Het is nu 06 aug 2021 04:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 9 van 26 [ 389 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 26  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Vakantie en corona
BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 10:53 
Gast schreef:
Gast schreef:
Gast schreef:
Waar heb je dat eigenlijk laten testen? Ik zou precies niet direct weten waar naartoe?

Die testcentra kan je vinden op internet. Maar sommige lopen wel heel vlug vol.

Hoe meld je precies aan? De testcentra in mijn buurt hebben precies geen duidelijke site, ik kom gewoon bij het ziekenhuis terecht. Kan je op voorhand een dag reserveren? Doe je dat telefonisch?
(Sorry voor de vragen, maar op den duur vind je door het bos de bomen niet meer).

Ik ga naar het labo. Heb al gemaild. Vanaf morgen zou ik een code krijgen voor een gratis test (ik nie alleen he, iedereen krijgt die :mrgreen: ). En dan moet ik bellen voor een afspraak. 1,5 dag voor afreis, zo raadden ze me aan. Omdat het voor mijn minderjarige kinderen gaat hebben ze me ook aangeraden vooraf te checken of ze gekoppeld staan aan mijngezondheid.be. Blijkbaar gaat er soms nog wat tijd over dat koppelen.
En ja, ik reken op zo’n lange staaf. Twas een prutser zeker bij uw dochter? Hier ook iedereen al paar van die staven in de neus gehad en niemand vond da vree pijnlijk?

BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 10:58 
Oké, het wordt wat zoeken waar ik best zou gaan in m'n buurt. :scratch:
Mss was het idd een prutser, mijn dochter was doodsbang toen ze nog eens moest getest worden (en die angst heeft zich precies op mij overgezet :oops: ). De tweede keer was dus een andere test en een enorm verschil, zei ze.

merci!

BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 11:16 

Gast schreef:
Ik ga naar het labo. Heb al gemaild. Vanaf morgen zou ik een code krijgen voor een gratis test (ik nie alleen he, iedereen krijgt die :mrgreen: ). En dan moet ik bellen voor een afspraak. 1,5 dag voor afreis, zo raadden ze me aan. Omdat het voor mijn minderjarige kinderen gaat hebben ze me ook aangeraden vooraf te checken of ze gekoppeld staan aan mijngezondheid.be. Blijkbaar gaat er soms nog wat tijd over dat koppelen.
En ja, ik reken op zo’n lange staaf. Twas een prutser zeker bij uw dochter? Hier ook iedereen al paar van die staven in de neus gehad en niemand vond da vree pijnlijk?

Mijn kinderen gaan alleen reizen, iemand enig idee hoe het dan werkt?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 11:50 
Emmeke schreef:
Gast schreef:

Mijn kinderen gaan alleen reizen, iemand enig idee hoe het dan werkt?

Ik zou op safe spelen en de testresultaten zowel via de app als op mail aanvragen. Dan kun je die afdrukken en ook een papieren versie meegeven.

BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 11:52 
Gast schreef:
Oké, het wordt wat zoeken waar ik best zou gaan in m'n buurt. :scratch:
Mss was het idd een prutser, mijn dochter was doodsbang toen ze nog eens moest getest worden (en die angst heeft zich precies op mij overgezet :oops: ). De tweede keer was dus een andere test en een enorm verschil, zei ze.

merci!

Denk dat je wel opties zal hebben hoor? Eens kijken op de sites van de medische labo’s in je buurt en het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Veel ziekenhuizen starten met een testcentrum gericht op reizigers.
Veel huisartsen daarentegen doen het niet (meer).

BerichtGeplaatst: 26 jun 2021 10:44 
Wij gaan met de auto naar Italië met het gezin, maar onze kinderen zijn nog niet gevaccineerd. Om door te gaan, laten we dus eerst een PCR-test afnemen, we krijgen per persoon 2 gratis testen. Om terug te keren, rijden we in één keer van Italië naar huis, maar we moeten wel door Duitsland en Oostenrijk rijden daarvoor. Moeten wij daarvoor in Italië dan eerst een PCR-test laten afleggen, ook als we niet overnachten? En indien ja, zijn die ook gratis?

BerichtGeplaatst: 26 jun 2021 10:57 

Het zou niet meer dan logisch zijn dat je dan ook een pcr test zou moeten laten doen, en het lijkt me onmogelijk om georganiseerd te krijgen dat dat gratis is...
Hoe zou het trouwens zitten als je van een groen land naar een groen land gaat? Mijn jongens vliegen (normaal gezien) van groen naar groen, vorig jaar geen probleem en zelfs geen quarantaine ofzo, maar dit jaar gaan we dan een paar keer moeten georganiseerd krijgen dat ze op tijd getest worden?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 jun 2021 11:02 
Emmeke schreef:
Het zou niet meer dan logisch zijn dat je dan ook een pcr test zou moeten laten doen, en het lijkt me onmogelijk om georganiseerd te krijgen dat dat gratis is...
Hoe zou het trouwens zitten als je van een groen land naar een groen land gaat? Mijn jongens vliegen (normaal gezien) van groen naar groen, vorig jaar geen probleem en zelfs geen quarantaine ofzo, maar dit jaar gaan we dan een paar keer moeten georganiseerd krijgen dat ze op tijd getest worden?

Ik vlieg ook van groen naar groen. De regels blijven. Ik heb een plaats kunnen bemachtigen om de kinderen te laten testen, rekening houdend met het feit dat de test niet ouder mag zijn dan 48 u én evt vluchtvertragingen.
Aan gast: geen idee. Uit curieuzenteit eens gegoogeld, nergens info over te vinden. Alleen over de formulieren die je dient in te vullen, maar nergens info over transitlanden bij terugkeer.

BerichtGeplaatst: 26 jun 2021 11:03 
Gast schreef:
Wij gaan met de auto naar Italië met het gezin, maar onze kinderen zijn nog niet gevaccineerd. Om door te gaan, laten we dus eerst een PCR-test afnemen, we krijgen per persoon 2 gratis testen. Om terug te keren, rijden we in één keer van Italië naar huis, maar we moeten wel door Duitsland en Oostenrijk rijden daarvoor. Moeten wij daarvoor in Italië dan eerst een PCR-test laten afleggen, ook als we niet overnachten? En indien ja, zijn die ook gratis?

Wel op reis willen gaan maar ook alles gratis willen. Kan je het niet betalen, blijf dan nog een jaartje thuis. Van mij mogen ze gerust al die vakantietesten betalend maken.

BerichtGeplaatst: 26 jun 2021 11:06 

Citaat:
De groene kleur is vooral goed nieuws voor wie op reis wil gaan of terugkeert van vakantie. Dat kan immers veel eenvoudiger tussen groene zones. Verbleef je in een groene of oranje zone, dan zijn er geen verplichtingen tot quarantaine of test. Maar elke terugkerende reiziger die meer dan 48 uur in het buitenland verbleef, moet nog voor aankomst in België het Passenger Locator Form invullen.
Volledig artikel demorgen
Dus nu zijn er geen verplichtingen tot quarantaine of test, maar vanaf 1 juli voeren ze wel dat coronapaspoort in en ben je wél verplicht om te testen? Echt logisch of duidelijk is het ni hé...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 jun 2021 12:15 
Emmeke schreef:
Citaat:
De groene kleur is vooral goed nieuws voor wie op reis wil gaan of terugkeert van vakantie. Dat kan immers veel eenvoudiger tussen groene zones. Verbleef je in een groene of oranje zone, dan zijn er geen verplichtingen tot quarantaine of test. Maar elke terugkerende reiziger die meer dan 48 uur in het buitenland verbleef, moet nog voor aankomst in België het Passenger Locator Form invullen.
Volledig artikel demorgen
Dus nu zijn er geen verplichtingen tot quarantaine of test, maar vanaf 1 juli voeren ze wel dat coronapaspoort in en ben je wél verplicht om te testen? Echt logisch of duidelijk is het ni hé...

Maar de quarantaine valt weg, toch?

BerichtGeplaatst: 26 jun 2021 12:44 

Vorig jaar was er ook geen quarantaine als je van groen naar groen ging.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 jun 2021 12:46 
Gast schreef:
Gast schreef:

Wel op reis willen gaan maar ook alles gratis willen. Kan je het niet betalen, blijf dan nog een jaartje thuis. Van mij mogen ze gerust al die vakantietesten betalend maken.

Wat voor reactie is dat nu? :roll: Als we moeten betalen, gaan we wel betalen, maar echt fair is het niet he. Jongeren hebben de kans nog niet gekregen om zich te laten vaccineren, en dat is de reden waarom die testen gratis zouden zijn. Voor de gepensioneerden (waarvoor de jongeren zich moeten laten inenten) is alles gratis.

BerichtGeplaatst: 26 jun 2021 12:50 

Da's duidelijk de reactie van iemand die al volledig gevaccineerd is. Mijn kinderen gaan gewoon naar hun papa, die in het buitenland woont, niks vakantie dus. Met mij gaan ze niet op verlof, maar ik kan wel alles gaan uitzoeken en regelen. Vorig jaar was het véél gemakkelijker en even veilig. Dus neen, niks 'herwonnen' vrijheid.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 jun 2021 12:51 
Citaat:
Wat voor reactie is dat nu? :roll: Als we moeten betalen, gaan we wel betalen, maar echt fair is het niet he. Jongeren hebben de kans nog niet gekregen om zich te laten vaccineren, en dat is de reden waarom die testen gratis zouden zijn. Voor de gepensioneerden (waarvoor de jongeren zich moeten laten inenten) is alles gratis.

Waar haal je dat nu weer uit. Die moeten het ook betalen als ze meermaals op reis willen. Kan jij zeveren zeg. Als je maar kan zagen op de gepensioneerden, je kan het echt niet laten. Ook jongeren krijgen de eerste 2 testen gratis. Wil jij meer op reis gaan of willen zij meer op reis gaan, dat is dan hun keuze daar moet de gemeenschap niet voor opdraaien. Daarbij de jongeren worden nu volop opgeroepen om zich te laten vaccineren, zelfs afspraken moeten nog niet meer. Haast je zou ik zeggen.

Pagina 9 van 26 [ 389 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]