Het is nu 08 dec 2022 19:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 552 van 555 [ 8314 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 549, 550, 551, 552, 553, 554, 555  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Het grote weerbericht topic
BerichtGeplaatst: 18 jun 2022 20:38 
Aan de kust was het zelfs niet te warm vandaag. Ik had een licht kleedje aan en had toch een truitje kunnen verdragen.

BerichtGeplaatst: 18 jun 2022 20:44 
Het was een mooie dag vandaag. Gans de namiddag buiten gezeten, kinderen in het zwembad gespeeld, een glaasje gedronken met wat versnaperingen erbij.
Mij hoor je niet klagen. Het was hier trouwens 35°

BerichtGeplaatst: 18 jun 2022 21:00 

Bij ons was het 33° (wel gemeten op een muur aan de noordkant die nooit zon ziet), maar ik heb er eigenlijk ook helemaal geen last van gehad. Binnen was het zo'n 25°, helemaal ok dus 8-) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 jun 2022 10:04 
Na de 35° van gisteren, vandaag een dun jasje frisser en een regenbui gehad. Doet wel deugd. ;)

BerichtGeplaatst: 23 jun 2022 16:24 
Snikheet in de zon. +35°
Hopelijk niet teveel klank- en lichtspel straks of morgen.

BerichtGeplaatst: 23 jun 2022 18:07 

Hier was het uit de zon 30°, meer dan genoeg om dus niet in de zon te gaan zitten 8-) !

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 jun 2022 22:06 
Onweer, stevige regen, zon, ...... . De grachten staan hier tot de rand vol.
En als ik mijn zoon moet geloven zijn er in Wilrijk maar enkele druppeltjes gevallen. Ongelooflijk dat het zoveel kan verschillen.

BerichtGeplaatst: 25 jun 2022 07:03 
Hier was het verschrikkelijk. Straten blank, auto’s vol water…. Oa bij een vriend van mij. Reed net onder een brug. Met vereende krachten hebben ze die auto weggeduwd, maar de schade is aanzienlijk.

BerichtGeplaatst: 25 jun 2022 07:20 
Gast schreef:
Hier was het verschrikkelijk. Straten blank, auto’s vol water…. Oa bij een vriend van mij. Reed net onder een brug. Met vereende krachten hebben ze die auto weggeduwd, maar de schade is aanzienlijk.

Ik ben er gisteren van geschrokken dat het zo kan verschillen van regio. Bij ons stroomde meermaals het water van de oprit en stond de tuin meerdere keren volledig blank. Gelukkig geen schade.

Hopelijk kunnen jullie de schade recupereren via de verzekering.

BerichtGeplaatst: 25 jun 2022 10:13 

Hier heeft het wel lang geregend, maar nooit zoveel tegelijkertijd dat het niet weg kon geraken. Je moet idd maar hopen dat zo'n bui niet boven jouw regio blijft hangen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 jun 2022 15:22 
Wat mij echt verbaasde: tegelijkertijd met die vriend van mij wiens auto ondergelopen was, reed ik een drietal km verder op een volledig nieuw heraangelegde baan. 2 jaar afgesloten geweest wegens zeer ingrijpende werken. Uiteraard ook nieuwe riolering. Wel, in een mum van tijd stond die weg blank. De rioleringen konden het niet slikken. Even snel als de regen er was, klaarde de lucht gelukkig open. Gelukkig.
Hoe kan dat? Hebben we daarvoor 2 jaar lang ellenlang omgereden? Zijn handelszaken daarvoor zoveel inkomsten kwijt?

BerichtGeplaatst: 25 jun 2022 15:31 

Nog zoiets: opspattend water tijdens, en vooral lang na, een regenbui, dat is toch ook iets waar je in het buitenland veel minder of zelfs geen last van hebt? Of wegmarkeringen die lijken te verdwijnen bij regenweer?
Nog een ergernis: spoorvorming in relatief nieuwe autostrades...

En die rioleringen: die buizen zijn gewoon te smal, en dat weten ze. Waarom passen ze die niet aan? Of zorgen ze dat regenwater gemakkelijker elders kan verdwijnen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 jun 2022 15:55 
Emmeke schreef:
Nog zoiets: opspattend water tijdens, en vooral lang na, een regenbui, dat is toch ook iets waar je in het buitenland veel minder of zelfs geen last van hebt? Of wegmarkeringen die lijken te verdwijnen bij regenweer?
Nog een ergernis: spoorvorming in relatief nieuwe autostrades...

En die rioleringen: die buizen zijn gewoon te smal, en dat weten ze. Waarom passen ze die niet aan? Of zorgen ze dat regenwater gemakkelijker elders kan verdwijnen?

In zuiderse landen is dat nog veel erger, maar dat is normaal. Zware regenval is daar vrij zeldzaam. Hier worden we om de haverklap gewaarschuwd dat wateroverlast schering en inslag zal worden door de klimaatverandering. Aan het klimaat kunnen wij -als gewone mens- weinig veranderen. Denk ik toch. Maar als je weet dat wateroverlast het nieuwe normaal wordt, zorg dan toch tenminste dat de straten die je heraanlegt een zware regenbui aankunnen??

BerichtGeplaatst: 27 jun 2022 11:34 

Heel de tijd regen... Goed voor de planten, maar ik had liever wat in de tuin kunnen werken vandaag!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 jun 2022 11:40 
Hier is het droog gebleven tot enkele minuten geleden.

Pagina 552 van 555 [ 8314 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 549, 550, 551, 552, 553, 554, 555  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur