Het is nu 06 aug 2021 06:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1640 van 1658 [ 24860 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 1637, 1638, 1639, 1640, 1641, 1642, 1643 ... 1658  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Waar ik vandaag triest/kwaad/geërgerd om werd.
BerichtGeplaatst: 11 jun 2021 08:45 
Gast schreef:
https://www.demorgen.be/nieuws/na-jarenlang-folteren-zwakbegaafde-zus-komt-martine-h-uitzonderlijk-voor-assisen~b0f45d2b/

Hoe is het mogelijk dat een zwak begaafde vrouw wordt opgezadeld met de zorg voor een dementerende moeder een een zwad begaafde zus? Dat is in ons land blijkbaar geen enkel probleem zolang er geen accidenten gebeuren.

Artikel alleen voor abonnees.

BerichtGeplaatst: 15 jun 2021 21:26 
Genocide is ook voor extreem-links geen probleem...
https://www.demorgen.be/nieuws/vivaldi- ... ~b78472eb/

Vivaldi stuurt aan op strenger China-beleid wegens ‘serieus risico op genocide’

De Vivaldi-partijen leggen vandaag een resolutie op tafel die het geweld van China tegenover de Oeigoeren veroordeelt en aanstuurt op een strenger China-beleid. Oppositiepartij PVDA steunt de resolutie niet.

De Oeigoeren in China worden massaal opgesloten in ‘heropvoedingskampen’, waar ze mishandeld, geïndoctrineerd en gesteriliseerd worden. Sommige landen, zoals Nederland en de Verenigde Staten, beschouwen deze mensenrechtenschendingen als een genocide. In andere landen, zoals het onze, is deze benaming voer voor discussie. Meestal volgt de erkenning namelijk uit een uitspraak van een internationale rechtbank of uit een onderzoek door de Verenigde Naties, maar China is geen lid van het Internationaal Strafhof. Bovendien krijgen de Verenigde Naties maar moeizaam toegang tot de regio.

De partijen van de Vivaldi-regering leggen nu samen een resolutie op tafel waarin ze stellen dat er “een serieus risico bestaat op genocide”. Bovendien spreken ze van misdaden tegen de mensheid. Door het Chinese staatsgeweld op deze manier te kwalificeren, openen ze de deur naar een aanpassing van het China-beleid van de Belgische regering. “Onder de regering-Michel kwam er meer openheid naar China, met onder andere de samenwerking rond de panda’s. Nu willen we ons strenger opstellen. Bepaalde zaken kunnen we echt niet meer tolereren”, zegt Vicky Reynaert, parlementslid voor Vooruit.

De parlementsleden vragen de regering om op Europees niveau te ijveren voor strenge importrestricties en ook zelf een strenger importbeleid te gaan voeren. Bovendien vragen ze om het bilaterale uitleveringsverdrag tussen België en China te herzien. De vrees is namelijk dat mensen die door ons worden uitgeleverd in China worden gefolterd.

De radicaal-linkse partij PVDA laat alvast weten dat ze zich vandaag bij de stemming in de commissie buitenlandse betrekkingen zal onthouden. De partij is naar eigen zeggen bezorgd dat de internationale sancties tegen China worden gebruikt om een nieuwe Koude Oorlog te voeden.

“Jammer”, reageert Reynaert (Vooruit). “PVDA lijkt niet in staat om de kleine kanten te zien van de communistische ideologie. Maar deze mensenrechtenschendingen zijn zodanig ernstig dat je wel moet optreden. Anders ben je gewoon medeplichtig.”

BerichtGeplaatst: 15 jun 2021 21:31 

Europa zou dringend meer protectionistisch moeten worden, we maken ons veel te afhankelijk van die Chinese dictatuur.
Ik vraag me af wat ze eigenlijk zouden doen tegen China, buiten dan wat dingen op papier zetten waar ze zich ginder langs geen kanten aan zullen houden :? .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jun 2021 10:33 
Oei, die brand bij De Beekse Bergen! Is dat niet dicht bij de Belgische grens? Hopelijk geen probleem met chloorwolken door het zwembad.

BerichtGeplaatst: 16 jun 2021 18:56 

Ik krijg vandaag de melding dat een advertentie die ik half februari gerapporteerd had, verwijderd werd, meer dan 4 maanden later dus! En het moet al erg en overduidelijk zijn eer ik iets rapporteer :? .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jun 2021 20:26 
Emmeke schreef:
Ik krijg vandaag de melding dat een advertentie die ik half februari gerapporteerd had, verwijderd werd, meer dan 4 maanden later dus! En het moet al erg en overduidelijk zijn eer ik iets rapporteer :? .

Als jij even rap rapporteert als je bant en verplaatst op je forium dan bezorg je die mensen toch nogal werk.

BerichtGeplaatst: 16 jun 2021 20:46 

Gast schreef:
Emmeke schreef:

Als jij even rap rapporteert als je bant en verplaatst op je forium dan bezorg je die mensen toch nogal werk.

Neen, absoluut niet, ik ben heel verdraagzaam. Ik heb alleen een probleem met totaal respectloos gedrag, leugens, ruziezoekers,... Er hebben er het afgelopen jaar maar 3 een ban gekregen van mij, en dat lag aan het gedrag van die personen ligt, en niet aan mij ;) .
En nu weer aanvallende commentaar die nergens op slaat, je kan het niet laten hé...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jun 2021 20:50 
Emmeke schreef:
Gast schreef:
Emmeke schreef:

Neen, absoluut niet, ik ben heel verdraagzaam. Ik heb alleen een probleem met totaal respectloos gedrag, leugens, ruziezoekers,... Er hebben er het afgelopen jaar maar 3 een ban gekregen van mij, en dat lag aan het gedrag van die personen ligt, en niet aan mij ;) .
En nu weer aanvallende commentaar die nergens op slaat, je kan het niet laten hé...

Je hebt gelijk Emmeke, het ligt nooit aan jou. En zelfrelativering en -kritiek is je grootste talent. :ok:

BerichtGeplaatst: 16 jun 2021 20:54 

Zoek eens een andere hobby dan mij altijd persoonlijk aan te vallen en dingen te zitten verwijten, het wordt afgezaagd. Net zoals hier: waarom moest je nu weer persé zo'n commentaar geven? Da's gewoon zielig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jun 2021 21:11 

Citaat:
Italiaanse televisie deelt videobeelden van moment dat kabelbaan in Stresa naar beneden stort

De Italiaanse televisiezender TG3 heeft beelden bemachtigd van de kabelbaanramp die vorige maand veertien mensen het leven kostte in het Italiaanse Stresa. De zender deelde ze op Twitter.
Volledig artikel HLN
Ze waren zo goed als boven :( .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 jun 2021 21:13 
Emmeke schreef:
Citaat:
Italiaanse televisie deelt videobeelden van moment dat kabelbaan in Stresa naar beneden stort

De Italiaanse televisiezender TG3 heeft beelden bemachtigd van de kabelbaanramp die vorige maand veertien mensen het leven kostte in het Italiaanse Stresa. De zender deelde ze op Twitter.
Volledig artikel HLN

Zoiets zouden ze nooit openbaar mogen zetten, alleen in de rechtbank. Wat als het enige overgebleven kind ooit deze beelden onder ogen zal krijgen? Dat kindje is al een deel van zijn familie kwijt, moet hij het dan nog irl zien ook? :roll:

BerichtGeplaatst: 16 jun 2021 22:31 
Emmeke schreef:
Citaat:

Volledig artikel HLN

Ieuw ik vind die beelden echt shockerend. Respectloos naar de slachtoffers toe om daar zo'n sensatie van te maken, vind ik. Toch nutteloos om dit zo openbaar te tonen.

BerichtGeplaatst: 16 jun 2021 22:36 

Da's eigenlijk wel waar, die beelden zouden niet publiek moeten gemaakt worden. Ik kon het niet laten om ernaar te kijken, kon me helemaal het gevoel voorstellen van er bijna zijn van toen ik kind was...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 14:15 
Viva gaat een zappytje doen. Misschien moeten we ginder eens wat flyerkes uitdelen :mrgreen: Alhoewel, teveel hollanders hier dat zou ook niet goed komen :twisted:

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 14:27 

Die gaan allemaal een nick moeten aanmaken dan, want met buitenlands ipadres kunnen ze hier niet posten :D . En als ze de commentaar van sommigen lezen over constante bans, geen mening mogen geven, schendingen van de privacy, en nog meer van die nonsens van mensen die vinden dat het hun recht is om anderen aan te vallen en neer te halen, gaan ze ni staan springen om naar hier te komen, vrees ik :mrgreen: .

Profiel  

Pagina 1640 van 1658 [ 24860 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 1637, 1638, 1639, 1640, 1641, 1642, 1643 ... 1658  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]