Het is nu 08 dec 2022 19:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 1 van 13 [ 182 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: Energieprijzen.
BerichtGeplaatst: 06 okt 2021 12:40 
De energieprijzen swingen de pan uit. Wat doen jullie om extra te besparen? Hebben jullie een variabel of een vast contract?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211006_93369697

Berichttitel: Re: Energieprijzen.
BerichtGeplaatst: 06 okt 2021 17:10 
Eerlijk ik heb er al wel eens over gedacht met wat ik zou kunnen besparen maar ik zou echt niet weten waarop en hoe ik zou besparen. Ik droog al jaren het grootste deel van de was op een droogrek of hangertjes. Vaatwasser en wasmachine draaien enkel als ze vol zijn. Enkel de noodzakelijke lampen branden. De thermostaat van de verwarming gaat een uur voor we gaan slapen lager. En de diesel voor mijn auto betaal ik gewoon wat het kost want anders kan ik me niet meer verplaatsen.

BerichtGeplaatst: 06 okt 2021 17:16 
Ik zie ook niet echt iets waarop ik kan besparen. Ik doe net hetzelfde als jij. Verwarming staat nu een graadje minder waardoor ik de avonden doorbreng met kou en dat is ook niet echt aangenaam.

BerichtGeplaatst: 06 okt 2021 17:47 

Ik bespaar nergens op, ik zit al aan een heel laag verbruik.
Het enige wat hier constant opstaat, zijn diepvriezer, koelkast, wekkerradio, modem. De televisie en decoder zitten in een verdeelstekker die uitgezet wordt als er niemand thuis is. Microgolfoven gebruik ik niet zoveel, dus die stekker is ook altijd uit. Lichten branden enkel in de ruimte waar iemand is.
De verwarming staat 's nachts lager, maar we verwarmen sowieso enkel beneden en de badkamer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 okt 2021 18:07 
Op hoeveel staat jullie verwarming trouwens?

BerichtGeplaatst: 06 okt 2021 18:23 

's Nachts en wanneer er niemand is op 18°, tijdens de dag 20°. Toen mijn jongens nog in de openluchtschool zaten, zette ik die op 19° en 's nachts op 17°.
Ik zal gemakkelijker iets warmer aandoen, dan dat ik de verwarming hoger zou zetten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 okt 2021 18:25 
Gast schreef:
Op hoeveel staat jullie verwarming trouwens?

22 lager. Lijkt voor sommigen misschien veel maar voor mijn gezondheid is dit beter. Ik zet liever de verwarming iets hoger dan extra medicatie te moeten slikken. En als ik ergens heen ga doe ik altijd een fleece vest aan over mijn trui zodat mijn spieren goed warm blijven.

BerichtGeplaatst: 06 okt 2021 18:54 
Hier ook 22°. Ook beter voor mijn gestel. Met kou zitten doet geen goed aan mijn gestel.
's Nachts 18°. 20° is voor mij echt veel en veel te koud, 22° is zelfs nog te weinig.
Moest het allemaal zo duur niet zijn stond het hier alle dagen op 25°. :)

BerichtGeplaatst: 06 okt 2021 19:00 

Eigenlijk zou ik hier ook de temperatuur wat hoger willen, maar ik krijg last van andere dingen wanneer de verwarming te hoog staat, en het is gewoon niet goed voor je portemonnee en het milieu. Ik zal dus eerder dikkere kousen aandoen, een warme sjaal dragen, er een dekentje bijnemen,... Ik heb ook frisse lucht nodig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 okt 2021 19:10 
Emmeke schreef:
Eigenlijk zou ik hier ook de temperatuur wat hoger willen, maar ik krijg last van andere dingen wanneer de verwarming te hoog staat, en het is gewoon niet goed voor je portemonnee en het milieu. Ik zal dus eerder dikkere kousen aandoen, een warme sjaal dragen, er een dekentje bijnemen,... Ik heb ook frisse lucht nodig.

Ik zit niet graag zo ingepakt. Je bewegingsvrijheid word je ontnomen.

BerichtGeplaatst: 06 okt 2021 19:17 

Da's waar, maar de lucht in mijn huis is gemakkelijk te droog als de verwarming opstaat, daar moet ik nog iets op vinden... Ik heb wel een echt zalig warme sjaal die niet al te dik is, en als mijn nek, voeten en handen warm zijn, hoeft de omgevingstemperatuur eigenlijk ni zo hoog te zijn voor mij. Als ik warm zou moeten krijgen door mijn verwarming, denk ik dat ik eerder in een sauna zou moeten gaan wonen :D !

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 okt 2021 19:18 
Emmeke schreef:
Da's waar, maar de lucht in mijn huis is gemakkelijk te droog als de verwarming opstaat, daar moet ik nog iets op vinden... Ik heb wel een echt zalig warme sjaal die niet al te dik is, en als mijn nek, voeten en handen warm zijn, hoeft de omgevingstemperatuur eigenlijk ni zo hoog te zijn voor mij. Als ik warm zou moeten krijgen door mijn verwarming, denk ik dat ik eerder in een sauna zou moeten gaan wonen :D !

:lol: Ik ga mee. ;)

BerichtGeplaatst: 06 okt 2021 19:25 

:ok:

Even een vraagje voor degenen die warmte nodig hebben voor de gezondheid: heeft er iemand van jullie ervaring met een infrarood deken?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 okt 2021 19:25 
Emmeke schreef:
:ok:

Even een vraagje voor degenen die warmte nodig hebben voor de gezondheid: heeft er iemand van jullie ervaring met een infrarood deken?

Neen, geen ervaring mee.

BerichtGeplaatst: 06 okt 2021 22:12 
Ook geen ervaring met infrarood deken. Wij hebben geen verwarming op de slaapkamer. In de winter slaap in een fleece pyjama, winter-zomerdekbed en daarboven een dun deken. Wij hebben wel oplegmatrassen die de lichaamswarmte vasthouden. En ik heb nog nooit kou gehad tenzij manlief met het deken aan de haal gaat.

Pagina 1 van 13 [ 182 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur