gezet. Hopelijk slaan ze dit jaar aan.
Vorig jaar: plantjes gekocht bij AVEVE die eigenlijk al rotte wortels hadden, en door het natte weer van vorige zomer helemaal verpieterd zijn. Jaar daarvoor: plantjes met blote wortel geplant die niet aansloegen in de langdurige droogte die volgde. Nu: plugplantjes gekocht bij aardbeiplantje.nl, heel mooi plantmateriaal ontvangen, fingers crossed dat het deze keer wel lukt. Zijn we weer voor een paar jaar goed.

BerichtGeplaatst: 20 maart 2022 14:13 

Bij Aveve heb ik ook al tegenslag gehad, maar meestal toch wel goeie plantjes.

Profiel  

Pagina 1135 van 1137 [ 17049 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 1132, 1133, 1134, 1135, 1136, 1137  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur