Het is nu 24 jan 2022 01:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Pagina 1 van 2 [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Auteur Bericht
 Berichttitel: examenstress
BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 14:32 
Mijn dochter is in examenperiodes altijd ziek van de stress.
Iemand die middeltjes (medicatie of een natuurlijk product) kent die helpen tegen de stress?

Berichttitel: Re: examenstress
BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 15:17 
Wat gaat die doen eens ze in de echte wereld terecht komt? Haar daar misschien eens op beginnen wijzen? Jouw taak om je dochter te harden.

BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 16:13 
Gast schreef:
Wat gaat die doen eens ze in de echte wereld terecht komt? Haar daar misschien eens op beginnen wijzen? Jouw taak om je dochter te harden.

Alsof ik dat nog niet gedaan heb...

BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 18:34 
Zorgen dat ze ontspanmomenten inplant, en een regelmatig werkritme aanhoudt.
En verder kan je volgens mij niet genoeg herhalen dat ze maar kan doen wat mogelijk is op de tijd die ze heeft, dat het voor iedereen even kort dag is (ook voor andere studenten), dat ze slim moet kiezen als de tijd kort is, dat een voldoende volstaat, en dat ze alvast een deel verwerkt heeft als ze die voldoende nu niet haalt. Ze willen het soms te goed doen, niet?

BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 19:03 

Ik probeer er ook gewoon te zijn, veel te bevestigen, positief te zijn (wat je gedaan hebt, heb je gedaan), uit te leggen dat stress en zenuwen niks uithalen.
En wat gast hierboven zegt: zorgen voor ontspan momenten! Dat kan ook kort duren: een tas soep, nen thee, koekje,...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 19:06 
Gast schreef:
Mijn dochter is in examenperiodes altijd ziek van de stress.
Iemand die middeltjes (medicatie of een natuurlijk product) kent die helpen tegen de stress?

Hoe oud is ze, gast?
Duurzame hulp ga je best krijgen door therapie. Een psycholoog kan haar door haar angsten heen helpen. Faalangst kan zeer belemmerend werken. En laat je aub niet gek maken door het soort mensen die hier als eerste reageerden.

BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 19:15 
Dan zal je volgens mij het rapst gediend zijn via je huisarts, als je dochter dat ziet zitten.
Mijn dochter volgt op dit moment veel jongeren op die nergens terechtkunnen voor therapie. Psychologen zijn overbezet en nemen op dit moment amper nieuwe klanten aan.

BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 19:38 

Gast vraagt niet hoe ze aan medicatie kan geraken, ik denk wel dat ze weet dat ze bij de dokter of apotheker moet zijn ;) . Ze vraagt naar ervaringen en oplossingen van anderen.
Iets waar ik veel positieve dingen over hoor tegen stress bij huisdieren, zijn bachbloesems. Maar zelf heb ik daar geen ervaring mee, en ik moet zeggen dat ik zelf niet goed weet of ik erin geloof. Maar het is, voor zover ik weet, wel iets veilig om te proberen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 19:43 
Gast schreef:
Dan zal je volgens mij het rapst gediend zijn via je huisarts, als je dochter dat ziet zitten.
Mijn dochter volgt op dit moment veel jongeren op die nergens terechtkunnen voor therapie. Psychologen zijn overbezet en nemen op dit moment amper nieuwe klanten aan.

Probleem is vooral dat je bij de juiste moet terechtkomen. Beter nog efkes afwachten en idd overbruggen bij de huisarts, dan bij de verkeerde starten. Iedereen mag een plakkaatje “therapeut” aan zijn deur hangen. Je moet echter kijken dat je bij een psycholoog/orthopedagoog terecht bent gekomen. Ten andere, in het privé circuit kun je echt vrij snel terecht. De wachtlijsten situeren zich vooral bij psychiaters, (zeker als er een opname dient plaats te vinden ), bij diagnostische centra, cgg’s,..
Maar ambulante therapie voor (faal)angst zal zeker snel kunnen opstarten.

BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 19:44 
Emmeke schreef:
Gast vraagt niet hoe ze aan medicatie kan geraken, ik denk wel dat ze weet dat ze bij de dokter of apotheker moet zijn ;) . Ze vraagt naar ervaringen en oplossingen van anderen.
Iets waar ik veel positieve dingen over hoor tegen stress bij huisdieren, zijn bachbloesems. Maar zelf heb ik daar geen ervaring mee, en ik moet zeggen dat ik zelf niet goed weet of ik erin geloof. Maar het is, voor zover ik weet, wel iets veilig om te proberen.

Bij jonge kinderen kun je dat absoluut proberen. Een placebo effect is ook een effect!

BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 19:48 

Gast schreef:
Emmeke schreef:

Bij jonge kinderen kun je dat absoluut proberen. Een placebo effect is ook een effect!

Wel, dat is dus ook wat ik me afvraag, als ik de positieve ervaringen van mensen over bachbloesems bij hun huisdieren hoor: zou dat effectief helpen, of zou het baasje dat denken door het placebo effect (en misschien wordt het huisdier minder gestrest omdat het baasje minder gestrest is) :mrgreen: .

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 19:51 

Nu, los van of het helpt of niet: soms helpt het ritueel van iets te drinken ook wel om stress los te laten. Het hoeft niet zozeer de thee te zijn die een kalmerend effect heeft, maar de handeling en gewoonte om die te maken en te drinken, kan dat effect ook helpen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 20:33 
Emmeke schreef:

Alsof artsen enkel medicatie voorschrijven, Emmeke. Begeleiding kan veel meer inhouden dan dat.

BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 21:30 
dit dus:
https://www.farmaline.be/apotheek/beste ... PD_BwE:G:s

meta-student

BerichtGeplaatst: 06 dec 2021 21:47 
Enkele lavendeldruppels aan de zijkant van de hals wrijven.
Een zakdoek met enkele druppels in bed leggen naast hoofdkussen.

Pagina 1 van 2 [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur