Het is nu 06 aug 2021 04:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 816 van 848 [ 12708 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 813, 814, 815, 816, 817, 818, 819 ... 848  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Coronavirus
BerichtGeplaatst: 18 jun 2021 13:56 
Gast schreef:
Emmeke schreef:
Citaat:
Gevaccineerden met AstraZeneca niet welkom op concerten Bruce Springsteen in New York

Slecht nieuws voor muziekliefhebbers die volgende week naar een concert van Bruce Springsteen op Broadway wilden gaan en twee prikjes kregen met het vaccin van AstraZeneca: zij komen er niet in. Vooral Canadese fans die niet ver moeten reizen naar New York zijn de dupe.
Volledig artikel HLN
Wauw, en de segregatie gaat voort, nu is zelfs gevaccineerd zijn niet goed genoeg, het moet ook nog het 'juiste' vaccin zijn...

Niet te snappen. Geen idee of de canadese keuze hadden maar als dat niet was zijn ze nu wel de sigaar.

Ook bij andere shows in New York zijn AZ-gevaccineerden niet welkom. In HLN stond er dat er zelfs moeilijkheden konden opduiken in de toekomst voor reizigers die naar New York of andere staten in Amerika willen omdat het ernaar uitziet dat ze mensen die gevaccineerd werden met vaccins die ze niet zelf erkenden zullen weren.
Ja jom, we zijn serieus gejost met onze astrazeneca. Niet alleen wachten tot een stuk in augustus op die tweede prik, maar dan nog niet goed voor sommige bestemmingen.

BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 15:20 
Ivm die vaccins: Zijn er eigenlijk al ergens cijfers gepubliceerd over hoe lang die vaccins vermoedelijk voor immuniteit zorgen.
Zelf krijg ik mijn tweede vaccin in augustus, maar heel veel AZ-mensen willen dat eigenlijk vervroegen (van 12 naar 8 weken). Nochtans is er nu weinig virus in omloop, België zou zelfs naar groen gaan, het is zomer, we leven meer en meer buiten...
Zou het juist geen voordeel zijn om pas in augustus dat tweede vaccin te krijgen, zodat we beter beschermd de winter ingaan? En wat met die bejaarden die hun volledige vaccinatie al in maart kregen? Zouden ze nog een even grote immuniteit hebben tegen dat ze massaal aan het kertstfeesten slaan, dan de mensen die bijna een half jaar langer moesten wachten op die volledige vaccinatie?
Of zou men tegen dan al een derde vaccinatiebeurt uitrollen voor ouderen?
Geen idee of daar al concrete gegevens/plannen rond zijn, of tast men voorlopig nog volledig in het duister?

BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 15:22 
Gast schreef:
Ook bij andere shows in New York zijn AZ-gevaccineerden niet welkom. In HLN stond er dat er zelfs moeilijkheden konden opduiken in de toekomst voor reizigers die naar New York of andere staten in Amerika willen omdat het ernaar uitziet dat ze mensen die gevaccineerd werden met vaccins die ze niet zelf erkenden zullen weren.
Ja jom, we zijn serieus gejost met onze astrazeneca. Niet alleen wachten tot een stuk in augustus op die tweede prik, maar dan nog niet goed voor sommige bestemmingen.

Ondertussen stond in de krant dat je zelfs helemaal niet welkom bent in de Verenigde Staten met astrazeneca. Dat staat er gelijk aan niet gevaccineerd.

VS weigert vooralsnog wie met AstraZeneca geprikt is

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210621_93468081

BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 16:13 

Gast schreef:
Ivm die vaccins: Zijn er eigenlijk al ergens cijfers gepubliceerd over hoe lang die vaccins vermoedelijk voor immuniteit zorgen.
Zelf krijg ik mijn tweede vaccin in augustus, maar heel veel AZ-mensen willen dat eigenlijk vervroegen (van 12 naar 8 weken). Nochtans is er nu weinig virus in omloop, België zou zelfs naar groen gaan, het is zomer, we leven meer en meer buiten...
Zou het juist geen voordeel zijn om pas in augustus dat tweede vaccin te krijgen, zodat we beter beschermd de winter ingaan? En wat met die bejaarden die hun volledige vaccinatie al in maart kregen? Zouden ze nog een even grote immuniteit hebben tegen dat ze massaal aan het kertstfeesten slaan, dan de mensen die bijna een half jaar langer moesten wachten op die volledige vaccinatie?
Geen idee of daar al concrete gegevens/plannen rond zijn, of tast men voorlopig nog volledig in het duister?

Ze spraken toch al over een derde boostervaccin in de herfst? Het moet blijven opbrengen hé...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 16:41 
Emmeke schreef:
Gast schreef:

Ze spraken toch al over een derde boostervaccin in de herfst? Het moet blijven opbrengen hé...

Blijven opbrengen? Het moet vooral blijven werken, zodat we in de herfst niet weer met een golf en bijhorende lockdown zitten en onze kinderen eens een normaal school- of academiejaar hebben. Da's momenteel mijn grootste bekommernis. En al moeten we die oudjes daarvoor 10 keer per jaar inenten, het zou me nog niet kunnen schelen.
Alleen vroeg ik me af of dat al zeker was dat die booster er ging komen, of wacht men eerst af (om dan weer in paniek te schieten). Want echt zeker over hoe lang die werkzaamheid van de vaccins duurt is men nog niet zeker?

BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 16:48 

Ach, gewoon iedereen die op reis gaat, politiekers die persé Tomorrowland willen laten doorgaan,... zo gaat het niet moeilijk zijn om een volgende golf te krijgen natuurlijk.
Aanvankelijk was gezegd dat men toch zeker een jaar beschermd zou zijn, maar ze weten het gewoon niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 18:15 
Emmeke schreef:
Ach, gewoon iedereen die op reis gaat

Als je moet wat je moet doen op reis, gevaccineerd bent of een negatieve test aflevert, zal het toch daaraan niet liggen als er een nieuwe golf komt.

BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 18:26 

Natuurlijk niet. ALS... Net zoals vorig jaar dus :? .
Waarom zouden mensen zich op verlof ineens beter aan maatregels en afstand respecteren gaan houden en dan dat ze thuis doen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 19:25 
De situatie is nu toch anders. Iedereen die op reis gaat, is gevaccineerd, of wordt getest.

BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 20:36 
Dat denk ik ook. Tenzij een bepaald vaccin totaal niet zou werken bij een nieuwe variant natuurlijk. Sowieso al ontgoocheld dat 1 vaccin niet voldoende beschermd. Ik zag die 2de eerder als een booster, maar blijkbaar is die echt een noodzaak om enigszins beschermd te zijn tegen de delta-variant.

BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 20:36 
Gast schreef:
Dat denk ik ook. Tenzij een bepaald vaccin totaal niet zou werken bij een nieuwe variant natuurlijk. Sowieso al ontgoocheld dat 1 vaccin niet voldoende beschermd. Ik zag die 2de eerder als een booster, maar blijkbaar is die echt een noodzaak om enigszins beschermd te zijn tegen de delta-variant.

beschermt

BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 20:58 
Gast schreef:

Hier en daar kan er nog een variant opduiken, maar we gaan nooit meer in die mate met een crisis te maken krijgen dat de zorg en de IC overbelast geraken zoals vorig jaar. Dit zal nooit meer voorkomen.

BerichtGeplaatst: 23 jun 2021 18:26 

Ze dachten dat ze safe waren met hun vaccin :roll:
Niet dus. Die op minder dan een jaar in elkaar gedraaide 'wondervaccins' hebben blijkbaar een verborgen agenda.

Uit GVA (deel tekst) :

Dit artikel is exclusief voor abonnees
© BELGA

Coronavirus slaat zwaar toe in woonzorgcentrum waar bijna iedereen gevaccineerd was: helft bewoners besmet, 12 doden
Bij een corona-uitbraak in een woonzorgcentrum in Nijvel zijn twaalf mensen overleden. Opvallend, want zij waren voor de uitbraak wel degelijk gevaccineerd. Hoe het virus is binnengeraakt en hoe het komt dat er nog zoveel overlijdens te betreuren zijn, wordt verder onderzocht.
Nina Bernaerts

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 jun 2021 18:30 

'Bijna' iedereen was gevaccineerd? In een woonzorgcentrum???
Het zou dan wel interessant zijn om te weten of het dan de niet-gevaccineerden waren die gestorven zijn. En zijn ze gestorven met corona, of door corona?
Het gaat erop neerkomen dat degenen bij wie het vaccin goed werkt, degenen zijn die van nature een goeie afweer hadden of wat :mrgreen: ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 jun 2021 18:34 

Emmeke schreef:
'Bijna' iedereen was gevaccineerd? In een woonzorgcentrum???
Het zou dan wel interessant zijn om te weten of het dan de niet-gevaccineerden waren die gestorven zijn. En zijn ze gestorven met corona, of door corona?
Het gaat erop neerkomen dat degenen bij wie het vaccin goed werkt, degenen zijn die van nature een goeie afweer hadden of wat :mrgreen: ?

Ze waren wel degelijk gevaccineerd staat er ;)
En net als voor de vaccinatie is de vraag ' Stierven ze met of door Corona' maar toen was er geen twijfel : dood = Corona! :lol: :roll:

Profiel  

Pagina 816 van 848 [ 12708 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 813, 814, 815, 816, 817, 818, 819 ... 848  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]