Het is nu 06 aug 2021 06:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 8 van 26 [ 389 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 26  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Vakantie en corona
BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 15:57 
Gast schreef:
Mag men eigenlijk nog winkelen over de grens zonder test?

Geen idee of dat mag. Ik zou graag naar Kruidvat en enkele andere winkels in Nederland gaan.

BerichtGeplaatst: 17 jun 2021 17:09 
Gast schreef:
Gast schreef:
Mag men eigenlijk nog winkelen over de grens zonder test?

Geen idee of dat mag. Ik zou graag naar Kruidvat en enkele andere winkels in Nederland gaan.

Mag! Als je minder dan 12 u in Nederland verblijft is er geen probleem.

BerichtGeplaatst: 18 jun 2021 13:38 
Eindelijk duidelijke info gevonden: het is bij elk land verschillend. Voor Spanje geldt dat de 2e vaccinatie minstens 2 weken (4 weken voor johnssons) moet gebeurd zijn.

BerichtGeplaatst: 18 jun 2021 13:52 
Gast schreef:
Eindelijk duidelijke info gevonden: het is bij elk land verschillend. Voor Spanje geldt dat de 2e vaccinatie minstens 2 weken (4 weken voor johnssons) moet gebeurd zijn.

Waar? Heb je een link?

BerichtGeplaatst: 18 jun 2021 14:19 
Gast schreef:
Gast schreef:

Waar? Heb je een link?

https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/spanje

BerichtGeplaatst: 18 jun 2021 14:39 
Ik zie dit staan:

1.recent negatief NAAT-testresultaat (PCR, TMA, LAMP, ...) of antigeentestresultaat. U moet de test laten uitvoeren in de 48 uur vóór uw aankomst in Spanje;

2.vaccinatiecertificaat voor personen die volledig gevaccineerd zijn met een vaccin dat erkend wordt door het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) of de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Het certificaat moet uitgegeven zijn minstens 14 dagen na de toediening van de laatste dosis. U hoeft met dat certificaat geen test meer te laten uitvoeren voor Spanje;

3.herstelcertificaat. Het certificaat moet een positief NAAT-testresultaat van max. 180 dagen geleden vermelden.

Dus eigenlijk zou een bewijs van antistoffen dan toch ook meetellen? Maar dan valt het niet onder 'herstelcertificaat' maar onder het eerste puntje? Begrijp ik dit goed?

BerichtGeplaatst: 18 jun 2021 16:25 
Ah, merci. Ik dacht eigenlijk dat je een overzichtspagina gevonden had voor de meeste Europese vakantielanden...
Ben nog altijd benieuwd naar hoe men gaat handhaven in al die landen. Auto's stoppen aan de grens, vliegende brigades inzetten die buitenlanders controleren?
Of zou het slechts windowdressing zijn en vooral gelden voor vliegtuigreizigers? Het zou de eerste keer niet zijn.

BerichtGeplaatst: 18 jun 2021 17:01 
Gast schreef:
Ah, merci. Ik dacht eigenlijk dat je een overzichtspagina gevonden had voor de meeste Europese vakantielanden...
Ben nog altijd benieuwd naar hoe men gaat handhaven in al die landen. Auto's stoppen aan de grens, vliegende brigades inzetten die buitenlanders controleren?
Of zou het slechts windowdressing zijn en vooral gelden voor vliegtuigreizigers? Het zou de eerste keer niet zijn.

Oei, neen sorry. Ik natuurlijk enkel op Spanje. En vooral dan het vaccinatiebewijs. Mijn man en ik zijn ruim op tijd gevaccineerd, maar het koppel dat met ons meegaat maar een week ervoor. En dan nog maar 1 vaccin. Onvoldoende voor Spanje, dus.

BerichtGeplaatst: 19 jun 2021 07:35 
Test moet afgenomen worden in de 48 u voor aankomst Spanje. Dat wordt mikken he. Neem je te laat af, heb je kans dat het testresultaat niet meer binnen is. Neem je te vroeg af heb je kans dat het niet meer geldig is. En dan mag er al niet veel gebeuren met de vlucht ook: wijziging vluchturen, vertraging,….

BerichtGeplaatst: 19 jun 2021 22:12 
Vrijdagvoormiddag getest, vrijdagavond al resultaat ontvangen. Ze werken met een nieuw systeem (combinatie van e-mail en code via sms) waarmee je zelf het resultaat kan inzien. Dat is grotendeels in het Nederlands opgesteld. Maar het resultaat wordt onderaan vertaald in het Engels en het Frans.

BerichtGeplaatst: 19 jun 2021 22:44 
Gast schreef:
Vrijdagvoormiddag getest, vrijdagavond al resultaat ontvangen. Ze werken met een nieuw systeem (combinatie van e-mail en code via sms) waarmee je zelf het resultaat kan inzien. Dat is grotendeels in het Nederlands opgesteld. Maar het resultaat wordt onderaan vertaald in het Engels en het Frans.

Dat gaat idem snel.

BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 10:24 
Gast schreef:

Waar heb je dat eigenlijk laten testen? Ik zou precies niet direct weten waar naartoe?

BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 10:29 
Gast schreef:
Gast schreef:

Waar heb je dat eigenlijk laten testen? Ik zou precies niet direct weten waar naartoe?

Die testcentra kan je vinden op internet. Maar sommige lopen wel heel vlug vol.

BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 10:33 
Gast schreef:
Gast schreef:
Gast schreef:

Die testcentra kan je vinden op internet. Maar sommige lopen wel heel vlug vol.

Hoe meld je precies aan? De testcentra in mijn buurt hebben precies geen duidelijke site, ik kom gewoon bij het ziekenhuis terecht. Kan je op voorhand een dag reserveren? Doe je dat telefonisch?
(Sorry voor de vragen, maar op den duur vind je door het bos de bomen niet meer).

BerichtGeplaatst: 22 jun 2021 10:40 
Nog een vraag: is dat zo'n diepe pijnlijke test in de neus of is dat een sneltest die minder pijnlijk is?
Mijn jongste werd met zo'n eerste getest na symptomen en risicocontact en had drie dagen later nog pijn in de neus. Later kreeg ze nog een soort sneltest voor haar vakantiejob in de paasvakantie en dat ging veel minder diep en was niet pijnlijk, zei ze. Er is dus blijkbaar wel een verschil?

Pagina 8 van 26 [ 389 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 26  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]