Het is nu 06 aug 2021 05:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 815 van 848 [ 12708 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 812, 813, 814, 815, 816, 817, 818 ... 848  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Coronavirus
BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 19:22 

Gast schreef:
Ik vraag me af hoe oud die mensen zijn die door AZ gestorven zijn en of ze eerder al onderliggende problemen hadden. Dat zou bij mij toch een 'troost' zijn, moest ik weten dat ze bejaard zijn of al bloedstollingsproblemen hadden.
En of dat ook soms gebeurt na een tweede prik, want daar moet ik bijna half augustus ook nog om.

U 'moet' helemaal niks!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 19:24 

Ik erger mij er ondertussen dood aan dat de coronamaatregels in functie van de voetbal aangepast worden... Brood en spelen :roll: .
Het lijkt echt niet meer te draaien om de zorg niet overbelasten, besmettingen en zieken beperken. Allez, ik klaag niet dat er versoepeld wordt, maar wel hoe het weer gecommuniceerd wordt.

En waar halen ze nu weer dat aantal van 8? 'Dat hadden ze nog niet gehad' vind ik géén goeie reden!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 19:26 

Babbel schreef:
Gast schreef:
Ik vraag me af hoe oud die mensen zijn die door AZ gestorven zijn en of ze eerder al onderliggende problemen hadden. Dat zou bij mij toch een 'troost' zijn, moest ik weten dat ze bejaard zijn of al bloedstollingsproblemen hadden.
En of dat ook soms gebeurt na een tweede prik, want daar moet ik bijna half augustus ook nog om.

U 'moet' helemaal niks!

Oh jawel: sociale druk enzo ;) .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 19:35 
Da's waar. Bij mij ook sociale druk, scheef bekeken worden... er zijn er die zeggen dat ik niet meer zal mogen winkelen, tanken, geen bioscoop meer...
Dat alles enkel nog toegankelijk zal zijn met certificaat.

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 20:23 
Na mijn eerste enting met Pfizer kreeg ik een 8 uur later verschrikkelijke spierpijn in schouders, rug en armen en benen. Heeft ongeveer een 24 uur geduurd. Daarna heb ik 2x een neusbloeding gehad en dit is iets waar ik nooit last van heb.

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 20:25 
Emmeke schreef:
Ik erger mij er ondertussen dood aan dat de coronamaatregels in functie van de voetbal aangepast worden... Brood en spelen :roll: .
Het lijkt echt niet meer te draaien om de zorg niet overbelasten, besmettingen en zieken beperken. Allez, ik klaag niet dat er versoepeld wordt, maar wel hoe het weer gecommuniceerd wordt.

En waar halen ze nu weer dat aantal van 8? 'Dat hadden ze nog niet gehad' vind ik géén goeie reden!

De zorg is op dit moment toch niet meer 'overbelast' met coronapatiënten?
Ik wil trouwens nog wel eens zien hoe correct ziekenhuizen omgingen met opgeven van coronapatiënten en subsidies binnenrijven. Er zouden nog wel eens wat lijken uit de kast kunnen vallen op dat vlak.

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 20:28 
Gast schreef:
Na mijn eerste enting met Pfizer kreeg ik een 8 uur later verschrikkelijke spierpijn in schouders, rug en armen en benen. Heeft ongeveer een 24 uur geduurd. Daarna heb ik 2x een neusbloeding gehad en dit is iets waar ik nooit last van heb.

Een tante van me (82) had een bizarre hoofdpijn na elke inenting met Pfizer. Spreekt van 'kloppen' in haar hoofd'. Maar het was weekend en ze wou de dokter niet lastigvallen dan. Na het weekend was het over.

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 20:49 
Babbel schreef:
Gast schreef:

U 'moet' helemaal niks!

Correctie: Daar 'ga' ik in augustus ook nog om, voor de mierenneukers...

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 20:55 
Emmeke schreef:
Op HLN zijn ze ook wel goed, in een filmpje laten ze de woordvoerster van het FAVV aan het woord, en het eindigt met dat men alert moet zijn voor bepaalde symptomen. Welke symptomen, tja, daar hebben we het raden naar :roll: .
Beseffen ze dan niet dat ze gewoon moeten zeggen wélke symptomen, dat dat mensen al voor een deel zou geruststellen :scratch: ?
Dat ze geen leeftijden geven, vind ik ook niet meteen geruststellend, want eigenlijk weet iedereen dat die 41 dat ze erop geplakt hebben eigenlijk gewoon natte vingerwerk is...

Ik heb een plek die pijn doet op m'n been (kuit), ik denk dat het opkwam een week na de prik. Als ik goed kijk zie ik een ader, en daar exact doet het pijn. Ik heb hele bruine benen dus je ziet het niet van ver en ik heb normaal geen spataders.
Ik moet toegeven dat ik toch ook al gaan googelen ben na m'n AZ-prik. Maar daar staat heel veel pijn in de benen, zwelling, paarse stervormige bloeduitstortingen.
Zo erg is het nu ook weer niet en mss let ik er nu extra op na het krijgen van die prik.
Maar ze mogen de mensen idd wat beter inlichten over wat de symptomen eigenlijk zijn die écht alarmerend zijn.

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 20:58 
Emmeke schreef:
Babbel schreef:
Gast schreef:

U 'moet' helemaal niks!

Oh jawel: sociale druk enzo ;) .

Ik ga mijn 2de prik niet halen uit sociale druk, maar omdat het pas na 2 prikken AZ is dat je een beetje beschermd bent tegen de delta-variant. Lees ik ook bij buitenlandse virologen.

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 21:25 
Gast schreef:
Da's waar. Bij mij ook sociale druk, scheef bekeken worden... er zijn er die zeggen dat ik niet meer zal mogen winkelen, tanken, geen bioscoop meer...
Dat alles enkel nog toegankelijk zal zijn met certificaat.

Er zijn er die zeggen... :roll:
En dat 'tanken' daar tussen staat, lmao!

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 21:28 

Zo'n grote stap zit daar al niet meer tussen zenne... Ik vind het ongelooflijk hoe ze iedereen zo bewerkt hebben gekregen om zo'n certificaat aanvaardbaar te maken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 jun 2021 12:42 

Citaat:
Gevaccineerden met AstraZeneca niet welkom op concerten Bruce Springsteen in New York

Slecht nieuws voor muziekliefhebbers die volgende week naar een concert van Bruce Springsteen op Broadway wilden gaan en twee prikjes kregen met het vaccin van AstraZeneca: zij komen er niet in. Vooral Canadese fans die niet ver moeten reizen naar New York zijn de dupe.
Volledig artikel HLN
Wauw, en de segregatie gaat voort, nu is zelfs gevaccineerd zijn niet goed genoeg, het moet ook nog het 'juiste' vaccin zijn...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 jun 2021 13:07 

Citaat:
Annulatie Tomorrowland kan Vlaamse regering tot 1,8 miljoen euro kosten, Bart Somers wil overleg met burgemeesters Boom en Rumst: “Als er goede wil is zijn oplossingen te vinden”

Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open Vld) gaat "in de loop van volgende week" in gesprek met de burgemeesters van Boom en Rumst over hun beslissing om het dancefestival Tomorrowland dit jaar niet te laten plaatsvinden. Dat heeft hij donderdagavond aangekondigd. "Samen moeten we dat (festival) veilig kunnen organiseren", zo klinkt het. Als het festival niet kan doorgaan, kan dat de Vlaamse overheid tot 1,8 miljoen euro kosten. “Dat is een gevolg de voorschottenregeling van de Vlaamse regering. Als een evenement niet kan doorgaan, moeten de kosten die al gemaakt zijn en niet recupereerbaar zijn, terugbetaald worden", bevestigt minister van Economie Hilde Crevits (CD&V) aan VTM Nieuws.
Volledig artikel HLN
Het moet en zal doorgaan, zoveel is duidelijk :roll: .
En wat als... ze het nu gewoon zouden laten doorgaan enkel en alleen voor Belgen? Het is gewoon idioot om mensen uit heel de wereld tijdens een pandemie naar dat soort festival te laten komen. Dat het een festival is waar de drugs vlotjes gebruikt en verkocht worden, mag hier ook echt wel meespelen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 jun 2021 13:26 
Emmeke schreef:
Citaat:
Gevaccineerden met AstraZeneca niet welkom op concerten Bruce Springsteen in New York

Slecht nieuws voor muziekliefhebbers die volgende week naar een concert van Bruce Springsteen op Broadway wilden gaan en twee prikjes kregen met het vaccin van AstraZeneca: zij komen er niet in. Vooral Canadese fans die niet ver moeten reizen naar New York zijn de dupe.
Volledig artikel HLN
Wauw, en de segregatie gaat voort, nu is zelfs gevaccineerd zijn niet goed genoeg, het moet ook nog het 'juiste' vaccin zijn...

Niet te snappen. Geen idee of de canadese keuze hadden maar als dat niet was zijn ze nu wel de sigaar.

Pagina 815 van 848 [ 12708 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 812, 813, 814, 815, 816, 817, 818 ... 848  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]