Het is nu 24 jan 2022 01:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 966 van 1005 [ 15066 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 963, 964, 965, 966, 967, 968, 969 ... 1005  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Coronavirus
BerichtGeplaatst: 04 dec 2021 19:38 
Wij zien dat die deltavariant al stukken vlotter rondgaat dan wat daarvoor passeerde. Vorige week gaf een bewoner aan wat keelpijn te hebben, werd getest, bleek positief, en meerdere anderen in die groep. De bewoners zelf kunnen geen maskers dragen. Zo hebben we de afgelopen weken al meerdere uitbraken gehad. Voor de meesten blijft het bij wat verkoudheidsklachten, sommigen zijn toch goed ziek. De boosters worden momenteel gezet.
Ik vrees dat we omikron totaal niet kunnen buitenhouden straks.

BerichtGeplaatst: 04 dec 2021 19:50 
Bij ons trouwens niet zozeer maag-darmklachten als eerste symptomen. Wel lichte verhoging en/of keelpijn.

BerichtGeplaatst: 04 dec 2021 20:07 

Gast schreef:
Bij ons trouwens niet zozeer maag-darmklachten als eerste symptomen. Wel lichte verhoging en/of keelpijn.

Keelpijn en heesheid ook maar minder dan de maag-darm klachten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 dec 2021 20:10 

Gast schreef:
Wij zien dat die deltavariant al stukken vlotter rondgaat dan wat daarvoor passeerde. Vorige week gaf een bewoner aan wat keelpijn te hebben, werd getest, bleek positief, en meerdere anderen in die groep. De bewoners zelf kunnen geen maskers dragen. Zo hebben we de afgelopen weken al meerdere uitbraken gehad. Voor de meesten blijft het bij wat verkoudheidsklachten, sommigen zijn toch goed ziek. De boosters worden momenteel gezet.
Ik vrees dat we omikron totaal niet kunnen buitenhouden straks.

Inderdaad, de bewoners onderling dragen geen maskers. Ze zaten weer in groep en dat is ideaal voor verspreiding. Omikron gaan we inderdaad niet kunnen buitenhouden. Delta is al veel besmettelijker en Omikron schijnbaar 6 keer meer besmettelijk :cry:

Probleem is ook tekort aan personeel. Velen zaten en zitten in quarantaine, of zijn besmet. Doordat de afdeling automatisch in quarantaine gaat bij een uitbraak kan er geen personeel van andere niet besmette afdelingen ingezet worden. We blijven al 2 jaar roeien met de riemen die we hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 dec 2021 21:25 
S.(Leeuwtje) schreef:

Wat wij geleerd hebben uit die 2 jaar corona is dat het allerbelangrijkste het correct dragen van een chirurgisch mondmasker is ( liefst FFP) , afstand houden en een goede handhygiene.

Veel belangrijker dan vaccinatie.

.

Volledig akkoord. Ik werk ook in de zorg en ben na 2 jaar nog altijd niet besmet geweest. Wonder boven wonder, want ben al met veel coronapatiënten in aanraking geweest. Bij de meeste wist ik op het moment zelf niet dat ze positief waren.
Je sluit de grootste risico's uit als je goed oplet, met kennis van zaken. Mondmasker correct dragen, handhygiëne is heel belangrijk, waar mogelijk afstand houden en goed ventileren. Je moet goed weten waar je mee bezig bent en daar knelt wel het schoentje bij de meesten.
Ik zeg niet dat het een garantie biedt om niet besmet te geraken, maar ik geloof hier meer in dan in de vaccinatie. De vaccinatie is wel gemakkelijker om het grootste deel van de bevolking te bereiken want de meeste leven de maatregelen niet correct na, en dat is zelfs meestal niet bewust.

BerichtGeplaatst: 04 dec 2021 21:37 

Gast schreef:
Ik zeg niet dat het een garantie biedt om niet besmet te geraken, maar ik geloof hier meer in dan in de vaccinatie. De vaccinatie is wel gemakkelijker om het grootste deel van de bevolking te bereiken want de meeste leven de maatregelen niet correct na, en dat is zelfs meestal niet bewust.

Gevaccineerden kunnen ook besmet worden en besmettelijk zijn. Goede verluchting is het belangrijkste om het risico op besmetting te verkleinen. Gevaccineerden zijn zelfs gevaarlijker, omdat ze anderen besmetten zonder dat ze zelf ziek worden.
Ik vind een gevaccineerde die zich niet laat testen terwijl die een hoog risico gelopen heeft, véél gevaarlijker dan een niet-gevaccineerde die voorzichtig is. Het is vooral de houding van de persoon die voor besmettingen zorgt, niet het al dan niet gevaccineerd zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 dec 2021 22:25 
Emmeke schreef:
[ Het is vooral de houding van de persoon die voor besmettingen zorgt, niet het al dan niet gevaccineerd zijn.

Ja awel dat zeg ik toch ook. Vaccinatie voorkomt geen besmetting, maar het zorgt er wel voor dat een groot deel van de bevolking niet ziek wordt en dat is toch ook wel een groot voordeel voor de zorg, en dus voor de maatschappij.

BerichtGeplaatst: 04 dec 2021 22:44 

Gast schreef:
Emmeke schreef:
[ Het is vooral de houding van de persoon die voor besmettingen zorgt, niet het al dan niet gevaccineerd zijn.

Ja awel dat zeg ik toch ook. Vaccinatie voorkomt geen besmetting, maar het zorgt er wel voor dat een groot deel van de bevolking niet ziek wordt en dat is toch ook wel een groot voordeel voor de zorg, en dus voor de maatschappij.

Dat verluchting belangrijk is en vaccinatie geen besmettingen tegenhoudt, kan ni genoeg herhaald worden :mrgreen: !

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 dec 2021 13:23 
Emmeke schreef:
Gast schreef:
Emmeke schreef:

Dat verluchting belangrijk is en vaccinatie geen besmettingen tegenhoudt, kan ni genoeg herhaald worden :mrgreen: !

Ik ga daarmee akkoord, maar door het zo te verwoorden, minimaliseer je wel het voordeel van de vaccinatie. Het vaccin zorgt er wel nog altijd voor dat mensen minder ziek worden, dat er minder overlijdens zijn en dat de ziekenhuizen het beter kunnen volhouden. Niet onbelangrijk toch.

BerichtGeplaatst: 05 dec 2021 13:41 

Gast schreef:
Emmeke schreef:

Ik ga daarmee akkoord, maar door het zo te verwoorden, minimaliseer je wel het voordeel van de vaccinatie. Het vaccin zorgt er wel nog altijd voor dat mensen minder ziek worden, dat er minder overlijdens zijn en dat de ziekenhuizen het beter kunnen volhouden. Niet onbelangrijk toch.

Neen, ik minimaliseer niets, ik belicht de andere kant. Ze willen dat vaccin verplichten voor kinderen en alle jonge, gezonde mensen omdat het de besmettingen zou tegenhouden en dat klopt niet. Dat vaccin is goed voor de gevaccineerde zelf, en op die manier idd ook om minder mensen in het ziekenhuis te krijgen, maar door mensen die sowieso niet in het ziekenhuis zouden belanden te verplichten om zich te laten vaccineren, lost men niets op. Men moet de juiste mensen vaccineren en beschermen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 dec 2021 13:48 
Emmeke schreef:
, maar door mensen die sowieso niet in het ziekenhuis zouden belanden te verplichten om zich te laten vaccineren, lost men niets op. .

Dit zou ik nog zo niet durven beweren. Er zijn heel veel jonge mensen die wel erg ziek zijn door het virus. Je kan ze toch maar beter beschermen.
Anderzijds geloof ik ook nooit dat de verplichte vaccinatie de circulatie van het virus kan stoppen.

BerichtGeplaatst: 05 dec 2021 14:01 
In een glazen box in een hoek van één van de afdelingen intensieve zorg van het UZ Gent ligt een jonge vrouw nu al 95 dagen aan een beademingsmachine. Uitzonderlijk had ze vanochtend haar ogen open, en keek ze met een glazige blik voor zich uit. ‘Een doorsnee jonge vrouw’, omschrijft diensthoofd intensieve zorg Dominique Benoit haar. ‘Geen onderliggende aandoeningen. Maar niet gevaccineerd.’ Haar herstel vordert traag – te traag. ‘Haar longen zijn zo aangetast dat we haar niet van de machine durven halen’, zegt Benoit. De familie van de jonge vrouw liet zich onder invloed van haar toestand alsnog vaccineren.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20211203_94285709

Eentje van de soort die volgens jou 'sowieso niet in het ziekenhuis zou belanden' en dus geen baat heeft bij vaccinatie.

BerichtGeplaatst: 05 dec 2021 14:25 

Gast schreef:
In een glazen box in een hoek van één van de afdelingen intensieve zorg van het UZ Gent ligt een jonge vrouw nu al 95 dagen aan een beademingsmachine. Uitzonderlijk had ze vanochtend haar ogen open, en keek ze met een glazige blik voor zich uit. ‘Een doorsnee jonge vrouw’, omschrijft diensthoofd intensieve zorg Dominique Benoit haar. ‘Geen onderliggende aandoeningen. Maar niet gevaccineerd.’ Haar herstel vordert traag – te traag. ‘Haar longen zijn zo aangetast dat we haar niet van de machine durven halen’, zegt Benoit. De familie van de jonge vrouw liet zich onder invloed van haar toestand alsnog vaccineren.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20211203_94285709

Eentje van de soort die volgens jou 'sowieso niet in het ziekenhuis zou belanden' en dus geen baat heeft bij vaccinatie.

Dat zijn de uitzonderingen. Ze ligt er trouwens al langer dan 3 maanden, dat is dus niet iemand die tijdens deze vierde golf in het ziekenhuis belandde, misschien zelfs voor ze de kans kreeg om zich te laten vaccineren? Er is een eenvoudige test in ontwikkeling waarmee een ernstig verloop goed voorspeld kan worden, die kan gebruikt worden om te zien welke mensen baat hebben bij een vaccin. Zomaar iedereen vol gaan spuiten met iets waarvan men de lange(re) termijneffecten nog niet kent, iets waarvan men weet dat het problemen aan het hart kan geven, om een enkeling uit het ziekenhuis te houden, is niet echt in verhouding...
Het is niet omdat 'een jonge' vrouw op ICU belandt, dat men als oplossing alle kinderen moet gaan vaccineren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 dec 2021 15:24 
Uitzonderingen of niet: het zijn er voldoende om IC zodanig lang te bezetten dat heel wat andere mensen hun ingreep moeten uitstellen. Die had daar niet moeten liggen. Zo simpel is dat.

BerichtGeplaatst: 05 dec 2021 15:57 

Gast schreef:
Uitzonderingen of niet: het zijn er voldoende om IC zodanig lang te bezetten dat heel wat andere mensen hun ingreep moeten uitstellen. Die had daar niet moeten liggen. Zo simpel is dat.

De gevaccineerden hadden daar niet moeten liggen, het is nog simpeler.

Profiel  

Pagina 966 van 1005 [ 15066 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 963, 964, 965, 966, 967, 968, 969 ... 1005  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur