Het is nu 06 aug 2021 05:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1642 van 1658 [ 24860 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 1639, 1640, 1641, 1642, 1643, 1644, 1645 ... 1658  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Waar ik vandaag triest/kwaad/geërgerd om werd.
BerichtGeplaatst: 19 jun 2021 17:55 
5 doden, een zware tol. :(

BerichtGeplaatst: 19 jun 2021 18:27 

Dus geen enkele vermiste levend teruggevonden? Da's idd erg...

Ik versta ni goed waarom er al zonnepanelen lagen op een bouw in aanbouw, dat lijkt me toch iets voor helemaal op het laatste?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 jun 2021 19:56 
Emmeke schreef:
Dus geen enkele vermiste levend teruggevonden? Da's idd erg...

Ik versta ni goed waarom er al zonnepanelen lagen op een bouw in aanbouw, dat lijkt me toch iets voor helemaal op het laatste?

De bouw was winddicht. De dakbedekking was op die plaats al aangebracht, dan is het niet raar dat de zonnepanelen al geplaatst worden omdat die dan met de torenkraan naar boven gebracht kunnen worden. Ik dacht dat er een vrachtwagen van chapewerken stond, dan zal de bekabeling van de elektriciteit er gelegen hebben en dan is het logisch dat men de bekabeling van de zonnepanelen ook door de schacht trekt zodat men die kan aansluiten in de elektriciteitscabine.

Jullie moeten me niet geloven doch ik kan jullie verzekeren dat je op de grote bouwwerven de gekste dingen ziet. De hoofdaannemer die bijna altijd de metselwerken doet heeft altijd het meeste tijd. Die daarna komen worden meestal serieus achter de veren gezeten want de bouw moet op een bepaalde datum opgeleverd worden. Het gekste wat ik ooit zag was dat men de muren al aan het bezetten was zonder dat het dak geplaatst was.

BerichtGeplaatst: 19 jun 2021 20:39 

Ik had gelezen dat een architect erover zei dat een bouw zijn volledige stevigheid pas heeft als die helemaal af is, daarom ging ik er vanuit dat de zonnepanelen misschien te vroeg geplaatst waren, dat het gewicht misschien wel ok was voor de bouw die volledig af was, maar nog niet in dit stadium. Ofwel was het gewoon te zwaar voor de materialen die gebruikt werden :? .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 jun 2021 21:46 
Emmeke schreef:
Ik had gelezen dat een architect erover zei dat een bouw zijn volledige stevigheid pas heeft als die helemaal af is, daarom ging ik er vanuit dat de zonnepanelen misschien te vroeg geplaatst waren, dat het gewicht misschien wel ok was voor de bouw die volledig af was, maar nog niet in dit stadium. Ofwel was het gewoon te zwaar voor de materialen die gebruikt werden :? .

Stabiliteit of constructiefout. Dat zal het onderzoek moeten uitwijzen. Ik las zojuist dat de directrice spreekt over een probleem met de vloer van de sporthal op de bovenste verdieping. De oorzaak van de instorting kan daaraan liggen maar evengoed niet. De juiste oorzaak zoeken is werk voor deskundigen.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2021 20:35 
Die gebeurtenis in Antwerpen deed mij terugdenken aan mijn tijd toen ik in het 6de leerjaar zat en ik de klassen recht tegenover mij voor mijn ogen zag instorten :cry: Ik zal dat beeld nooit vergeten, dat was verschrikkelijk. Ook het geschreeuw, de paniek en de onmacht herinner ik mij nog goed. Elk jaar op 21 november denk ik daar nog aan. Er zijn toen 2 leerlingen uit 3de en 4de leerjaar overleden, ik kende hen.

BerichtGeplaatst: 21 jun 2021 08:56 
Ik weet dat de meesten enkel de titel kunnen lezen maar die is mi duidelijk genoeg. Ik zeg niet dat dit de oorzaak van de instorting is want dat is zeker een stabiliteit of constructieprobleem. Maar het blijft een feit dat het gros van de werklieden van buitenlandse werknemers elkaar niet verstaat. Zelfs als je aan hun iets met handen en voeten uitlegt knikken die altijd ja ondanks dat ze er geen jota van begrijpen en doen maar wat. Zelfs in de groepjes van dezelfde aannemer is er soms een taalprobleem.

https://www.hln.be/binnenland/bouwvakbo ... ~a754506a/

BerichtGeplaatst: 21 jun 2021 11:10 

:agree:
Dat waren vroeger toch altijd mannen die enorm veel ervaring hadden, en daardoor wel wisten waarmee ze bezig waren. Maar ondertussen zijn het meer 'lompe werkkrachten' die ingevoerd worden omdat ze vanuit het buitenland minder kosten, en dat zijn niet altijd meer de stielmannen van vroeger. En zeker in de ruwbouw zal dat zo zijn, wanneer het over specifiekere dingen gaat, zullen ze waarschijnlijk wel weer meer kennen van hun vak.
Het moet allemaal opbrengen, en kwaliteit en duurzaamheid zijn niet meer zo belangrijk. En dan wordt er waarschijnlijk ook nog geknoeid met kwaliteit en kwaliteitscontroles :? .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 10:27 
Geen mening over bouwtechnische zaken, ik ken daar nul de botten van en ben zeker geen 'expert in alles'.
Wat me wel een beetje ergert is dat er zoveel meer spel gemaakt wordt van een halve zot die zelf kiest om uit het leven te stappen, dan van die mannen die de dood vonden door hard te werken voor hun gezinnen. :(

BerichtGeplaatst: 23 jun 2021 18:37 

Citaat:
Tomorrowland gooit zelf de handdoek en trekt definitief de stekker uit het festival dit jaar. “Gezien onze lange samenwerking met de gemeentes willen we er geen juridische veldslag van maken”, luidt het in een persbericht. “De beslissing van de burgemeesters aanvechten bij de Raad van State is een piste die we niet willen bewandelen. We respecteren het burgervaderschap van de burgemeesters, maar ook onze buren uit de gemeentes Boom en Rumst.”
Volledig artikel HLN
Ze annuleren het zelf, dus al dat geld dat beloofd was door de regering als het niet kon doorgaan, dat krijgen ze niet? Dan is het een héél goeie zaak! Al vrees ik dat ze dat geld wél zullen krijgen, en voort al slapend rijk kunnen worden...
Het had fijn geweest om het festival op kleinere schaal en vooral voor enkel voor (geteste/gevaccineerde) Belgen te laten doorgaan. Maar niet laten doorgaan is toch net iets beter zolang die pandemie niet voorbij is.
Dat de organisatoren hun omzet verliezen, daar kan ik totaal geen medelijden mee hebben, maar iedereen die eraan meewerkt in de rand, da's erger. Maar die zouden weinig gezien hebben van die vergoedingen, denk ik.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 jun 2021 22:20 
Emmeke schreef:
Citaat:
Tomorrowland gooit zelf de handdoek en trekt definitief de stekker uit het festival dit jaar. “Gezien onze lange samenwerking met de gemeentes willen we er geen juridische veldslag van maken”, luidt het in een persbericht. “De beslissing van de burgemeesters aanvechten bij de Raad van State is een piste die we niet willen bewandelen. We respecteren het burgervaderschap van de burgemeesters, maar ook onze buren uit de gemeentes Boom en Rumst.”
Volledig artikel HLN
Ze annuleren het zelf, dus al dat geld dat beloofd was door de regering als het niet kon doorgaan, dat krijgen ze niet? Dan is het een héél goeie zaak! Al vrees ik dat ze dat geld wél zullen krijgen, en voort al slapend rijk kunnen worden...
Het had fijn geweest om het festival op kleinere schaal en vooral voor enkel voor (geteste/gevaccineerde) Belgen te laten doorgaan. Maar niet laten doorgaan is toch net iets beter zolang die pandemie niet voorbij is.
Dat de organisatoren hun omzet verliezen, daar kan ik totaal geen medelijden mee hebben, maar iedereen die eraan meewerkt in de rand, da's erger. Maar die zouden weinig gezien hebben van die vergoedingen, denk ik.

Tomorrowland heeft beslist geen juridische veldslag te beginnen na de weigering van de gemeentes Boom en Rumst. Het is Boom en Rumst die de stekker uit het festival trokken dus zij hebben mijn inziens recht op dat geld. Volgens mij gaan ze er niet slapend rijk van worden daar dit geld wss al voor een deel gebruikt is als voorschot voor de organisatie en de artiesten en andere kosten die al gemaakt zijn. En dat zijn kosten die ze zelf ook niet kunnen terugvorderen.

BerichtGeplaatst: 23 jun 2021 22:32 

Met enkele personen die daar al miljoenen mee verdiend hebben, heb ik eigenlijk ni veel medelijden. Dat is het soort mensen dat zorgt dat ze zelf goed genoeg ingedekt zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 jun 2021 18:11 

Citaat:
Het boerkiniverbod in het zwembad van Merelbeke blijft onwettig. Dat oordeelde het Gentse hof van beroep vandaag, drie jaar na de uitspraak in eerste aanleg. Schepen van Sport Egbert Lachaert (Open vld) bekijkt het arrest en overweegt om naar cassatie te trekken.

De Gentse rechtbank van eerste aanleg oordeelde in juli 2018 dat het boerkiniverbod in het gemeentelijk zwembad Ter Wallen in Merelbeke en het stedelijk zwembad Van Eyck in Gent onwettig was. De zaak werd aangespannen door twee moslima’s na een bezoek aan de zwembaden. Een boerkini verbieden omwille van hygiënische of veiligheidsredenen is niet gerechtvaardigd, oordeelde de rechtbank toen. De rechter vond dat de overheid zelf geen wetenschappelijk bewijs kon leveren dat er zich een probleem stelde. Hij noemde het verbod discriminatie op basis van geloof. In Gent is het verbod intussen opgeheven maar Merelbeke trok naar het Hof van beroep.
Volledig artikel HLN
Gewoon achterlijk... Zelfs in Marokko bestaat dat boerkiniverbod in zwembaden :roll: . Als ze zich dan persé aan die bepaalde kledingvoorschriften (opgelegd door mannen, niet door hun godsdienst!) willen houden, moeten ze hun lichaamsvormen niet accentueren met zo'n nauw aansluitende boerkini, maar juist verhullen, zodat die vrouwelijke lichaamsvormen juist niet te zien zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 jun 2021 00:38 
Emmeke schreef:
Citaat:
Het boerkiniverbod in het zwembad van Merelbeke blijft onwettig. Dat oordeelde het Gentse hof van beroep vandaag, drie jaar na de uitspraak in eerste aanleg. Schepen van Sport Egbert Lachaert (Open vld) bekijkt het arrest en overweegt om naar cassatie te trekken.

De Gentse rechtbank van eerste aanleg oordeelde in juli 2018 dat het boerkiniverbod in het gemeentelijk zwembad Ter Wallen in Merelbeke en het stedelijk zwembad Van Eyck in Gent onwettig was. De zaak werd aangespannen door twee moslima’s na een bezoek aan de zwembaden. Een boerkini verbieden omwille van hygiënische of veiligheidsredenen is niet gerechtvaardigd, oordeelde de rechtbank toen. De rechter vond dat de overheid zelf geen wetenschappelijk bewijs kon leveren dat er zich een probleem stelde. Hij noemde het verbod discriminatie op basis van geloof. In Gent is het verbod intussen opgeheven maar Merelbeke trok naar het Hof van beroep.
Volledig artikel HLN
Gewoon achterlijk... Zelfs in Marokko bestaat dat boerkiniverbod in zwembaden :roll: . Als ze zich dan persé aan die bepaalde kledingvoorschriften (opgelegd door mannen, niet door hun godsdienst!) willen houden, moeten ze hun lichaamsvormen niet accentueren met zo'n nauw aansluitende boerkini, maar juist verhullen, zodat die vrouwelijke lichaamsvormen juist niet te zien zijn.

:agree: Ik snap die vrouwen niet.

BerichtGeplaatst: 25 jun 2021 10:20 
Als dit voor sommige vrouwen betekent dat ze het huis uitraken om te zwemmen, waarom dan niet?

Pagina 1642 van 1658 [ 24860 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 1639, 1640, 1641, 1642, 1643, 1644, 1645 ... 1658  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]