Het is nu 24 jan 2022 01:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 968 van 1005 [ 15066 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 965, 966, 967, 968, 969, 970, 971 ... 1005  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Coronavirus
BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 18:39 
Emmeke schreef:
Gast schreef:
Moest die griepepidemie ervoor zorgen dat de ziekenhuizen en de IC-afelingen helemaal vol liggen, en andere levensreddende behandelingen daardoor moeten uitgesteld worden, dan zou ik hier idd ook voor algemene vaccinatie pleiten.
Maar ik vind ze niet schuldig voor het feit dat andere mensen in het ziekenhuis belanden (want naar mijn mening gaat het vaccin die massale besmettingen niet kunnen voorkomen), maar ze zijn wel schuldig omdat ze een ziekenhuisbed innemen die naar een ander had kunnen gaan, terwijl ze dat simpelweg kunnen voorkomen hadden.

Tja, daar zijn we het dus niet over eens. Iedereen neemt een ziekenhuisbed in dat naar een ander had kunnen gaan. Dat een jong persoon met corona in het ziekenhuis belandt, is minder waarschijnlijk.
Het is niet dat die algemene vaccinatie ineens de redding zal zijn, niet bij griep, niet bij corona.

Iedereen neemt een ziekenhuisbed in ... maar ongevaccineerden hadden dit in het merendeel van de gevallen kunnen vermijden en dat was goed geweest omdat 1 coronapatiënt zo'n bed niet enkele dagen, maar meerdere weken inneemt, en dus eigenlijk meerdere mensen de nodige zorgen ontzegt.

BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 18:40 
Algemene vaccinatie zou ons dus absoluut van die miserie kunnen besparen.

BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 19:08 

En verplicht de rokers dan ook maar meteen te stoppen, verbied alcohol, laat alle auto's maximum 30km/u rijden, of beter: verbied auto's!
Het is niet de schuld van de niet-gevaccineerden dat de zorg onderbemand en ondergewaardeerd is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 20:14 
Emmeke schreef:
En verplicht de rokers dan ook maar meteen te stoppen, verbied alcohol, laat alle auto's maximum 30km/u rijden, of beter: verbied auto's!
Het is niet de schuld van de niet-gevaccineerden dat de zorg onderbemand en ondergewaardeerd is.

Want er worden ook hele dagen operaties uitgesteld omdat intensieve vol ligt met rokers en alcoholisten.
Draai of keer het zoals je wil, een vaccin is de enige manier om kans op ernstig verloop van covid zoveel mogelijk te vermijden.

BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 20:20 
Eentje voor Emmeke:

https://www.demorgen.be/nieuws/hoe-jong ... L848wytC6I

"Het basisonderwijs speelde de voorbije weken wél een belangrijke rol in de verspreiding van het virus. In lagere scholen zijn er nu dubbel zoveel besmettingen als elders.
“Klopt. We zitten nu in een andere ­situatie dan tijdens de vorige golven. Toen zagen we minder problemen bij kinderen omdat ze minder besmettelijk waren, maar de deltavariant heeft dat veranderd: kinderen zijn nu bijna even besmettelijk als volwassenen destijds met het eerste virus uit Wuhan, ook omdat de meeste volwassenen intussen gevaccineerd zijn. De kaarten ­liggen nu dus heel anders: als we dat niet onder ogen zien, stevenen we weer op een sluiting van de scholen af.”"

Kinderen geven de deltavariant dus vrijwel in dezelfde mate door aan hun ouders als omgekeerd.
Dat komt niet doordat deze variant beter aangepast is aan kinderen, maar doordat de meeste volwassenen intussen gevaccineerd zijn. Een algemene vaccinatieplicht voor volwassenen kan dus wel degelijk nuttig zijn.

BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 20:21 
Gast schreef:
Emmeke schreef:

Want er worden ook hele dagen operaties uitgesteld omdat intensieve vol ligt met rokers en alcoholisten.
Draai of keer het zoals je wil, een vaccin is de enige manier om kans op ernstig verloop van covid zoveel mogelijk te vermijden.

Die liggen echt geen weken op intensieve.

BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 20:28 
En wat extra investeringen in de zorg betreft: keep on dreaming. De put die intussen gemaakt is, moet ook weer gedempt, en de besparingen in de zorg zullen gewoon worden verdergezet, onder het mom van kwaliteitsverbetering en efficiëntiewinst. Men kan maar zaaien naar de zak ... en het doen met de middelen die er zijn.
Als de IC-capaciteit beperkt is, dan zou het dwaas zijn om opnames die men kan vermijden door vaccinatie niet ook effectief te vermijden. Volwassenen die zich niet laten vaccineren, plegen a.h.w. vluchtmisdrijf. Ze weten dat ze anderen in de problemen brengen, maar lopen ervan weg.

BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 21:24 
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/12/06/ee ... n-a4068043
Als dit klopt, zou de snelle verspreiding van Omikron een voordeel kunnen zijn (t.o.v. de deltavariant).

BerichtGeplaatst: 09 dec 2021 13:15 

De mondmaskerplicht bij kinderen invoeren, heeft blijkbaar als doel om hen terug 'vrijheid' te geven eens ze gevaccineerd zijn :? . Net zoals dat coronapaspoort dus.
Dat zelfs het WHO eigenlijk niet achter dat vaccineren van minderjarigen staat, negeert men.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 dec 2021 19:33 
Men is niet verplicht om zijn kind te vaccineren he? Vanaf 12 jaar is dat het overwegen waard, aangezien ze vanaf die leeftijd veel autonomer worden en veel meer externe mensen zien, en op het virus reageren zoals een volwassene dat doet. Een jonger kind zou ik alleen laten vaccineren als er risicofactoren meespelen.

BerichtGeplaatst: 09 dec 2021 19:40 

Gast schreef:
Men is niet verplicht om zijn kind te vaccineren he? Vanaf 12 jaar is dat het overwegen waard, aangezien ze vanaf die leeftijd veel autonomer worden en veel meer externe mensen zien, en op het virus reageren zoals een volwassene dat doet. Een jonger kind zou ik alleen laten vaccineren als er risicofactoren meespelen.

Neen, het is niet verplicht, maar ze mogen niet mee op uitstappen als ze niet gevaccineerd zijn :roll: . Het is WEL verplicht, omdat ze dat koppelen aan vrijheid terugkrijgen, aan een coronapas.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 dec 2021 21:04 
https://www.sciensano.be/nl/pershoek/ne ... senquete-2
Sciensano lanceert de 9de COVID-19-gezondheidsenquête met focus op hoe we de 4de coronagolf ervaren.
Deadline: 24 december 2021.

BerichtGeplaatst: 13 dec 2021 23:17 
Heb je het snot, een hoest, last van maag of darmen, hoofdpijn of keelpijn dan kom je bij onze HA niet meer binnen zelfs wanneer je negatief getest bent. Want dit zijn allemaal symptomen van Corona. Heb je toch medische hulp nodig dan moet je maar naar spoed. En dan verschieten ze dat spoed en de ziekenhuizen de medische hulp niet meer aankunnen.

BerichtGeplaatst: 13 dec 2021 23:30 

Gast schreef:
https://www.sciensano.be/nl/pershoek/neem-deel-aan-de-nieuwe-covid-19-gezondheidsenquete-2
Sciensano lanceert de 9de COVID-19-gezondheidsenquête met focus op hoe we de 4de coronagolf ervaren.
Deadline: 24 december 2021.

:ok:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 dec 2021 23:36 
Gast schreef:
Heb je het snot, een hoest, last van maag of darmen, hoofdpijn of keelpijn dan kom je bij onze HA niet meer binnen zelfs wanneer je negatief getest bent. Want dit zijn allemaal symptomen van Corona. Heb je toch medische hulp nodig dan moet je maar naar spoed. En dan verschieten ze dat spoed en de ziekenhuizen de medische hulp niet meer aankunnen.

Ik had al snot, keelpijn, hoofdpijn, een hoestje (zeker met de verwarming aan en een godganse dag een mondmasker voor mijn neus), een grieperig gevoel (typisch als ik mijn regels heb), een weekje met darmlast en verminderde eetlust (heel het huishouden trouwens) en van alles wat op corona zou kunnen wijzen. Het interesseert me niet meer. Als ik me niet zodanig ziek voel dat ik een dokter nodig heb, is dat wat het is.

Pagina 968 van 1005 [ 15066 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 965, 966, 967, 968, 969, 970, 971 ... 1005  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur