Het is nu 06 aug 2021 05:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1641 van 1658 [ 24860 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 1638, 1639, 1640, 1641, 1642, 1643, 1644 ... 1658  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Waar ik vandaag triest/kwaad/geërgerd om werd.
BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 18:58 
Gast schreef:
Emmeke schreef:
Citaat:
Italiaanse televisie deelt videobeelden van moment dat kabelbaan in Stresa naar beneden stort

De Italiaanse televisiezender TG3 heeft beelden bemachtigd van de kabelbaanramp die vorige maand veertien mensen het leven kostte in het Italiaanse Stresa. De zender deelde ze op Twitter.
Volledig artikel HLN
Ze waren zo goed als boven :( .

Zoiets zouden ze nooit openbaar mogen zetten, alleen in de rechtbank. Wat als het enige overgebleven kind ooit deze beelden onder ogen zal krijgen? Dat kindje is al een deel van zijn familie kwijt, moet hij het dan nog irl zien ook? :roll:

Inderdaad. Men zou degene die deze beelden openbaar maakte een serieus proces mogen aandoen. Dit is lijkenpikkerij.

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 21:00 
Mensen smullen van zo'n beelden. Waarom zou je anders een link zetten op een forum? Om er achteraf te kunnen over klagen? Beetje hypocriet toch.

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 21:06 
Ik moet het niet zien. Het nieuws op zich was al ellendig genoeg.

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 21:08 

Gast schreef:
Mensen smullen van zo'n beelden. Waarom zou je anders een link zetten op een forum? Om er achteraf te kunnen over klagen? Beetje hypocriet toch.

Natuurlijk, het was puur leedvermaak, gelachen dat ik heb :roll: !

Ik heb in mijn jeugd vaak van die liften genomen, nooit het gevoel gehad dat dat kon mislopen, want je hing toch goed vast... Dus ik was idd nieuwsgierig hoe en waar dat misgelopen was. En in een eerste reactie heb ik dat idd op het forum gezet, omdat het keihard binnenkwam, ze waren bijna aangekomen. Maar eigenlijk horen zo'n beelden niet publiek gemaakt te worden. Ik heb dat op het forum gezet vanuit het gevoel dat ik erbij kreeg, de herkenning, en de frustratie dat een idioot beslist had om de remmen uit te zetten, en ik heb niet stilgestaan bij wat die beelden zouden doen bij iemand die die mensen kende, omdat die mensen ook niet op dit forum komen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 21:14 
Emmeke schreef:
Gast schreef:

Natuurlijk, het was puur leedvermaak, gelachen dat ik heb :roll: !

Ik heb in mijn jeugd vaak van die liften genomen, nooit het gevoel gehad dat dat kon mislopen, want je hing toch goed vast... Dus ik was idd nieuwsgierig hoe en waar dat misgelopen was. En in een eerste reactie heb ik dat idd op het forum gezet, omdat het keihard binnenkwam, ze waren bijna aangekomen. Maar eigenlijk horen zo'n beelden niet publiek gemaakt te worden. Ik heb dat op het forum gezet vanuit het gevoel dat ik erbij kreeg, de herkenning, en de frustratie dat een idioot beslist had om de remmen uit te zetten, en ik heb niet stilgestaan bij wat die beelden zouden doen bij iemand die die mensen kende, omdat die mensen ook niet op dit forum komen.
Je moet je toch niet verantwoorden zeker? :roll:

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 21:17 

Neen, eigenlijk niet, ik heb enkel verwezen naar het artikel, als ik echt zo sensatiebelust en hypocriet zou zijn als gast graag wilt laten uitschijnen, had ik er wel 'Volledig artikel EN FILMPJE' gezet...
Maar ik moet toegeven dat ik met een dubbel gevoel zat, nadat ik dat hier gepost had.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 21:23 
Emmeke schreef:
Neen, eigenlijk niet, ik heb enkel verwezen naar het artikel, als ik echt zo sensatiebelust en hypocriet zou zijn als gast graag wilt laten uitschijnen, had ik er wel 'Volledig artikel EN FILMPJE' gezet...
Maar ik moet toegeven dat ik met een dubbel gevoel zat, nadat ik dat hier gepost had.

Ik had het gezien op de site van HLN en het ergerde me.
En toen zag ik dat er uitgerekend naar dat artikel, dat m.i. nooit had moeten bestaan met die beelden, hier een link stond.
Dus ja, ik dacht daar het mijne van...

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 21:25 

En jij mag er het jouwe van denken, maar dan zonder de persoonlijke verwijten erbij. De enige reden waarom je er iets over gezegd hebt, is om dat verwijt te kunnen geven. Niet om jouw mening erover te geven. Beetje zielig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 21:27 
Emmeke schreef:
En jij mag er het jouwe van denken, maar dan zonder de persoonlijke verwijten erbij. De enige reden waarom je er iets over gezegd hebt, is om dat verwijt te kunnen geven. Niet om jouw mening erover te geven. Beetje zielig.

Denk ervan wat je wil, zo'n artikels trekken volk...

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 21:30 

Ja, zo'n artikels trekken volk. En hier is een plek om over die artikels te discussiëren, niet om mensen die er iets over zeggen persoonlijk aan te vallen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 jun 2021 08:06 
Iedereen met een beetje logisch verstand ziet dat de stelling van MVDB niet de oorzaak kan zijn van de instorting van de school. Het is overduidelijk dat er een ernstig constructieprobleem was met jammer genoeg dramatische gevolgen. Ik vrees dat er buiten de familie van de gewonden en vermisten nog veel mensen slecht geslapen hebben die instonden voor de plannen en uitvoering van de werken. Dat er op bijna alle grote werven een taalprobleem is valt niet te ontkennen. Het gros van die buitenlandse zelfstandigen knikken bij elk woord altijd ja al hebben ze er geen bal van begrepen maar .... het blijft de taak van de architect, stabiliteitsingenieur en bouwbedrijf om de werken goed op te volgen.

https://www.hln.be/dossier-school-in-op ... ~ad08cf09/

BerichtGeplaatst: 19 jun 2021 10:14 

Het zou idd al een stevige stelling moeten zijn die erin slaagt om een heel stuk van een gebouw neer te halen, waar halen ze het om dat zelfs nog maar te opperen?
Zo'n toestanden gaan er meer en meer komen, zolang mensen blijven wegkomen met half werk, minderwaardig materiaal en dubbele opbrengsten :? . Ik vind het heel erg voor de slachtoffers nu, maar ik ben wel blij dat dit nu gebeurde, en niet later wanneer die school al in gebruik genomen was.
Dat taalprobleem is ook iets waar men oplossingen voor zou moeten zoeken, hoe komt het dat het goedkoper en wél haalbaar is is om Portugezen naar hier te halen, dan om mensen van hier aan het werk te krijgen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 jun 2021 11:31 
Alles om maar de schuld in MVDB zijn schoenen te schuiven. :roll:
Hij heeft het toch maar eens goed gezegd gisteren op tv.
Hij heeft misschien een grote mond maar een hart van goud.
Een man die mijn respect verdient.

BerichtGeplaatst: 19 jun 2021 12:13 
Emmeke schreef:
Het zou idd al een stevige stelling moeten zijn die erin slaagt om een heel stuk van een gebouw neer te halen, waar halen ze het om dat zelfs nog maar te opperen?
Zo'n toestanden gaan er meer en meer komen, zolang mensen blijven wegkomen met half werk, minderwaardig materiaal en dubbele opbrengsten :? . Ik vind het heel erg voor de slachtoffers nu, maar ik ben wel blij dat dit nu gebeurde, en niet later wanneer die school al in gebruik genomen was.
Dat taalprobleem is ook iets waar men oplossingen voor zou moeten zoeken, hoe komt het dat het goedkoper en wél haalbaar is is om Portugezen naar hier te halen, dan om mensen van hier aan het werk te krijgen?

Het verschil in uurloon is immens. Belgische bouwvakker kost het bouwbedrijf ongeveer 50 euro per uur. Een buitenlandse die meestal als zelfstandige is ingeschreven in land van herkomst kost in veel gevallen geen 20 euro per uur. Er zijn er zelfs die voor 15 euro werken. En omdat deze zogenaamd zelfstandig zijn mogen die onbeperkt werken en ook op zaterdag. Een Belgische mag dat niet en als de sociale inspectie ze daarop kan pakken heb je een entreebewijs voor de arbeidsrechtbank en het gevolg zijn hoge boetes. De buitenlandse werknemers-zelfstandigen zijn bijna altijd gehuisvest, al dan niet door het bouwbedrijf, in goedkope vakantieparken. En dan is de rekening snel gemaakt bij die grote bouwbedrijven want je kan een aantal buitenlanders voor hetzelfde geld laten werken dat een Belg kost en bij controles(als die er al komen) riskeren ze niks.

Het is natuurlijk niet gemakkelijk communiceren met heel die kakafonie van talen op de bouwwerf en dit probleem oplossen zal niet simpel zijn al je ziet hoeveel verschillende nationaliteiten daar aan het werk zijn. Ik ga zeker niet beweren dat het taalprobleem of vakkennis van die mensen aan de basis ligt van deze ramp. Het enige wat zeker is dat het een constructieprobleem is en wat en door wie zal men door de verzekeringen wel tot het bot uitzoeken.

BerichtGeplaatst: 19 jun 2021 12:24 

En het is dat grote verschil in uurloon dat helemaal niet ok is, idem voor de transportsector trouwens.

Profiel  

Pagina 1641 van 1658 [ 24860 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 1638, 1639, 1640, 1641, 1642, 1643, 1644 ... 1658  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]