Het is nu 03 okt 2022 19:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1708 van 1712 [ 25679 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 1705, 1706, 1707, 1708, 1709, 1710, 1711, 1712  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Waar ik vandaag triest/kwaad/geërgerd om werd.
BerichtGeplaatst: 05 jun 2022 22:52 
Triestig rijden door aquaplanning. En dan zie je je voorganger een voetganger een gratis douche bezorgen. Die mens was echt doornat. Zulke bestuurders zou ik een pak rammel kunnen verkopen. Zoiets dat doe je niet. Je passeert een voetganger stapvoets zodat die niet kletsnat is.

BerichtGeplaatst: 07 jun 2022 18:03 

Ik zag geen beweging meer aan mijn nestkastje, wel een vreemde koolmees die ff ging kijken en daarna wegvloog. Ik ben juist zelf ff gaan kijken, en ze lagen allemaal dood in het nestje :( .
Zo spijtig...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 jun 2022 08:39 
Emmeke schreef:
Ik zag geen beweging meer aan mijn nestkastje, wel een vreemde koolmees die ff ging kijken en daarna wegvloog. Ik ben juist zelf ff gaan kijken, en ze lagen allemaal dood in het nestje :( .
Zo spijtig...

Oh dat is niet leuk want je hoopt ze te zien uitvliegen en dan dit. :(

BerichtGeplaatst: 14 jun 2022 19:16 
In onze doodlopende straat van 10 huizen zijn er 6 huizen waar er middelbare scholieren/hogeschool of unief studenten wonen.
In 1 van de andere 4 huizen woont een jong koppel met jonge kindjes. Die voor het minste van hun oren maken. Een ijskar die een muziekje speelt, een buurman die te laat het gazon maait, boeren die op zondag werken,….
3 keer raden wie er sinds vanmorgen 7 u een nieuw terras aan het aanleggen is en carport bouwt… met bijhorende luide muziek van de bouwvakkers. Zeiden ze nog doodleuk tegen mijn buurvrouw dat hun kindjes tot volgende week bij de grootouders logeren… “want met dat lawaai “.
Toen ze vroeg of de studenten uit de straat dan ook naar de grootouders mochten, stelde ze oordopjes voor.
We wonen echt in een straat waar iedereen rekening houdt met elkaar.
Behalve dat ene gezin.

BerichtGeplaatst: 14 jun 2022 19:32 
Troost u, dat duurt niet eeuwig. Dat gaat voorbij.
Gewoon eens rustig met de mannen gaan praten en vragen om hun muziek stiller te zetten. omdat de kinderen moeten studeren.

BerichtGeplaatst: 14 jun 2022 19:37 

Da's idd wel lastig... Ik zou het niet kunnen laten om in de toekomst elke keer een opmerking te maken over asocialen die bouwwerken uitvoeren tijdens de examens van studenten als ze nog eens klagen :mrgreen: .
Hopelijk duren die werken niet te lang!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 jun 2022 19:39 
Gast schreef:
Troost u, dat duurt niet eeuwig. Dat gaat voorbij.
Gewoon eens rustig met de mannen gaan praten en vragen om hun muziek stiller te zetten. omdat de kinderen moeten studeren.

Werk voorzien tem volgende week woensdag. Lang genoeg dus.
En die werkmannen zijn het probleem niet. Ze waren onmiddellijk bereid hun muziek stiller te zetten. Maar stil dergelijke werken uitvoeren, dat gaat niet.
Het punt is: niemand in de straat zou het in zijn hoofd halen om werken te plannen pal in de examens. Sterker nog, we praten vooraf met elkaar en verwittigen elkaar. Behalve dit gezin. Dit gezin dat voor alles van hun oren maakt. Hun voorbuur heeft zelfs zijn krantenabonnement opgezegd. Mevrouw werd telkens wakker van de krantenbezorger.
Maar omgekeerd is het niet bij hen opgekomen om dergelijke werken niet te plannen wanneer meer dan de helft van de buurt examens heeft, laat staan even vooraf verwittigen.

BerichtGeplaatst: 14 jun 2022 19:45 
Ze mogen al blij zijn heden ten dage dat die mannen kunnen komen. Wat een gezaag voor iets dat maar een korte periode duurt! Wat een luxeleven als jullie daarover kunnen zeuren. Vervelend maar niet onoverkomelijk.

BerichtGeplaatst: 15 jun 2022 08:15 
Emmeke schreef:
Da's idd wel lastig... Ik zou het niet kunnen laten om in de toekomst elke keer een opmerking te maken over asocialen die bouwwerken uitvoeren tijdens de examens van studenten als ze nog eens klagen :mrgreen: .
Hopelijk duren die werken niet te lang!

Oei Emmeke. Heb jij ook zo’n luxeleven? :mrgreen:
Rekening houden met studenten. Pure luxe. ;)

BerichtGeplaatst: 15 jun 2022 09:08 
Mensen worden ook zo onverdraagzaam (ben een andere gast dan hierboven). Ik zou er eerlijk gezegd nu ook niet meteen aan denken dat er eventueel studenten gestoord zouden kunnen worden tijdens deze periode. Ze kunnen toch idd oordoppen insteken als het hen stoort. En raam dicht. Of een koptelefoon opzetten. Mijn kinderen doen dat sowieso altijd als ze studeren voor de examens.
Er is wel altijd iemand voor wie je stil zou moeten zijn. Mensen die nachtwerk doen en die overdag slapen, mensen die ziek zijn/ hoofdpijn hebben, mensen die studeren tijdens een andere periode,.... Mensen moeten een beetje verdraagzamer zijn en niet beginnen janken van het minste geluidje.

BerichtGeplaatst: 15 jun 2022 11:27 
Gast schreef:
Mensen worden ook zo onverdraagzaam (ben een andere gast dan hierboven). Ik zou er eerlijk gezegd nu ook niet meteen aan denken dat er eventueel studenten gestoord zouden kunnen worden tijdens deze periode. Ze kunnen toch idd oordoppen insteken als het hen stoort. En raam dicht. Of een koptelefoon opzetten. Mijn kinderen doen dat sowieso altijd als ze studeren voor de examens.
Er is wel altijd iemand voor wie je stil zou moeten zijn. Mensen die nachtwerk doen en die overdag slapen, mensen die ziek zijn/ hoofdpijn hebben, mensen die studeren tijdens een andere periode,.... Mensen moeten een beetje verdraagzamer zijn en niet beginnen janken van het minste geluidje.

:agree: Ik studeerde 's nachts. Wij woonden naast een drukke weg en tijdens de dag kon ik mij niet concentreren. Soms ging ik tijdens de dag een km verder op een plooistoel aan de rand van een bos studeren. Waar een wil is, is een weg. ;)

BerichtGeplaatst: 15 jun 2022 11:45 
Gast schreef:

Het is gewoon zo dat we in een hechte straat wonen. Waarbij we elkaar altijd verwittigen als er iets gepland is.
Feestjes, werken,…
Niemand gaat klagen als er een wild feestje tot 4 u snachts wordt gegeven. We wisten het. Kleine kindjes gaan ergens logeren, mensen die met de vroege staan treffen regelingen.
Dat heet hier rekening houden met elkaar en elementaire beleefdheid.
En het is net omdát het van hen komt, net zij die geen lawaai verdragen. De krantenbezorger, de ijskar,… net zij janken voor al die geluidjes.

BerichtGeplaatst: 15 jun 2022 11:51 
Gast schreef:
Gast schreef:

Het is gewoon zo dat we in een hechte straat wonen. Waarbij we elkaar altijd verwittigen als er iets gepland is.
Feestjes, werken,…
Niemand gaat klagen als er een wild feestje tot 4 u snachts wordt gegeven. We wisten het. Kleine kindjes gaan ergens logeren, mensen die met de vroege staan treffen regelingen.
En het is net omdát het van hen komt, net zij die geen lawaai verdragen. De krantenbezorger, de ijskar,… net zij janken voor al die geluidjes.

Gast ik begrijp je frustratie hoor. Maar ..... in elke leuke buurt kan een minder leuk gezin komen wonen. En dan kan je kiezen tussen veel herrie of rust.

BerichtGeplaatst: 15 jun 2022 12:19 

Gast schreef:
Feestjes, werken,…

In het algemeen ben ik het wel een beetje eens met die gast die vindt dat mensen niet met alles moeten rekening houden, je kan onmogelijk alles over iedereen uit heel de buurt weten én met iedereen rekening houden. Maar wanneer je iets weet, is het eigenlijk ook niet meer dan normaal dat je er rekening mee houdt in zoverre dat kan. Onze achterbuur deed nachtwerk en in het oog houden hoe die zijn shiften waren, was onmogelijk, maar wanneer de rolluik tijdens de dag in de slaapkamer naar beneden was, wisten wij dat het rustiger moest zijn. Zij wisten dat wij er rekening mee probeerden houden, maar begrepen ook dat spelende kinderen er gewoon bij hoorden op een woensdagnamiddag, ze zouden daar ook nooit over klagen. En zo was het eigenlijk met alles, er was een goeie band met alle buren. Behalve die naast ons: die maaiden hun gras op zondag, 's avonds laat, tijdens een BBQ van ons,... maar die deden dat er ook gewoon voor, zure mensen waarbij een gesprek over wat je stoorde het alleen maar erger zou maken. Negeren bleek de beste oplossing.
Bij de andere buren werd het gewoon gezegd als er iets stoorde, soms viavia, maar het kwam er terecht en er werd rekening mee gehouden. Als het gaat om onwetendheid, er gewoon niet aan denken omdat je zelf in een andere levensfase zit, kan het helpen om er gewoon eens over te praten. Als het egoïsten zijn, gaat dat weinig helpen. Maar misschien moeten die mensen met jonge kinderen meer betrokken worden bij de buurt? Dat zo'n dingen eens ter sprake komen tijdens een gesprek, zonder dat ze zich meteen aangevallen voelen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 jun 2022 12:31 
Emmeke schreef:
Gast schreef:
Feestjes, werken,…

In het algemeen ben ik het wel een beetje eens met die gast die vindt dat mensen niet met alles moeten rekening houden, je kan onmogelijk alles over iedereen uit heel de buurt weten én met iedereen rekening houden. Maar wanneer je iets weet, is het eigenlijk ook niet meer dan normaal dat je er rekening mee houdt in zoverre dat kan. Onze achterbuur deed nachtwerk en in het oog houden hoe die zijn shiften waren, was onmogelijk, maar wanneer de rolluik tijdens de dag in de slaapkamer naar beneden was, wisten wij dat het rustiger moest zijn. Zij wisten dat wij er rekening mee probeerden houden, maar begrepen ook dat spelende kinderen er gewoon bij hoorden op een woensdagnamiddag, ze zouden daar ook nooit over klagen. En zo was het eigenlijk met alles, er was een goeie band met alle buren. Behalve die naast ons: die maaiden hun gras op zondag, 's avonds laat, tijdens een BBQ van ons,... maar die deden dat er ook gewoon voor, zure mensen waarbij een gesprek over wat je stoorde het alleen maar erger zou maken. Negeren bleek de beste oplossing.
Bij de andere buren werd het gewoon gezegd als er iets stoorde, soms viavia, maar het kwam er terecht en er werd rekening mee gehouden. Als het gaat om onwetendheid, er gewoon niet aan denken omdat je zelf in een andere levensfase zit, kan het helpen om er gewoon eens over te praten. Als het egoïsten zijn, gaat dat weinig helpen. Maar misschien moeten die mensen met jonge kinderen meer betrokken worden bij de buurt? Dat zo'n dingen eens ter sprake komen tijdens een gesprek, zonder dat ze zich meteen aangevallen voelen?

Ze willen niet. Worden voor alles uitgenodigd, maar komen nooit. Straatbbq, nieuwjaarsdrink, een vrijdagse apero op iemands oprit, … ze weigeren. Beleefd, maar ze weigeren.
Wat jij beschrijft, zo gaat het hier ook. Niemand die wakker ligt van iemand die op zondag het gras maait. Maar niemand die dat gaat doen als iemand volk heeft, aan het bbq’en is,…
We waren gewoon verbaasd dat uitgerekend zij, die zo gesteld zijn op stilte, geaffronteerd waren dat iemand een opmerking maakte over de werken.
Nu voor de studenten is het opgelost: het bejaard koppel dat het verst woont heeft hun kamers ter beschikking gesteld. Koekskes en airco inbegrepen.
We gaan ze dan als dank een grote bbq geven.
(Zonder vooral te verwittigen :mrgreen:)
Grapje hoor. Gaan we wel doen. ;)

Pagina 1708 van 1712 [ 25679 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 1705, 1706, 1707, 1708, 1709, 1710, 1711, 1712  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]