Het is nu 24 jan 2022 00:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 128 van 130 [ 1948 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Spijbelen voor het klimaat, voor of tegen?
BerichtGeplaatst: 21 nov 2020 10:22 
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201121_92893732
Ik hoop dat ze daarmee de farce van dat nieuwbakken groen ministertje kunnen keren. Je breekt toch niet af wat nodig is voor je op zijn minst een gelijkwaardig alternatief hebt staan? Een land afhankelijk maken van aangevoerd aardgas is volgens mij het dwaaste wat je kan doen.

BerichtGeplaatst: 21 nov 2020 11:04 
Gast schreef:
Ik hoop dat ze daarmee de farce van dat nieuwbakken groen ministertje kunnen keren. Je breekt toch niet af wat nodig is voor je op zijn minst een gelijkwaardig alternatief hebt staan? Een land afhankelijk maken van aangevoerd aardgas is volgens mij het dwaaste wat je kan doen.

“Nieuwbakken ministertje”. Laat je denigrerende taal vallen en ik zal misschien moeite doen om te lezen wat je schrijft.

BerichtGeplaatst: 21 nov 2020 12:00 

Gast schreef:
Gast schreef:

“Nieuwbakken ministertje”. Laat je denigrerende taal vallen en ik zal misschien moeite doen om te lezen wat je schrijft.

:agree:
Gewoon die eerste zin zorgt ervoor dat ik dat nieuwbakken groen ministertje zou willen gaan verdedigen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 nov 2020 12:10 
Nieuwbakken ja, want een degelijke kennis van milieu en energie kan ze niet hebben:

"Van der Straeten studeert in 2000 af als afrikaniste aan de Rijksuniversiteit Gent. Samen met een vriendin schreef ze een thesis over hiv-aidspreventie in Burkina Faso. Vervolgens ging ze aan de slag als wetenschappelijk medewerker aan de Université catholique de Louvain (UCL) in Louvain-la-Neuve. Van Louvain-la-Neuve ging het naar Leuven, waar ze voor de Katholieke Universiteit Leuven onderzoek deed naar discriminatie op de arbeidsmarkt. Na haar studies sloot ze aan bij Agalev, waarvoor ze in Malle actief was bij de 'Groep Inspraak en Milieu' (GRIM), een lokale kartellijst van Agalev, Volksunie en onafhankelijken. In 2000 verhuisde ze naar Brussel."

Geen ingenieursopleiding en geen economische opleiding (dus geen kennis van zaken), geen eerdere professionele ervaring met milieubeleid. Nieuwbakken dus.

BerichtGeplaatst: 21 nov 2020 12:14 
Zien jullie een africaniste uit het niets gecatapulteerd worden tot CEO van een hoogtechnologisch bedrijf? Waarvoor je normaal gezien over jarenlange economische, technische, managementgerelateerde bagage moet beschikken? Ik niet.

BerichtGeplaatst: 21 nov 2020 12:17 
Dit is iemand die zonder kennis van zaken regeert vanuit een dogma. Het groene dogma dat kernenergie slecht is.
Dit is eigenlijk net hetzelfde als wanneer de Katholieke kerk erin zou slagen om broeder Stockman op een ministerspostje te mikken, waarna die vanuit zijn eigen dogma's zou regelen dat vrouwen aan de haard blijven, abortus niet meer kan, en euthanasie al helemaal niet meer. Omdat dat volgens hem zaligmakend is.
We slikken veel als het om onze politiekers gaat...

BerichtGeplaatst: 21 nov 2020 12:20 
Gast schreef:
Nieuwbakken ja, want een degelijke kennis van milieu en energie kan ze niet hebben:

"Van der Straeten studeert in 2000 af als afrikaniste aan de Rijksuniversiteit Gent. Samen met een vriendin schreef ze een thesis over hiv-aidspreventie in Burkina Faso. Vervolgens ging ze aan de slag als wetenschappelijk medewerker aan de Université catholique de Louvain (UCL) in Louvain-la-Neuve. Van Louvain-la-Neuve ging het naar Leuven, waar ze voor de Katholieke Universiteit Leuven onderzoek deed naar discriminatie op de arbeidsmarkt. Na haar studies sloot ze aan bij Agalev, waarvoor ze in Malle actief was bij de 'Groep Inspraak en Milieu' (GRIM), een lokale kartellijst van Agalev, Volksunie en onafhankelijken. In 2000 verhuisde ze naar Brussel."

Geen ingenieursopleiding en geen economische opleiding (dus geen kennis van zaken), geen eerdere professionele ervaring met milieubeleid. Nieuwbakken dus.

Er is een verschil tussen nieuwbakken en “nieuwbakken ministertje”. Je had het denigrerend bedoeld, wees dan ook groot genoeg om dat toe te geven.
Uw argument dat ze geen diploma heeft in de richting waar ze minister is, houdt wél steek.
Net zoals het steek houdt dat Jan met de pet (wij dus), “hoe omgaan met COVID” beter overlaten aan mensen die daarvoor gestudeerd hebben...

BerichtGeplaatst: 21 nov 2020 12:24 
"Waar niemand over praat is dat we met gas volledig afhankelijk gaan zijn van Rusland, als zij voor welke reden dan ook de kraan dichtdraaien gaat bij ons het licht uit. Mevrouw Van der Staeten heeft Afrikanistiek en rechten gestudeerd, en staat bekend als een activiste. Ik zie niet in hoe zij objectief een beslissing kan nemen in materie waarin wetenschap en techniek zo belangrijk zijn. Om nog te zwijgen van het feit dat deze beslissing nog decennia na haar passage in deze regering gevolgen heeft. "
Een reactie in HLN waar ik het 100% mee eens ben.

Wat het plaatsen van windmolens betreft: om enigszins rond te komen moeten ze er tweemaal zoveel zetten als nu al voorzien. De beste plaatsen zijn al ingenomen. Begin maar bouwvergunningen te regelen in een dichbevolkt landje als België. In wiens achtertuin mogen ze staan? Over hoeveel jaar staan ze er effectief? En gaan we dan straks wandelen in het windmolenpark i.p.v. in het bos?

BerichtGeplaatst: 21 nov 2020 12:49 

Als er nu één ding is dat ondertussen wel zou mogen doordringen bij mensen, is het dat de groene politieke partij weinig te maken heeft met milieubewust en groen zijn :? . Natuurlijk moet men op zoek gaan naar groene alternatieven, maar het moet realistisch en leefbaar blijven...
Ik ben blij dat er eindelijk eens mag gezegd worden dat kernenergie al bij al zo slecht nog niet is! Maar ik vind het heel spijtig dat de enige oplossing voor ons energieprobleem blijkbaar is om meer energie te produceren op een 'groene' manier, en men totaal negeert dat gewoon zuiniger zijn met onze energie eigenlijk veel meer uithaalt. De grootste verbruikers zoals BASF en ArcelorMittal betalen er amper voor, ontsnappen aan het betalen van taksen. Laat hen wél betalen, en er kan meteen een nieuwe centrale gezet worden. Of zorg ervoor dat dat ze minder verbruiken, dat kan ook helpen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 nov 2020 12:58 
Gast schreef:
Zien jullie een africaniste uit het niets gecatapulteerd worden tot CEO van een hoogtechnologisch bedrijf? Waarvoor je normaal gezien over jarenlange economische, technische, managementgerelateerde bagage moet beschikken? Ik niet.

Het zou je natuurlijk wel sieren mocht je die redenering doortrekken naar alle politiekers. Zie je een licenciaat pol en soc een hoogtechnologisch bedrijf leiden?
Neen? Ik ook niet. Nochtans is dat de huidige minister van onderwijs.
Hij is steengoed in zeggen wat de man in de straat wil horen.
Een IT’er op binnenlandse zaken: dat was onze Sterke Jan. Nog 1 die goed is in zeggen wat de burger wil horen....
Een pedagoog op asiel en migratie? Kan allemaal. In andere discussies noem je mensen met een degelijk diploma vlotjes “pedagoogjes”.
Het zou je sieren mocht je uw redenering doortrekken naar alle politiekers én naar alle diploma’s: niet alleen de studies die in jouw ogen niks voorstellen.

BerichtGeplaatst: 21 nov 2020 15:37 
Je mag dat gerust verder doortrekken van mij, er zijn veel politici in dat bedje ziek, dat klopt. En dat kost ons volgens mij handenvol geld.

BerichtGeplaatst: 21 nov 2020 20:02 
Emmeke schreef:
Als er nu één ding is dat ondertussen wel zou mogen doordringen bij mensen, is het dat de groene politieke partij weinig te maken heeft met milieubewust en groen zijn :? . Natuurlijk moet men op zoek gaan naar groene alternatieven, maar het moet realistisch en leefbaar blijven...
Ik ben blij dat er eindelijk eens mag gezegd worden dat kernenergie al bij al zo slecht nog niet is! Maar ik vind het heel spijtig dat de enige oplossing voor ons energieprobleem blijkbaar is om meer energie te produceren op een 'groene' manier, en men totaal negeert dat gewoon zuiniger zijn met onze energie eigenlijk veel meer uithaalt. De grootste verbruikers zoals BASF en ArcelorMittal betalen er amper voor, ontsnappen aan het betalen van taksen. Laat hen wél betalen, en er kan meteen een nieuwe centrale gezet worden. Of zorg ervoor dat dat ze minder verbruiken, dat kan ook helpen...

Volledig akkoord. Voor mij staat groen voor extra kosten voor de consument. Maw verarming van de bevolking doch het zal nog vele jaren duren voor iedereen dit ziet.

BerichtGeplaatst: 21 nov 2020 23:30 
Maar als je extra belastingen oplegt aan BASF en Arcelor, dan vertrekken die gewoon volledig naar China. Of elders. Er zijn plekken waar het goedkoper werken is. Weg werk voor velen.

BerichtGeplaatst: 21 nov 2020 23:48 

Gast schreef:
Maar als je extra belastingen oplegt aan BASF en Arcelor, dan vertrekken die gewoon volledig naar China. Of elders. Er zijn plekken waar het goedkoper werken is. Weg werk voor velen.

Dat is waar, maar er subsidies en voordelen naar blijven smijten, hen niet eens laten betalen voor de energie die ze verbruiken, dat kost ook veel. Laat hen eerlijk betalen, daar ook het principe toepassen van de vervuiler/gebruiker betaalt, en haal bijvoorbeeld de loonkost naar beneden. De gewone mensen moeten maar zuiniger zijn, ecologisch, milieubewust, en de grote vervuilers, tja, die mogen alles hé, want anders trekken ze weg... Gelukkig vinden ze de publieke opinie belangrijk, hun aandelenkoersen, hun winsten, dat ze dat dan maar gebruiken om druk te zetten?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 nov 2020 00:13 
Ik zou niet meteen denken dat Arcelor zijn beleid op de publieke opinie zal baseren. Die hebben al serieus gesaneerd en kijken in de eerste plaats naar rendement. Ze krijgen al zware CO²-heffingen en -richtlijnen opgelegd. Het is niet voor niets dat de Europese staalproductie de afgelopen decennia serieus gekrompen is.

Pagina 128 van 130 [ 1948 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur